חנות שמתמחה בבגדים למידות גדולות במיוחד מצאה דרך מטופשת להפליא לפרסם את עצמה. במודעת הפרסומת נראית דוגמנית סטנדרטית, במידה 36 לכל היותר, כשהיא לובשת מכנסיים קצרים. ואולם, בניגוד ללקוחות הפוטנציאליות של החנות, הדוגמנית הדקיקה הכניסה את שתי רגליה לחלק אחד של המכנסיים, כשהיא יוצרת מעין חצאית - מפגן של חוסר טאקט משווע, שרק ממחיש ללקוחות עד כמה הן לא תואמות את הסטנדרטים המקובלים של תעשיית האופנה.

פרסומת לבגדים במידות גדולות

"למה אתם גוזלים פרנסה מדוגמניות למידות גדולות? כאילו שיש להן כל כך הרבה עבודה גם ככה", כתבה אחת הגולשות, ואחרת הזדעדזעה: "הם באמת מצפים שמישהו יקנה מהם משהו אחרי השטות הזו". דף הפייסבוק של החנות התמלא בתגובות נאצה וקריאות חרם, אבל מעצבת אפנה אחת החליטה לקחת את המחאה צעד אחד קדימה - והצטלמה בגרסה משלה לפרסומת מעוררת המחלוקת.

בדיילי מייל מזכירים בהקשר זה, שזו לא הפעם הראשונה שמשווקים מכנסיים במידות גדולות באמצעות דוגמניות רזות, ולמעשה - באתר עלי אקספרס היו כבר כמה וכמה תמונת שכאלה.

פרסומת לבגדים במידות גדולות

לא כולם הסתפקו בתגובות מילוליות. המעצבת, כריסטינה אשמן, בעלת המותג Interrobang למידות גדולות. העלתה לרשתות החברתיות תמונה שלה מחווה אצבע משולשת, כשהיא לובשת גרסה הפוכה של הפרסומת - חצאית קטנה בהרבה ממידותיה על רגל אחת בלבד. "אני לא מומחית בשיווק", כתבה אשמן בטקסט שמלווה את התמונה. "אבל אם נשים במידות גדולות אמורות לקנות מכנסיים כי הם נראים טוב כשדוגמנית רזה לובשת חצי מהם, אולי נשים רזות תרצינה לקנות חצאית כי היא נראית טוב על רגל אחת, עבה ועסיסית, שלי?". 

הפוסט של אשמן זכה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות, אבל לפני שאנחנו עולצים על הצדק, בואו נשים לב לעוד פרט קטן - גם המכירות של המכנסיים שבמחלוקת הרקיעו שחקים, ולפחות כרגע המלאי שלהם אזל מהאתר. כנראה שאחרי הכל - אין דבר כזה פרסום רע.

אז מטבע הדברים דוגמנית רזה בבגדים למידות גדולות זה משפיל ובעיקר מטומטם, אבל לא מזמן למדנו שגם דוגמניות מלאות לא מתאימות לדגמן בגדים אלו. רק לפני חודש התחוללה כאן בארץ סערה, כשמותג האופנה החיפאי "פיפה" עשה את הבלתי נסלח, וליהק נשים שמנות לפרסם בגדים שנועדו להן. הגולשים שנתקלו בקמפיין נטרפו מדאגה לבריאותן של המצולמות (או סתם פעלו מתוך רפקלס מותנה של מי שלא מסוגלים לעכל נשים שאינן בתת משקל בפרסומת) והתבטאו בחריפות במילים כמו "מגעיל", "חולני" ושאר פנינים. האם יכול להיות שהחברה פשוט לא מוכנה לקבל שום קידום של בגדים גדולים? 

קמפיין אופנת פיפה (צילום: אביטל אפשטיין)
קמפיין אופנת פיפה | צילום: אביטל אפשטיין