ציצים בחזיות ספורט, ציצים מבעד לחולצות שקופות, ציצים דרך מחשופים, ציצים במקלחת וציצים מניקים. לא, לא נפלתן על ערוץ הגברים בטעות. אלא על פרסומת שמבקשת לעזור לבריאות שלנו הנשים.

אין תמונה
עובד או חוטא למטרה?
אין תמונה
מתוך הסרטון

אין תמונה
בזמן העבודה. מתוך הסרטון

הפרסומת הספרדית שנוצרה על ידי אגודת Chilean מבקשת לעשות את שלה בדבר הגברת המודעות לסרטן השד. איך? על ידי העברת הפוקוס לחזה שלנו ולא לנשים עצמן שעומדות מעליו. למעשה, לאורך כל הקמפיין, כל מה שרואים הם שדיים אטרקטיביים להפליא אך נטולי פרצוף. אחרי רצף לא קצר כלל של שדיים בפעולה, מופיע הכיתוב: "אם אנחנו אוהבים אותם כל כך, כדאי שנשמור עליהם טוב טוב. תגרום לאישה שלך לעבור בדיקת סרטן השד".

*לצפייה בסרטון

כמה גברים באמת יסבו את תשומת לבה של האישה?

הרעיון לפנות אל קהל היעד הגברים הוא מעניין, אך ממש לא חדשני.  קחו למשל את הפרסומת "הצילו את הציצים" שבה בחורה מתהלכת בביקיני זעיר לצד ערימת גברים חרמנים כשהמסר הוא לשמור על הציצים שלנו בחיים, גם  כוכבי NFL  הגבריים לובשים מדי שנה בגדים וורודים על המגרש ויש אפילו אפליקציה שעיקרה גברים חסונים וחשופי חזה שכל מטרתה היא להזכיר לנו למשש את עצמנו. ובכל זאת, חדש או לא, אי אפשר להתעלם ממה שקורה בסרטון הזה: 47 שניות תמימות של ציצים מרקדים, עובדים, מניקים, צועדים ובעיקר מושכים הרבה מאוד תשומת לב.

אז האם הפרסומת משיגה את המטרה? לא כולם חושבים ככה. אחד המגיבים טען: "אז הרעיון הוא לפנות לגברים. נחמד. אבל כמה אחוז מהגברים שצופים בפרסומת הזאת מאוננים עליה וכמה באמת יסבו את תשומת לבה של האישה?", נקודה ששווה לתהות בה. 

אין תמונה
הידעת? ציצים גם שותים יין. מתוך הסרטון
_OBJהסטטיסטיקה החדשה מדברת על כך שאחת מכל 7.5 נשים חולה בסרטן השד, הנתונים מעוררים אימה, אך יש הטוענים שחודש אוקטובר שמבקש להגביר את המודעות לנושא נהפך להיות חודש ה"ציצים הסקסיים" והעניק פריבילגיה לציצים להפוך למרכז העניינים. "המציאות הטראגית של סרטן השד גרם לנשים רבות ולממשלה להתאחד ביחד ולהשקיע בעמותות שישקיעו במחקר בנושא, לצערנו – הפרסומות מצאו חלון הזדמנויות להפוך את כל הסיפור הזה לסקסי", כתבה אחת המבקרות.

ומה את חושבת: האם כל פרסומת מקדשת את האמצעים או כדאי להתחיל לחשוב אחרת? 

>> "רגע לפני החתונה, חליתי בסרטן": סיפורה מעורר ההשראה של אפרת