במשך 16 עונות, "האנטומיה של גריי" הייתה ידועה בין היתר גם בזכות פרקי האסונות שכבשו אותה אחת לכמה זמן, מהתרסקות מטוס ועד ירי המוני. אז כשנגיף הקורונה התפרץ, לכולם היה ברור שהוא ימצא את דרכו אל תוך עלילת הדרמה הרפואית, שסוף כל סוף לא תיאלץ להיעזר בתעלולים תסריטאיים. זאת אומרת, כמעט לכולם - כי קריסטה ורנוף, השואורנרית של הסדרה, דווקא העלתה את האפשרות ש"האנטומיה" תתקיים בעולם נטול קוביד-19.
"אני חושבת שאנשים התעייפו מקוביד, ואני חושבת שהם פונים לתכנית שלנו בשביל הקלה", הסבירה ורנוף בשיחה עם התסריטאים, שתוכנה פורסם במגזין וראייטי, "מי רוצה להיות אמיץ ולשכנע אותי שאני טועה?". ורנוף, מיותר לציין, שוכנעה. הקורונה תגיע גם תגיע לעונה הקרובה של "האנטומיה", וגם מעבר לעלילה עצמה מדובר ככל הנראה בכוכבת הראשית שלה. כמו כל דיווה בעלת דרישות, הקורונה הציבה בפני ההפקה שורת מגבלות שנראו בלתי אפשריות, ובשיחה של המגזין עם ורנוף היא סיפרה כיצד הצוות הצליח להסתגל אליהן.
"זה ריחוק חברתי, אלה מסכות, אלה מגני פנים", הסבירה ורנוף, "אלה מסכות על השחקנים בין הטייקים ובמהלך החזרות". כך, למשל, מתברר שכאשר שחקנית או שחקנית מסוימים נכנסים לקרוואן השיער והאיפור ונאלצים להיות עם פנים חשופות, נאסר על יתר הנוכחים לדבר. מאחר שהקרבה בין מעצבי השיער והמאפרים היא מספיק מסוכנת בפני עצמה, כל שחקן נדרש לשאת את תיק האיפור שלו בעצמו. ובכלל, כל אחד מהשחקנים, כמו גם כל אחד מהאנשים שמתקרבים אליהם מעבר למרחק שני המטרים, נדרש להיבדק לקורונה שלוש פעמים מדי שבוע - וזאת במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה במהירות, בהנחה שתיווצר אחת.
בנוסף, ורנוף מספרת, הצלמים על הסט נאלצו להחליף את העדשות בהם השתמשו לכאלה שיגרמו לשני שחקנים מרוחקים להיראות קרובים ככל האפשר. המגבלות האלה דורשות לא רק משאבים כלכליים, אלא גם מובילות לכך שהתסריטאים כותבים מספר נמוך יותר של סצינות לכל יום עבודה. במקום תשעה ימים של 12 שעות - עשרה ימים של 10 שעות, כתוצאה מהצורך בהתאמה מירבית של הסט לצרכים החדשים. "זה מדהים כמה לאט אנחנו נאלצים להתקדם", סיפרה ורנוף.
לפי ורנוף, האווירה המוכרת של "האנטומיה" עומדת להשתנות גם מבחינת כמות האנשים שהצופים יראו מדי סצינה. חדרי טיפול נמרץ עמוסים והומי אדם הפכו לסכנת הדבקה משמעותית, וכל חלל סגור עומד לכלול מספר נמוך בהרבה של בני אדם. "זה משנה את האווירה של התכנית, זה משנה את הקצב של התכנית", היא הסבירה, "זה מה שזה".
עכשיו, כשלעונה החדשה (שתשודר ב-yes) יש כבר תאריך עלייה רשמי - ה-12 בנובמבר, במסגרת פרק קרוסאובר עם סדרת הבת "תחנה 19" - ורנוף מרשה לעצמה להיות מעט יותר מרוצה. "כולם רצו להזיז הרים", סיפרה, "אני ממשיכה לומר לאנשים, 'לא, לא באמת, אנחנו *ממש* המצאנו את הגלגל מחדש'. אנחנו משנים את כל מה שכולם חשבו על איך עושים טלוויזיה". "הכל משתנה", הוסיפה, "ואני גאה במה שאנחנו עושים".