הדוגמניות של ויקטוריה'ס סיקרטס נחשבות לכליל השלמות, לאחד הקמפיינים האחרונים שהמותג מריץ אפילו קוראים, בפשטות מרגיזה, "הגוף המושלם". כעת, עובדת לשעבר בחברה מגלה שאמנם הדוגמניות מאוד רזות - אך הן רחוקות מלהיות מושלמות - אפילו בעיני החברה עצמה. בראיון לאתר מיק, שרה (שם בדוי) עובדת לשעבר בויקטוריה'ס סיקרטס מגלה את כל הדרכים בהן אישה הופכת למלאכית.

"בחברה שמים לדוגמניות חזיות פוש-אפ מתחת לבגדי הים", מגלה שרה. "אחר כך, היינו מעלימים את החזיה בריטוש. לפעמים אפילו עם סטרפלס, הרי אין סיכוי שהחזה שלך ייראה כל כך מורם באופן טבעי עם ביקיני סטרפלס. פיזית זה בלתי אפשרי, זה נגד כוח המשיכה. הבגד ים כל כך כבד, מכל הזבל שהם דוחפים לתוכו כדי לחטב את הגוף שלהן"

ויקטוריה סיקרטס
ויקטוריה סיקרטס

השקר מאחורי השלמות לא מתמקד רק באזור החזה. כחלק מההכנות ליום צילום, מוסיפים לדוגמניות שיער סינטטי (תוספות שיער) ומחטבים. "אני גם לא חושבת שראיתי אי פעם דוגמנית עם השיער האמיתי שלה", מסכמת שרה.

אבל הבימאים לא מסתפקים בעיצוב מחדש של הדוגמניות בסט. כשנגמרים הצילומים – מתחילה מלאכת הריטוש. החל מפטמות שבולטות, קפלים בעור, שיערות, וכמובן, עיצוב מחדש של הגוף. העדות של שרה מתארת לא רק שינויים במידת החזיה: "בדרך כלל היו מבקשים ממני לגרום לחזה של הדוגמנית להיראות גבוה ועגול יותר, סימטרי לכדי שלמות וכמובן, גדול יותר. דוגמניות רזות בהרבה ממה שאתם חושבים, היינו צריכים למלא אותן". המרטשים ממלאים את הישבן והרגליים וגרוע מכך, מוחקים צלעות שבולטות במקרים של רזון קיצוני כל כך.

ויקטוריה סיקרטס
השיער שלך אמיתי?

המותג במודע ובביטחון מלא, מעדיף לא לשלב דוגמניות במידות גדולות בטענה שהן לא מצליחות למכור כמו המלאכיות המושלמות. לדברי שרה, נעשה פיילוט קצר עם דוגמניות מלאות שנכשל: "באחד הצילומים, היו שתי דוגמניות עם ירכיים וישבן קצת מלאים, הן היו שזופות ונראו מדהים. אין ספק שהן דוגמניות עם מראה שאולי קצת שונה. אבל הן לא מכרו והחברה הפסיקה להשתמש בהן".

בשנתיים האחרונות נרמז בעדינות על בעיות במכירות, במקביל, אצל החברה המתחרה "ארי", מכפילים את ההכנסות בקצב מסחרר בין היתר בעקבות ליהוק של דוגמניות מלאות והבחירה להפסיק לרטש את הדוגמניות. שרה מתעקשת להסביר שבשביל ויקטוריה'ס סיקרטס זה פחות מתאים.

ברבי לקמפיין ארי ריל
ברבי בקמפיין של ארי ריל

אמנם זה המקרה אצל ויקטוריה'ס סיקרטס, אבל ב"ארי" הסיפור שונה לגמרי. החברה שאימצה מדיניות נטולת פוטושופ, ודוגמניות במידות שונות ומגוונות העלו את הרווחים שלה באופן דרמטי. שרה מתעקשת להציג את המהלך של ארי כטרנד שיווקי שמתאים לקהל שלו. בשביל ויקטוריה'ס, זה פחות מתאים. נראה שחברה שמנסה למשוך אליה יותר לקוחות, תצטרך להפנים מי באמת פותחת את הארנק כי מסתבר ששתי דוגמניות עם מעט ירכיים זה כבר לא מספיק.