שינוי מדהים התחולל בענף ההסעדה לאירועים בשנים האחרונות. נראה שהענף אימץ במהירות את הטרנדים מעולם המסעדות, הצליח לתת נתן להם פרשנות מעולה ולייצר חוויה גסטרונמית אמיתית וייחודית - גם בחתונה. לא עוד עשרות סלטים סתמיים ופחמימות, אלא תפריטים מינימליסטיים, חכמים ומדויקים המבקשים לתת חווית אוכל ללא פשרות.

הטיפ שלי לחתונה נכונה מבחינה קולינרית הוא לתת את הטון דווקא במהלך קבלת הפנים, לפני החופה. תפריט עשיר ומלא בהתחלה יוריד את הלחץ והתיאבון של האורחים וימתן את ההתנפלות על המזנונים ברגע שאחרי שבירת הכוס. בתחום הארוחה המרכזית, הייתי ממליץ על הקונספט "לס איז מור": 2-3 מנות עיקריות טובות עדיפות על 4-5 מנות מוכרות ובנאליות.

עוד בערוץ הנשים:

כשאתם בוחרים קייטרינג לחתונה שלכם, שימו לב לא רק למנות המוצעות בתפריט - אלא גם לשאר המרכיבים שלו: כלי ההגשה, כלי האוכל, אופן ההגשה, מספר המלצרים ועוד פרטים קטנים. הקפדה על פרטים כאלה תשדרג לכם את האירוע. בחרתי את חמשת המסעידים שלדעתי הם הטובים והמומלצים לעונה הקרובה.

מגי ותולי טאפאסים (צילום: ארז חרודי "עושים צילום")
טאפאסים של מגי ותולי | צילום: ארז חרודי "עושים צילום"

מגי ותולי

לא מדובר בצמד נשים אלא בשפית-על, מגי  פיינגולד, ובשותפה היצירתי תולי ביבי. השניים מסעידים את אירועי האלפיון כבר למעלה משני עשורים, והם מקפידים לחדש ולהתחדש ללא הרף. לעונה הקרובה, למשל, מציעים מגי ותולי בר טפאס פרטי – בופה יעודי בו מרכיב המלצר מנות אישיות לאורחים היושבים ב-3-5 השולחנות הקרובים אליו.
מעבר לפרזנטציה המושקעת, שיש יאמרו שהיא אפילו קצת מתאמצת מדי, גם הטעמים מוצלחים מאוד, והשימוש בחומרים כשרים לא מורגש אפילו בקינוחים השוקולדיים.

מתוך התפריט: טפאס של סשימי טונה על עגבניות בגריל וארטישוק עם קרם נענע; פטה כבד אווז על קדאיף ובריוש בליווי ריבת בצל, סירופ עירית ובלסמי מצומצם; פילה דניס צרוב בגריל  לצד פסטה ג'ולייטה, עגבניות שרי, זיתי טאסוס ויין לבן; מדליוני פילה בקר ברוטב יין אדום ובלסמי בליווי בייבי ירקות שורש צלויים.
טווח מחירים: 350 ש"ח וצפונה לאורח, למינימום 250 אורחים, לא כולל מע"מ ושירות

זיו שלף דגים נאים ונאים (צילום: ארז חרודי "עושים צילום")
דגים נאים ונאים של זיו שלף | צילום: ארז חרודי "עושים צילום"

זיו שלף                                                         

גם השף זיו שלף מככב בשנים האחרונות במושקעות שבווילות ומסעיד את המעושרים המקומיים. זיו שולט במגוון רחב של מטבחים וז'אנרים, אבל בהתאם לטרנד המטבח האסיאתי העילי שכבש את תל אביב הוא מציע מסע של טעמים מן המזרח הרחוק. לא עוד חגיגת בשרים ופחמימות מורכבות אלא חומרי גלם טריים ונאים המטופלים בצורה מדויקת ומעוררת השראה.

