נעלי עקב חדשות בשוק גורמות לסטילטוס של כריסטיאן לובוטין להיראות כמו במכירת סוף עונה בשוק בצלאל: הן עשויות מזהב ויהלומים ומחירן בשוק רק 100,000 אירו. ובעברית -  מעט פחות מחצי מיליון שקל. הכוכבות בהוליווד כבר בוויברציות מטורפות על הטרנד, אנחנו הרבה פחות (ואנחנו נשבעות לך שזה לא בגלל שאין לנו שקל על הזרת).

אין תמונה
עולה יותר מהבית שלך.סטילטו זהב ויהלומים

האחריות תפוג הרבה אחרי שתמותי

המעצב הפומפוזי של הסטילטו הנוצץ הוא כריסטופר מייקל שליס, והוא עשה זאת עבור רשת התכשיטים borgezie. מדובר בפריט בעבודת יד יקרה במיוחד - חומרי הגלם הם זהב טהור ו-2,200 יהלומים משובצים בתוכו, שהם שווי ערך ל-30 קרט. עיצוב הנעליים ארך שלוש שנים, והן מושקות עכשיו, בתקופת הקיץ, לכבוד ריבוי החתונות, הנשפים ואירועי השטיח האדום של האלפיון העליון.

המיליונרית המאושרת שתרכוש את זוג הסנדלים תזכה גם ל-1,000שנות אחריות. אחלה נדוניה לנכדות של הנכדות של הנינות. היא כנראה גם תזכה בתואר האם-אמא של קורבנות האופנה. כי מלבד הגימיק המטורף, אין בנעל הזאת שום דבר יפה. למעשה, הרעיון שמישהי תוציא כזה סכום על סנדלים הוא ממש מכוער. שלא לדבר על זה שהן נראות ממש לא נוחות, ואת יכולה להיות בטוחה שגם הן ישברו לך את הגב בסוף הערב."התוצאה היא כמובן לא רק נעל, כי אם תכשיט פרקטי במיוחד שמשמש כקישוט הנשי האולטימטיבי", אומר המעצב שליס. ואנחנו שואלות: מה רע בקשת לשיער?

המעצב והחברה ששכרה אותו לא בונים עלינו בתור הרוכשות, ותסמכו עליהם שהם לא ייצאו מופסדים - לסנדלים יש כבר רשימת המתנה מכובדת של מפורסמות מהשורה הראשונה. המעריצות שכבר מיהרו להזמין זוג לארון הנעליים שלהן הן כמובן ויקטוריה בקהאם, שאף עיוות וניתוח חירום בכפות הרגליים לא יעצור אותה, ופריס הילטון שמעמדה כיורשת/פרחה מצויה מחייב אותה לנעול זהב לפחות שלוש פעמים בשבוע.

אין תמונה
כחצי מיליון שקל והוא שלך. מצד שני, ה-1+1 בחנות מתחת לבית ממש קורץ לנו

80,000 שקל על נעליים

אבל אם חשבת שהן המשוגעות היחידות שמוכנות לשים כל כך הרבה כסף על זוג נעליים, אנחנו מגלות שהמצב בקרב ההמון לא מאוד רחוק. סקר חדש מגלה כי האישה הבריטית הממוצעת מבזבזת כ-16,000 יורו (כ-79,000 שקל) בחייה על נעליים. זה אמנם עדיין לא מתקרב לחצי מיליון, אבל בהחלט סכום שאין לזלזל בו. יש להניח שאנחנו, הישראליות, נמצאות לא רחוק מהסקאלה הזאת.

המחקר נערך בקרב 3,000 נשים וגילה שנשים מתחילות לרכוש נעליים בגיל 14, ובכל שנה מאז אנחנו דואגות לעדכן את הארון בשבעה זוגות חדשים, מה שמסתכם ב-469 זוגות בסך הכל (בהנחה שאת מחזיקה מעמד עד גיל 90). מעצבי הנעליים הפופולריים ביותר על פי המחקר הם ג'ימי צ'ו (61 אחוז), כריסטיאן לובוטין (42 אחוז) ומנולו בלניק (29 אחוז). מעניין באיזה מקום "גזית".

>> קולג' ציבורי מציע קורס בהליכה על סטילטו