את יכולה להמשיך לצחצח את קורות החיים שלך, להתחנן לקבל מהבוסים הקודמים מכתבי המלצה חמים ולהתכונן לראיון לעבודת החלומות שלך – אבל על פי מחקר חדש ולא אופטימי במיוחד, נראה שעצם היותך אישה לא הולך לעזור לך בנושא. החל מקבלת משרה מבוקשת ועד קידום נחשק.

המחקר, שנערך באוניברסיטת קולומביה, מוכיח שהאפליה המגדרית עדיין נוכחת בחלק ניכר משוק העבודה, בעיקר בתחומים של מדע, עסקים או טכנולוגיה. החוקרים, שבדקו כ-1224 מכתבי המלצה ובכ-54 מדינות ברחבי העולם, בין השנים 2007-2012, גילו שנשים לרוב יתוארו במכתבים על ידי כינויים שקשורים לנראות, אסתטיקה ונכונות להעניק סיוע – בעוד שגברים יתוארו כחזקים, חרוצים ונוטפי אמביציה. כלומר, הגברים הוצגו כעובדים האידיאליים ונשים נאלצו להסתפק בתארים חביבים.

בדיקה נוספת ומפתיעה, הראתה שגברים ונשים כאחד, כתבו מכתבי המלצה מפארים על עובדים לשעבר ומכתבים קצת פחות מרשימים על עובדות לשעבר. מכתבי המלצה כאמור, מהווים חלק מהותי ביכולת של אדם להתפתח מקצועית. מסקנה מטרידה נוספת שעלתה מהמחקר, מראה שהסיכוי כיום של אישה להתקבל למשרה על פני גבר, נמוך בחצי.

כמובן שלא מדובר במחקר הראשון שמוכיח איך שוק העבודה מנציח את האפלייה המגדרית, מקשה על נשים להתקבל למשרות נחשקות – או להתקדם מקצועית. יתרה מכך, מחקרים שנערכו בארץ הראו שנשים מרוויחות כשליש פחות מעמיתיהם לעבודה, גם כאשר הם בעלי משרות זהות. 

בראיון לדיילי מייל, מסבירה בק ברידיסון, שהיא גם אחת מתוך 3% מהנשים ברחבי העולם, שעובדות כמנהלות קריאייטיב בתחום הפרסום – שתוצאות הסקר לא ממש מפתיעות אותה. לטענתה, שוק העבודה עדיין לא מקבל את העובדה שנשים הפכו להיות חלק אינטגרלי ממנו בחברה המודרנית. "אנחנו עדיין חיות בעידן בו רוב העסקים נבנו על ידי גברים לפני עשרות שנים, הם פועלים דרך עיניים גבריות ומאמינים שמצופה מהם להיות כוח העבודה העיקרי. הם בשוק העבודה חייבים להתחיל לראות מעבר למגדר של העובד שלו ולחפש את הכישרון והיכולות שלו", הסבירה.

בק, ממליצה למגייסי עבודה להשתמש בתוכנות ממוחשבות כמו: Texito, שמצויידת באלגוריתם שמתקנת הטיה מגדרית והתבטאות סקסיטית. לדבריה, ההבנה שיש הבדל בין המינים דווקא יכולה להועיל לשוק העבודה, כיוון שנשים מביאות עמן תכונות חדשות וסגנון עבודה ייחודי.  "אינטליגנציה מגדרית אמיתית היא היכולת להכיר בכך שההבדלים בין המינים עשויים להועיל לנו", סיכמה.