כל מכשיר חשמלי, טוב ואיכותי ככל שיהיה, מתחיל לזייף. לעתים, ללא כל התראה מוקדמת, הוא פשוט שובק חיים. כן, גם זה קורה. בכל אופן, לא כל תקלה מבשרת על סוף דרכו. במקרים רבים, שיחה קצרה עם הטכנאי עשויה לפתור את הבעיה ולהאריך את תוחלת החיים של המכשיר שלכם.

דברים דומים ניתן לומר גם על מכונות כביסה. מדובר במכשירים חשמליים שעובדים ללא לאות, ממרקים ומקרצפים את הבגדים שלנו, ולרוב גם מאוד ממושמעים ונאמנים. וגם אם הם לפתע ממאנים למלא אחר ההוראות והפעולות שלנו, לא צריך להתרגש. בִדקו, תחילה, מה מקור התקלה. לא כל התקלות מסובכות, ומחיר התיקון שלהן זול יחסית. אם בכל זאת עלות התיקון היא לפחות חצי ממחיר מכונת הכביסה, הרי שאין מנוס מהחלפתה במכונה חדשה.

האחריות בתוקף?

מובן שאם מכונת הכביסה חדשה יחסית, צריך לפשפש מיד במסמכים ולבדוק את תעודת האחריות שלה. כל עוד היא בתוקף, אפשר לנשום לרווחה - אבל לא להיות זחוחים. עליכם להתקשר לחברה וליידע אותה על התקלה. ברוב המקרים, החברה תשלח טכנאי מטעמה. ואולם, אם האחריות אינה בתוקף, אתם לכאורה לבד במסע לאיתור הטכנאי המיומן.

מי מכיר טכנאי טוב?

בדומה לתחומים רבים, המלצות על בעלי מקצוע הן תמיד רצויות. כמעט לכל קרוב משפחה או חבר יש מכונת כביסה בבית, וסביר להניח שחלק מהם נזקקו לשירותיו של טכנאי. אם אדם שאתם סומכים עליו הזמין לאחרונה טכנאי מקצועי, יעיל וזול - למה לא לנסות אותו?

גבר מסתכל על מכונת הכביסה בתסכול (צילום: GlobalStock, Istock)
זה אף פעם לא נעים | צילום: GlobalStock, Istock
מה צריך לברר?

בכל אופן, עוד לפני שאתם מזמינים טכנאי, בררו מה מחיר הביקור שלו, ומה הצפי לגבי עלות התיקון. נכון, אין טוב ממראה עיניים, וכל מה שיאמר נכון רק לשיחה עצמה, אבל כדאי בכל זאת לנסות להציג את הבעיה, ומתוך תשובותיו להסיק האם אכן מדובר באיש מקצוע רציני, או באדם שמנסה לחגוג על חשבון הכיס שלכם. המלצה נוספת היא להיכנס לאינטרנט, "לצלול" אל עולם מכונות הכביסה, ולקרוא על התקלות, הפתרונות והמחירים המשוערים. ככל שתדעו יותר, כך ייטב.

כל הדרכים לקלקל מכונת כביסה

מכונות כביסה, למרות מורכבותן, נחשבות למכשירים פשוטים יחסית עם תקלות די מוכרות. מה, אם כן, עלול לשבש את העבודה שלהן? פעמים רבות, אנחנו משאירים חפצים בכיסים, ואלה עלולים לחדור למקומות שונים במכונה, ולהפסיק את פעילותה. תקלה שכיחה נוספת היא עומס יתר. לא אחת, אנו מכניסים פריטים רבים למכונת הכביסה, מעל לקיבולת האמיתית שלה. אם נעשה זאת פעם אחת, כנראה שהכל יעבור בשלום. אם נקפיד על כך גם בעתיד, סופה של המכונה להרים ידיים.
וגם: תמיד יכולות להיווצר סתימות במשאבות או בצינורות, גוף החימום עלול להתקלקל, ואפילו חלק קטן - כפתור או פלסטיק - שנשבר, עשוי להשפיע על התפקוד המערכת כמכלול.

ידיים מכבסות בגד בתוך קערת מים ורודה (צילום: jupiter images)
בחזרה לימים ההם? פחות | צילום: jupiter images
עשה זאת בעצמך

לא כל תקלה מחייבת הזמנה של טכנאי. כך לדוגמה, כאשר המכונה עובדת, אבל פולטת ריחות לא נעימים בגלל היווצרות חיידקים. ההמלצה היא לרוקן את המכונה ולייבש אותה. לעתים כדאי להפעיל את מכונת הכביסה על ריק, ללא כל בגדים בתוכה, ולהוסיף חומץ או מלח לימון. הפעולות הללו אמורות לחסל את החיידקים ולהחזיר את המכונה לאיתנה. בנוסף, רצוי מדי פעם לבדוק את הפילטר ולנקות אותו. ממש כמו שנעשה עם מזגנים.

התקנת מכונה חדשה

אם בכל זאת הפעולות הללו מעלות חרס, והגעתם למסקנה שיש להיפטר מהמכונה המקרטעת ולקנות אחת חדשה, עליכם להביא בחשבון את עלות ביקור מתקין מכונת הכביסה. בכל מקרה, אל תנסו להתקין אותה בעצמכם. שהרי, המתקין מכיר את המכונה, בודק את צינורות המים ומיומן יותר מכם בתפעולה. לסיכום, בין אם אתם מתכוונים להזמין טכנאי ובין אם מתקין, עשו שיעורי בית - כי ידע צרכני הוא כוח. 

מקור הכתבה

"יצאת צדיק" בתכנית מיוחדת, שני, 21:00