בסוף השבוע עלתה לרשת פרסומת של מותג להסרת השיער Veet, אותה הגולשות כבר הכתירו כפרסומת הסקסיסטית של 2017. הסרטון מציג שורה של גברים המישירים מבט למצלמה ומודים לבת הזוג שלהן שעיצבה וסידרה את שיער הערווה שלה באמצעות "מכשיר עיצוב לאזורים שהם רק שלך, וקצת שלו". בזה אחר זה הם מופיעים ואומרים תודה: "מירבוש שלי, תודה", "ת'נק יו מעיין", "יעלי, תודה", "תודה אה….קטיה?". את סדרת התודות סוגרת קריינית עם מסר כסת"ח מרגיע: "אלפי גברים מסרבים להאמין שזה לא בשבילם".

עדכון: הסרטון הוסר מהרשת

התובנה שעליה מתבססת הפרסומת של "ויט" היא שהרצון לטפח את עצמך לעולם לא מנותק ממשחקי החיזור. נשים מתלבשות בצורה מחמיאה או מתאפרות כי הן רוצות להרגיש טוב עם עצמן - אבל גם כדי לזכות בתשומת לב חיובית מצד גברים או נשים אחרות. מבחינה זו בוויט לא אמרו שום דבר שאנחנו הנשים לא מדברות עליו בשיחות הפרטיות שלנו: גם ההחלטה להסיר שיער מהגוף נובעת מהשאיפה לרצות את המבט הגברי. זה מרגיז, אבל יש בזה מידה של אמת. אי אפשר לנתק את האופנה מהפורנוגרפיה.

מתוך הפרסומת של Veet (צילום: יחסי ציבור)
כן אחי, חבל | צילום: יחסי ציבור

הבעיה היא שמותג עם כוונות רווח, שמשפיע על השיח החברתי גם אם הוא לא רוצה בכך, לא יכול להגיד את מה שאנחנו מדברות עליו בשיחות עם החברות שלנו. כשבוויט מכריזים שהערווה שלנו היא "גם קצת שלהם," הם לא רק חוטאים בטעם רע - הם גם מקדמים את תרבות האונס הלכה למעשה. גברים שנחשפים למסרים שהפרסומת הזאת משדרת (והם נחשפים אליה לא רק הודות לוויט) עשויים לחשוב, גם אם לא באופן מודע, שלא רק שהם יכולים לדרוש מהפרטנרית שלהם לגלח את שיער הערווה שלה - אלה בכלל לדרוש את גופה.

מלבד המסר הבעייתי, בלשון המעטה. הפרסומת הפכה את איבר המין הנשי למוצר. כזה שגברים מרגישים חופשי לדבר עליו כאל עצם דומם, ולרמוז שגם אחרים צריכים לצפות בפלא. "זה היה.. כל כך יפה", אומר אחד מהם ומתייפח, והשני מוסיף: "אין אחי, הלוואי שהיית יכול לראות את זה". משפטים דומים לאלו ששמענו רק לפני מספר ימים בכתבה של "אולפן שישי" על מסיבות הרווקים בבוקרשט, ואל לנו להתפלא. כשמותג מרשה לעצמו להציג את הנשים ככלי שרת לסיפוק החרמנות הגברית, ברור איך יש גברים שמרשים להתגאות בצריכת זנות.

מתוך הפרסומת של Veet (צילום: יחסי ציבור)
מתוך הפרסומת של Veet | צילום: יחסי ציבור

אלפי הגולשות והגולשים שהספיקו להיחשף לפרסומת, לא יכלו להתעלם מהפן הזה. תוך 24 שעות, השרשור בעמוד של ויט התמלא בתגובות זועמות של דחייה וגועל, ואיומים מצד נשים שלעולם לא ירכשו את מוצרי החברה. "כדאי להוריד את הסרטון האידיוטי הזה לפני שישתמשו גם בזה כתירוץ לאונס"; "אחד הסרטונים המזעזעים והמבחילים ביותר שנוצרו. ולכל הנערות שצופות בסרטון הזה: הגוף שלכן הוא שלכן ואל תתנו ללחץ שיווקי דוחה ובוטה שכזה לגרום לכן להעביר את הגוף שלכם בכל מיני עינויים שכאלה"; "שלא יאשימו נשים בקרוב- 'היא הורידה שיערות, כנראה רצתה את זה'" - אלה הן רק חלק קטן מהתגובות.

מהחברה לא נמסרה תגובה