חשבנו שהם עזבו אותנו אי שם ב-2005, אבל היכונו לשובם של המטרוסקסואלים: מחקר חדש, שנערך בקרב שלושת אלפים גברים, קובע שזמן ההתארגנות והטיפוח של בני המין החזק עולה על זה של בנות המין היפה. האם לא רחוק היום, בו אנחנו נחכה באוטו ונצפור מלמטה בחוסר סבלנות, בעוד הדייט שלנו עדיין לא החליט מה ללבוש?
מסתבר שכן. אחת הקלישאות השחוקות בנוגע להבדלים בין המינים עומדת להישבר – גברים מבלים בממוצע 83 דקות בטיפוח ובבחירת בגדים לפני יציאה מהבית, בעוד שנשים מסתפקות ב-79 דקות בלבד. הסקר, שנערך בבריטניה, מצא שזמן ההתארגנות הזה כולל, בין השאר, גם טיפוח, מקלחת, מריחת קרמים, עיצוב שיער, גילוח וכאמור בחירת תלבושת מנצחת.
אני גבר מטופח ואני גאה בזה
קשה לך להאמין? גם לנו, אבל הנתונים מדברים בעד עצמם: גברים מבלים 23 דקות במקלחת, לעומת 22 דקות בממוצע לנשים. גילוח הפנים אורך 18, ואילו אנחנו משקיעות, מסתבר, רק 14 דקות בגילוח הרגליים, בתי השחי והמפשעה. ניקוי הפנים ומריחת קרמים אורכת 10 דקות אצל הבחורים ואצלנו רק תשע. בסידור השיער ובאיפור אנחנו מובילות, אבל לא בהרבה – 22 דקות לעומת 17 של הגברים שלנו. טאץ' אפים הם עניין של שתי דקות אצל שני המינים, אבל בבחירת הבגדים הם שוב מנצחים – בעוד שאנחנו מוצאות מה ללבוש תוך עשר דקות (בממוצע, בממוצע), להם זה לוקח 13 דקות תמימות.
אם את מרגישה מלוכלכת, דעי שאת לא לבד, אבל חכי עד שתשמעי גם את הממצאים הבאים. שליש מהנשאלים בסקר סיפרו כי הם נוהגים להיוועץ במגזיני אופנה לגברים ובמדורי צרכנות באופן קבוע כדי לראות באילו מוצרי טיפוח כדאי להם להשתמש, ו-29 אחוזים אמרו כי הם תמיד מוודאים שמדובר במותגים ידועים ונחשבים. הזכר הממוצע, מסתבר, קונה בגדים ומוצרי טיפוח לפחות פעם בחודש, ושני שלישים אמרו כי הם משתדלים לטפח את עצמם ככל האפשר – וגאים בכך מאוד. הנתונים האלה אולי הפילו אותך לרצפה, אבל את הגברים הם דווקא לא ממש יפתיעו. 34 אחוזים מתוכם טוענים שאין שום סיבה שגברים לא יבלו יותר זמן מנשים בטיפוח וניקיון.
ההבדל הקטן בין בקהאם לאיציק זוהר
בואי נדבר גלויות: משהו פה מסריח, וזה לא יכול להיות הגבר הממוצע, שאמור להריח כמו שאנל 5. המציאות היומיומית שלנו מוכיחה שגברים עדיין לא הפכו לפנינה רוזנבלום, ואם לוקח להם 18 דקות להתגלח, זה כנראה רק כי הם עדיין לא החליפו את הסכין החלודה שקנו לפני שנתיים. אנחנו לא אומרות שאין שיפור יחסי בשגרת הטיפוח הגברית – אחרי הכל, שוק מוצרי הטיפוח לגברים מכניס כ-25 מיליארד דולר בשנה, ואפילו את יודעת שהסבון של אימא עושה אותו נשי – אבל תראי לנו את הגבר שייקח לו יותר זמן ממך להחליט מה ללבוש לפני יציאה, ונראה לך את הגביע שבו הוא זכה עם אנה ארונוב ב"רוקדים עם כוכבים".
הפערים הללו בין המציאות והמחקרים הבריטיים נובעים, בראש ובראשונה, מכך שמדובר במחקרים בריטיים. הגבר האנגלי הממוצע אמנם נראה פחות כמו דיוויד בקהאם ויותר כמו ריקי ג'רוויס, אבל הוא עדיין מטופח קצת יותר מהאישה הבריטית, בניגוד למה שקורה, למשל, אצלנו. ואם כבר בבקהאם עסקינן, בל נשכח שבעוד שלבריטים יש את מיסטר פוש בתור מודל למטרוסקסואליות, אצלנו תמצאי מקסימום את איציק זוהר, שהוא, בואי נודה בזה, מטרוסקסוערס. עוד הסבר אפשרי לתוצאות הללו הוא, שגברים פשוט לא מיומנים עדיין בטיפוח ובהתגנדרות כמו נשים, ולכן הם מתמהמהים יותר זמן מול המראה. זה לא שאנחנו מקנאות. אנחנו בהחלט מעדיפות את הגברים שלנו מטופחים ונקיים, אבל למה הם צריכים לתפוס לנו את המקלחת?