סקרנית לראות איך אנג'לינה ג'ולי נראית כשהיא מתעוררת בבוקר? עכשיו את יכולה. זאת בהנחה שאת מאמינה למודעת הפרסומת החדשה מבית לואי ויטון. האישה הסקסית בעולם נבחרה לככב בקמפיין החדש של האיש והתיקים כשהיא מצולמת, על פי הדיווחים, אה לה נטורל, כלומר ללא איפור וטאצ'אפים של מקצוענים. לזה היא הוסיפה בגדים שהביאה מהבית, וכך מצאנו את הגברת על סירה, במפרץ קטן בסיאם, קמבודיה, על ידי צלמת האופנה הנודעת, אנני ליבוביץ'. הרשת שוצפת וסוערת: אם כך אנג'לינה ג'ולי נראית א-לה נטורל, אנחנו צנצנת, ומי לעזאזל מוכר מותרויות בקמבודיה הנזקקת?

אין תמונה
שימוש ציני או עושה כבוד לקמבודיה? אנג'י

"סיפור החיים של אנג'לינה מייצג את אבני היסוד של המותג"

אז למה לואי ויטון עושה את זה? ובכן, מה שעומד מאחורי בחירת הלוקיישנים והכוכבים הוא הרצון להציג את הקלאסיקות שלו על ידי "אנשים אמיתיים". וכשאנחנו אומרים אנשים אמיתיים, לפי מילון ויטון מדובר בסלבס ולא דוגמנים. המטרה היא להציג סיטואציות פוטוגניות להפליא אשר משיקות באופן אישי לסיפור החיים שלהם. בגלגול הזה של הקמפיין, מלבד אנג'י, מככבים בו  גם סולן יו 2 - בונו, והשחקן שון קונרי ליד ביתו שבבהאמס.  לדברי סמנכ"ל המותג, סיפורי המסע האישיים שמביאים הכוכבים, בעזרת התמונות, מייצגים את אבני היסוד של המותג.

כעת כאמור נשמעות טענות רבות ברחבי הרשת בעקבות הקמפיין המזויף משהו. הרווחת מביניהן גורסת כי מדובר בצביעות רבה, מאחר ולואי ויטון הינו מותג אופנה יוקרתי שמשדר מותרות לאנשי העלית, והשימוש בנופי קמבודיה ואפריקה רק מעצים את חוסר היכולת של האוכלוסייה המקומית לרכוש את המוצרים עקב מחירם הגבוה.

כמו כן עסקו ספקולציות רבות בסכום שנטען שאנג'לינה קיבלה עבור הקמפיין. השמועות טוענות כי אנג'לינה קיבלה סכום אסטרונומי של 10 מיליון דולר עבור הקמפיין, אך ידיעה זו לא אושרה או הוכחשה על ידי אנשי לואי ויטון. עם זאת הגורמים הסכימו לחשוף כי אנג'י ויתרה על נתח גדול מרווחיה עבור מטרת צדקה, ככל הנראה לטובת העמותה שהקימה עם בעלה בראד פיט לסיוע, פיתוח ושימורה של קמבודיה, ארץ מולדתו של בנם המאומץ, מדוקס.

נא לרדת מאנג'לינה ג'ולי ומיד

ברגע שאנחנו רואים סלב מצודד מפרסם מותג יוקרתי באמתלה של צדקה, אנחנו מיד נאספים בכיכר העיר, וזועקים לשמיים שמדובר בצביעות. בדרך כלל, אני ניצבת שם בראש. אם לא די בכך שאנשים אלו מרווחים סכומי עתק מעיסוקיהם, הרי שעכשיו הם גם גוזרים קופון גבוה מאוד על גב מטרה פילנתרופית כזו או אחרת, שלרוב משרתת את מטרתם יותר מאשר את אוכלוסיית היעד אליה כיוונו.

אין תמונה
גם בונו וגם אנג'לינה הם מהאנשים שעוסקים כל חייהם למטרות טובות. בונו מתוך הקמפיין


דווקא במקרה של אנג'י אני נוטה שלא להסכים, ומבקשת לומר לצקצקנים הללו שלפעמים, רק לפעמים, המטרה מקדשת את האמצעים. אין ספק כי גם אם ינסו לגייס את כל התקציב של ממשלת קמבודיה, עדיין לא בטוח שיעלה בידם לרכוש תיק אחד של לואי ויטון, אך חשוב לזכור כי הקמפיין אינו מיועד עבור האוכלוסייה במדינות כמו קמבודיה או אפריקה, אלא עבור אנשי המעמד הבינוני-גבוה במערב.

עולם כמנהגו נוהג, ואנשים שיכולים ימשיכו לקנות מותגים באלפי דולרים. אז אם אפשר לתעל חלק מסכומי העתק שמגלגלת התעשייה הזו לטובת מטרות צדקה, אני אומרת - הרי זה מבורך. ניתן להאשים מפורסמים רבים בניצול ציני של אוכלוסיות נזקקות למען מטרות פרסום, אך דווקא אנג'לינה ובונו אינם נמנים עם מפורסמים אלה.

אנג'לינה בלי איפור? למי אכפת

שני אלה עשו החלטה לפני כמה שנים להקדיש חלק ניכר מזמנם עבור מדינות העולם השלישי, והם עושים עבודת קודש כבר הרבה מאוד זמן בתחומי הצדקה. דווקא הבחירה של לואי ויטון באנשים אלה מעידה על המחויבות הגדולה לנושא החשוב הזה מאחר ואנו, כצרכנים, מבינים שהם לא היו מעניקים את שמם או זמנם עבור מטרה צינית ונצלנית.

אנג'לינה ג'ולי בעירק (צילום: reuters)
הפעם אנחנו מוותרות על הציניות. אנג'לינה ג'ולי, והפעם באמת בלי איפור | צילום: reuters

לכן אני מציעה להניח את הציניות בצד, ולתת לאנשים שידם משגת לרכוש את מוצריו של לואי ויטון, ולו רק כדי שיהיה סיכוי שחלק זעום מהכסף הזה יגיע לאוכלוסיות הזקוקות לו. בעיניי זה עדיף מאשר סתם לקנות עוד מותג, ולתת לעשירים להעביר את כספם מאחד לשני במעגל אין סופי שאנחנו, האנשים הפשוטים ועל אחת כמה וכמה מעוטי היכולת, לעולם לא נהיה חלק ממנו. ולגבי סוגיית האיפור של אנג'לינה ג'ולי? בכנות גם אני לא קונה את העובדה שכך היא נראית נטורל, אבל הפעם, ברשותכם, אני מעדיפה להתמקד במה שבאמת חשוב.

>> 5 דברים שעשו לנו את השבוע