דודי שמש - כרומגן (צילום: צילום מסך, אתר כרומגן)
צילום: צילום מסך, אתר כרומגן

בכל עונה של "יצאת צדיק" חיים הכט שב לחפש את טכנאי הדודים שיתנו לנו שירות אמין ומקצועי - אבל ללא הצלחה. כל הטכנאים שנבדקו במצלמות של התכנית ניסו לרמות את הלקוח בשלל שקרים ותחבולות. אז איך נימנע משימוש בשירותיהם ונעביר את השליטה לידינו כדי להימנע עד כמה שאפשר מעוגמת הנפש? הנה כמה דברים שכדאי לדעת כבר בשלב הרכישה.

המפתח: תקינות ואיכות

שימוש במוצר לא תקני עשוי לגרום לנזקים בלתי הפיכים ברכוש אבל גם בנפש. לכן, כשאנחנו מתכננים לרכוש דוד שמש או חשמל, מומלץ קודם כל להיכנס לאתר מכון התכנים ולבדוק האם היצרן והמוצר מופיעים ברשימת המאושרת לשימוש, כך נוכל להיות רגועים ושקטים שהמוצר עומד בדרישות האיכות והבטיחות גם יחד. בשלב הבא, דאגו שאת ההתקנה יבצע איש מקצוע מוסמך מטעם היצרן, כדי להבטיח שהפעולה תעשה באופן הראוי, מה שיבטיח למוצר אריכות ימים, ולכם קצת שקט נפשי ושביעות רצון.

בעת שהותו של המתקין בביתכם, לוו אותו בעבודתו ושמרו על קשר עין כדי לוודא שהוא מבצע אותה על הצד הטוב ביותר. אם משהו לא ברור אל תתביישו לשאול, זו זכותכם וחובתכם להתייעץ לגבי כל דבר שאינכם בטוחים לגביו. בסוף העבודה הקפידו לדרוש מהמתקין תעודת אחריות מקורית של היצרן, בצירוף חשבונית קנייה וקבלה על כך ששילמתם עבור העבודה. את כל אלה, כמובן, יש לשמור היטב למקרה בו תזדקקו לשירות תיקון או החלפה ותידרשו להציג הוכחת קנייה.

מהם הנזקים העלולים להיווצר משימוש במוצר פגום?

דוד שמש (צילום: Thinkstock)
צילום: Thinkstock

כאמור, שימוש במוצר פגום עלול לגרום לנזק פיזי: מוצר חשמלי לא תקני עשוי ליצור קצר, שלא אחת מוביל לשריפה והתקנה רשלנית או חלקי חשמל פגומים עשויים לעלות בחיי אדם. בנוסף, דוד ללא ציפוי או כזה המצופה בחומר זול ולא איכותי, יכול לגרום לתופעות בלתי צפויות כמו מים עכורים או מלאי חלודה. עוד יכולות להיגרם בעיות נזילה קשות, אותן תנסו לתקן ללא הועיל. מים חמים לא תקבלו מדוד שכזה, גם לאחר דקות ארוכות ואף שעות של המתנה, כך שבתור "בונוס" תקבלו גם חשבון חשמל מנופח על הדוד שדלק זמן רב, וגם חשבון מים לא קטן.

עם היווצרות הבעיות, תמצאו עצמכם מאוכזבים מהמוצר ומהשירות, יותר נכון מחוסר השירות אותו תקבלו מהספק. אף אחד לא ייתן לכם מענה בעת צרה והחמור ביותר הוא שתגלו כי אין כיסוי ל"אחריות" אותה קיבלתם עם הרכישה. אתם עלולים למצוא שלאחריות אין כל ערך, ואתם נשארתם עם הלשון בחוץ.

נפלתם קורבן לזיוף?

במידה שנפלתם קורבן לדוד מזויף ואינכם יכולים לגרום למתקין להחליפו, אין ברירה: עליכם לפנות לטכנאי מוסמך. בקשו אותו שיבדוק האם המוצר אינו מסוכן לשימוש, האם ההתקנה עלולה לגרום לנזקים (הן למשתמש והן לסביבה) ופעלו בהתאם.

הכתבה באדיבות אמקור אנרגיות סולריות בע"מ

לבעלי מקצוע נוספים בסיווג ייצור והרכבת דודי שמש וחשמל

"יצאת צדיק", חמישי ב-21:00, ערוץ 2