ארגון אמון הציבור שמלווה את חיים הכט לאורך התכנית "יצאת צדיק" מטפל באין ספור פניות של צרכנים בנושאים שונים, ומציע לכם לנקוט בכמה צעדים פשוטים לפני שאתם בוחרים איש מקצוע. קבלו את הטיפים של ארגון אמון הציבור בנושא שיפוצים:

גבר עם כלי עבודה (צילום: DIGIcal, Istock)
מה צריך לדעת לפני שמתחילים? | צילום: DIGIcal, Istock
קבלו המלצות: בעת הזמנת בעל מקצוע חשוב לקבל המלצות. ניתן לבקש מבעל המקצוע עצמו שמות של צרכנים ממליצים להם ביצע עבודות בעבר. מהממליצים ניתן לבקש לראות את עבודת בעל המקצוע בשטח.

בצעו סקר שוק: חשוב לעמוד על המחירים המקובלים בשוק, פנו לבעלי מקצוע נוספים לקבלת הצעות מחיר. זכרו כי תעריפי העבודות הן פועל יוצא של ביקוש ובאופן טבעי בתקופות החגים המחירים יהיו יותר גבוהים. אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת, כדאי לבדוק מספר הצעות לצורך השוואה.

ערכו הסכם בכתב: על מנת למנוע עלויות נוספות עם סיום העבודה ערכו הסכם עם בעל המקצוע בכתב. על ההסכם לכלול את כלל העבודות לגביהן סוכם עם בעלי המקצוע, מחיר העבודה, לוחות הזמנים, ואיכות וסוג החומרים בהם יעשה שימוש. כמו כן וודאו כי בהסכם מופיע מי מבצע את העבודה, מהו מספר העובדים ומהן שעות העבודה. סכמו גם מי נושא באחריות רכישת החומרים והאם הם נכללים בעלויות העיסקה.

מנעו הפתעות בעתיד: על מנת למנוע עלויות נוספות עם סיום העבודה סכמו עם בעל המקצוע בכתב כי עבודות נוספות, אשר אינן כלולות בהסכם, לא יהיו כרוכות בתשלום נוסף. ניתן אף לקבוע תשלום מקסימאלי בגין עבודות נוספות או שינויים.

אמון הציבור
אמון הציבור
ערכו פירוט תשלומים: אל תהססו להשאיר סכום משמעותי אשר ישולם עם סיום העבודה על מנת להבטיח את השלמת ביצוע העבודות. אל תעבירו לידי בעל המקצוע את התשלום האחרון בשיק למפרע. מסרו את יתרת התשלום לאחר סיום העבודות.

קבלן ראשי: במידה ומדובר בשיפוץ רחב היקף הכולל בעלי מקצוע רבים, ניתן להעזר בשירותי קבלן ראשי אשר יפקח על העבודות ויהווה גורם אחראי.

תעודת אחריות: בעל המקצוע נושא באחריות על טיב עבודתו, לכן יש להקפיד על קבלת תעודת אחריות. כאשר מתגלים ליקויים כעבור זמן מה בעל מקצוע נושא באחריות מכוח הדין. במקרה של אי השלמת העבודה או אי עמידה בהבטחות - שלחו מכתב דרישה לסיום העבודות בדואר רשום.

רוצים לראות חוזה לדוגמה עם קבלן שיפוצים? לחצו כאן

חוששים שמא בית העסק התנהל בצורה בלתי תקינה/הוגנת כלפיכם? ניתן להגיש תלונה למוקד ארגון אמון הציבור. הטיפול בתלונות צרכנים במוקד ארגון אמון הציבור הינו ללא תשלום. שלחו לנו מייל ל-zadik@mako.co.il

>> מחפשים צדיקים? כל צדיקי התכנית במקום אחד

>> רוצים להיות חברים של "יצאת צדיק" בפייסבוק? הצטרפו עכשיו