טיב החומר של הסוכך
מומלץ לבחון את טיב החומר של הסוכך:

מה נכון לעשות?  כשמדובר בסוככים, מומלץ להשתמש בחומר הנקרא שמשונית (יריעת PVC), תוצרת הארץ מקיבוץ העוגן. זוהי היריעה היחידה שמיוצרת בישראל בשלל דגמים וצבעים, ומתאימה לאקלים הישראלי. אורך חייה הוא מעל 10 שנים וניתן לנקותה בקלות. כשמדובר בפרגולות, מומלץ להשתמש בעץ אורן פיני, שהינו יותר איכותי ומאופיין ברמת גימור גבוהה ובעמידות בפני פגעי מזג האוויר.

מה לא נכון לעשות?  בסוככים ההמלצה היא להימנע מחומרים המיובאים מסין. אלו הן יריעות שכביכול נראות זהות לאלו המיוצרות בישראל, אך לאורך זמן יתגלו כלא-עמידות. בשמשונית מיובאת מסין, גם הקרע הקטן ביותר יתפתח לקרע עמוק ויהרוס את הסוכך. כמו כן צבעהּ של השמשונית המיובאת דוהה במהירות ולא יישאר בוהק לאורך זמן, ובנוסף היא יותר קשה לניקוי. כשמדובר בפרגולות מומלץ לא להשתמש בעץ רוסי לבן, שהינו יותר רך ופחות עמיד.

איך נדע להבדיל? נסו לכוון את בעל המקצוע עם שאלות מנחות, כגון באיזה חומרים הוא משתמש, האם מיובאים או תוצרת הארץ ועוד.

התלבטות לגבי סוג הסוכך
ישנם סוגי סוככים רבים: החל מפרגולות עץ ואלומיניום, וכלה במרקיזות, בשמשוניות ועוד. יש זלכור שבתור לקוחות, אנו לא תמיד יודעים מה הכי מתאים לצרכים שלנו (גם אם אנו בטוחים שאנו כן יודעים).

מה נכון לעשות? להתייעץ עם בעלי מקצוע, חד וחלק. זה יחסוך לכם הרבה טרחה ועלויות.

מה לא נכון לעשות?  להחליט לבד מהו סוג הסוכך, בלי להתייעץ עם בעל מקצוע. אנשי מקצוע בתחום יודעים בדרך כלל להתאים את סוג הסוכך לצורך המעשי של הלקוח.

איך נדע להבדיל? בקשו חוות דעת של כמה אנשי מקצוע העוסקים בתחום. הרוב המקצועי יכוון אתכם לתשובה הנכונה; כך תדעו בוודאות שזהו סוג הסוכך המתאים לכם.

תחזוקה שוטפת
לתחזוקה של סוככים יש חשיבות רבה, מכיוון שתחזוקה נכונה מאריכה את חיי הסוכך. התחזוקה השוטפת נעשית בדרך כלל על ידי הלקוח.

מה נכון לעשות? להקשיב להוראות בעלי המקצוע, וליישם את הנחיותיהם לשימור הסוכך לאורך זמן.

מה לא נכון לעשות? להתעלם מהמלצות המתקינים. לדוגמה: אין לבצע סגירת חורף כשמדובר במרקיזה, מחשש להיווצרות שקי מים שיקרעו אותה. כל בעל מקצוע אמין ינחה אתכם לא לעשות זאת, ולכן כדאי להקשיב לו.

איך נבחר את בעל המקצוע?
מה נכון לעשות?
מומלץ לשמוע כמה חוות דעת, של שניים עד ארבעה בעלי מקצוע. רוב הסיכויים שלפחות אחד מהם יבלוט לכם מבחינה מקצועית, ייראה אמין יותר והכימיה איתו תהיה טובה. מומלץ לראות עבודות שבוצעו בעבר, ולא רק באתר האינטרנט או בעלון הפרסום.

בקשו מבעל המקצוע לשלוח אתכם לראות עבודה שעשה, בסביבה הקרובה לכם. אם בכל זאת אתם מעוניינים לראות בנוחות את העבודות באתר האינטרנט, נסו לשים לב האם יש שם תמונות חדשות? האם בעל המקצוע מעדכן תכופות את האתר? אתר מתעדכן משמעו בעל מקצוע שעובד ויוצר.

מה לא נכון לעשות? הימנעו מבעלי מקצוע שמפגינים חוסר מקצועיות, לא יודעים לענות על שאלות וכאלה בעלי לשון חלקלקה. נסו לשאול את בעל המקצוע "שאלה מכשילה", ולראות כיצד הוא מגיב. בנוסף, ישנם סוכני מכירות של חברות גדולות שאין להם ידע מקצועי, ושלעתים כל מטרתם היא למכור ולקבל עמלה. ההמלצה היא לא לשלול את החברות הללו, אלא לבחון אותן יותר לעומק.

מהם טווחי המחירים?
יש לציין שבענף הסוככים טווחי המחירים די דומים (תלוי בגודל הסוכך, כמובן), לכן כדאי לכם לבחור את איש המקצוע שנראה לכם יותר מקצועי ואמין, ולאו דווקא ללכת על המחיר הכי נמוך. סוכך הוא מוצר שאמור לשמש אתכם לשנים רבות, ולכן עשו כמה בדיקות לפני שאתם סוגרים עסקה.

הנה כמה מחירים לדוגמה:

סוכך זרועות: 4,000 עד 15,000 שקלים

מרקיזה: 1,500 עד 9,000 שקלים

פרגולות עץ: 3,000 עד 40,000 שקלים

סוכך קבוע: מחיר מומלץ למטר - 350 שקלים

סוכך חניה לרכב: 6,000 עד 10,000 שקלים

המאמר באדיבות סככות האומנים