מתוך התפריט: דל עדשים כתומות עם טמפורה של טופו ועלי מיקרו בזיליקום; טרטר טונה עטוף באבוקדו עם רוטב טריאקי ואפונת וואסבי; סלט פאפיה ירוקה עם רוטב דגים עגבניות שרי אפונה ירוקה אגוזי לוז נענע וכוסברה; עוף בקארי בחלב קוקוס ופטריות שמפניון, קן של  שערות קדאיף פריכות, כוסברה ובוטנים.
טווח מחירים: 250-300 ש"ח לאורח, למינימום 250 אורחים, לא כולל מע"מ ושירות

עמרי מגל ראשונות באדניות (צילום: ארז חרודי "עושים צילום")
ראשונות באדניות של עמרי מגל | צילום: ארז חרודי "עושים צילום"

עמרי מגל

כדאי שתזכרו את השף או השם הזה, כי לדעתי הוא ההבטחה הגדולה של עונת החתונות הקרובה  וכנראה גם של זו שאחריה. הקייטרר (מסעיד) הצעיר והמבטיח מציג תפריט מקורי וטרי, פרזנטציה מרגשת ושירות יוצא דופן. המנה הראשונה שלו, אדניות אנטיפסטי צבעוניות ועשירות, תוציא לכם את העיניים.

מתוך התפריט: פלפלים קטנים קלויים בשלמותם, דבש, בלסמי וטימין; חגיגת עגבניות לחות עם ברבוניות מטוגנות בקמח תירס; דלעת כבושה בלימון ואבקת סוכר; טורטליני תוצרת בית עשויים מבצק חלמונים, ראגו של טלה וירקות שורש, ירקות שורש אורגניים וציר בקר וסלקים אורגניים; לוקוס לבן על תבשיל של חיטה וירקות שורש, זיתים ולימונים כבושים "נטורל" עם שמן זית וקרם של גזרים מתוקים.
טווח מחירים: 350-420 ש"ח לאורח, למינימום 250 אורחים, לא כולל מע"מ ושירות

אבשה סביצ'ה של קיץ (צילום: ארז חרודי "עושים צילום")
סביצ'ה של קיץ של אבשה | צילום: ארז חרודי "עושים צילום"

אבשה

אחד הקייטרינגים העסוקים ביותר בעונה הקרובה. קשה שלא להתלהב מאופן הגשת המנות, הכלים והטעמים שלו. נראה שאצל אבשה במטבח מישהו הקשיב לליבם של הצמחוניים המקופחים בדרך כלל, והוא מציע מגוון של מתאבנים וגם עיקריות על טהרת חומרי גלם  מן הצומח.

מתוך התפריט: סביצ'ה דג לבן; סלמון על הפלאנצ'ה בקרם ארטישוק; פילה מוסר באיולי לימונים שיונח על ריזוטו פטריות ביין שרדונה; דואט של פילה בקר עם ספריבס טלה מלווה בפירה קוקוס.
טווח מחירים: 320-350 ש"ח לאורח, למינימום 250 אורחים, כולל מע"מ ושירות

ג'ירף גיוזה של עוף (צילום: ארז חרודי "עושים צילום")
גיוזה של עוף של ג'ירף | צילום: ארז חרודי "עושים צילום"

ג'ירף

לטובת אלו המתחתנים בחתונה חילונית ולא מבקשים אוכל כשר, אשמח להמליץ על רשת המסעדות ג'ירף - שמשיקה באופן רשמי קייטרינג שיספק את מנות המטבח האהוב גם בחתונות ואירועים.

מתוף התפריט: ממש כמו במיטב מסעדות הרשת, גם באירועים יוגשו אותן מנות אהובות מהתפריט, כמו גיוזה ופטריות פורטבלו, מנות הנודלס וכמובן הצ'אזה (בקר בחצילים).
טווח מחירים: 180-320 שקל לאורח, למינימום 250 אורחים, לא כולל מע"מ ושירות

* הכותב הוא מפיק ומעצב חתונות ואירועי קונספט בארץ בחו"ל

לוקיישן: חוות רונית | צילום: ארז חרודי "עושים צילום" | עיצוב שולחן: רוני יהלום | הפקה: אמיר גוב

>> שזופה, יפה וכלל לא שרופה: בדקנו על עורנו הלבן מוצרים לשיזוף עצמי