במיוחד לשם כך גיבשנו צרור עצות מועילות וטיפים חשובים. כך תהיו מוכנים לכל אפשרות, ותוכלו לדעת האם אתם בידיים טובות או שהכנסתם את האצבע לשקע.

ראשית חשוב להבין כי במקצועות כגון חשמלאות והעיסוק בחשמל, איש המקצוע מחויב ברישיון מיוחד המתיר לו לעבוד בתחום. חשמלאי מוסמך עובד קשה בשביל הרישיון שלו, והוא מקבל אותו רק לאחר 3 שנים ולעתים אף יותר.

צפו בסיפורים המעניינים של 8.6 לאורך השנים (צילום: רויטרס)
זהירות, חשמל. לוקחים רק חשמלאי עם רישיון | צילום: רויטרס

חשמלאי המאפשר לכם לראות את הרישיון, מהווה אינדיקציה ברורה לאמינות ולמקצועיות. כל חשמלאי מוסמך לא יהסס להראות את הרישיון שלו, אם תבקשו ממנו. ניתן גם להתקשר לחברת החשמל, ולציין את מספר הרישיון של החשמלאי, או לבדוק דרך אתר רישוי החשמלאים באינטרנט, שמהווה גם הוא מקור אמין לאיתור חאפרים בתחום.

שפת המקצוע ועלויות תיקון
את רוב תקלות החשמל בבית, ניתן להעריך בעלות-עבודה כוללת של 250 ₪ עד 450 ₪ (ללא מע"מ או חלקי חילוף, אם צריך). המחירים המומלצים לתיקון רוב התקלות הביתיות הם כדלקמן:

החלפת לוח חשמל לגרסה חסינת-אש, כולל 6 מפסקי הגנה (מא"זים), ממסר-פחת 40 אמפר ומפסק ראשי – 800 ₪

התקנת גוף תאורה – 80 ₪ עד 150 ₪

גוף חימום לדוד חשמל – 350 ₪

נקודה לשקע כוח המתאימה למזגן עד 3.5 כ"ס – 450 ₪

נקודת אור כולל מפסק – 450 ₪

לפני שהוא ניגש לעבודה, חשמלאי אמין תמיד ישאל שאלות הנוגעות למפסק הראשי, להארקה ראשית וכן להגנות נגד התחשמלות. חשמלאי מוסמך ומקצועי לא יהסס לרגע, ויתקשר (במידת הצורך) לחברת החשמל כדי לברר סוגיות בעניין מפסק פחת, חיבור תלת פאזי ועוד. אם מדובר בעבודת שיפוצים או בעבודה מורכבת יותר, חשמלאי מורשה יגיש תוכניות מסודרות (בניגוד לחאפר, שאין לו ידע או הרשאה להגיש תוכניות כאלה כלל וכלל).

חשמלאי מקצועי ניכר גם בציודו ובכלי העבודה שלו, ותמיד יש תחת ידו ציוד מתקדם למדידת טיב הבידוד במכשירים חשמליים או בחוטי חשמל. לפני תחילת עבודה קטנה או מורכבת, חשמלאי מנוסה יבצע בדיקת LT, כדי לברר את גודל ההתנגדות בהארקה ראשית, ויעיף מבט לבדיקת עומסים בלוח חשמל תלת פאזי. זאת משום שהוא יודע מניסיון ומלימוד רב-שנים, שמרבית הבעיות בבתים נגרמות מתחזוקה לקויה או מיושנת של הציוד.

כמובן שבעת ביצוע התיקון, חשמלאי מורשה יעבוד באופן מסודר, ישתמש בתעלות פלסטיק מיוחדות להגנה על כבלים העוברים בצמוד לקיר, לעולם לא יחבר 2 חוטים באופן ישיר (אלא דרך מעביר זרם מיוחד), ותמיד יאסוף את החוטים כך שלא יפריעו או יגרמו למישהו לגעת או להיתקל בהם. מדובר במאמץ גדול יותר מסתם הנחת חוטים שיסתובבו על הרצפה. בכך טמון יתרונו של חשמלאי טוב, על פני מישהו שמאלתר בחשמל, דבר שעלול להוביל לאסון.

סוף מעשה במחשבה תחילה
בסוף התיקון, לאחר שהכול בוצע לשביעות רצונכם באופן המקצועי והאמין ביותר, חשמלאי מורשה לא יהסס לרגע להוציא חשבונית עבור העבודה שנעשתה. בחשבונית עצמה יפורט התיקון, לצד פירוט מהות החלפים בהם השתמש; זאת כדי להשאיר עדות כתובה באשר לתיקון שבוצע.

יחד עם החשבונית תקבלו אחריות תקפה לפרק זמן משתנה, הן עבור העבודה והן עבור החלפים (משתנה בהתאם ליצרן החלקים). יש לזכור שלקוח מרוצה ממליץ על איש המקצוע למכריו ולבני משפחתו, ולכן חשמלאים טובים תמיד יקבלו המלצה מפה לאוזן.

המאמר באדיבות איציק 24 שעות – חשמלאי מוסמך