לפני קצת פחות משנה, בחודש אוגוסט 2016, נחשפה בתכנית "יצאת צדיק" הכנופייה שעומדת מאחורי המגנטים שיש כמעט לכל אחד על דלת הבית. שיטת העבודה כפי שנחשפה בתכנית, הייתה הפצת מגנטים ועליהם פרטי קשר של בעלי מקצוע, רובם בתחום האינסטלציה. מי שיצר קשר עם האינסטלטורים הללו והזמין אותם לטפל בתקלת צנרת בבית, נפל ברוב המקרים בפח של עבודה לא מקצועית שנגבה עבורה סכום שערורייתי. בתחקיר של חיים הכט ו"יצאת צדיק" נחשף כי כל אותם בעלי מקצוע שפרטיהם הופצו על גבי המגנטים הובילו לאותו אדם, שניהל רשת של שרלטנים וקבע את הסכומים שאותם אלו גבו מהלקוחות.

האירוע שהוביל לחשיפת הכנופייה אירע כשאינסטלטור, שפורסם על גבי מגנט, הוזמן על ידי צוות התכנית לטפל בתקלה פשוטה של גומיה קרועה בסיפון בביתו של אדם מבוגר במרכז הארץ. בעל המקצוע, כפי שהוא הציג את עצמו, תיקן את התקלה וגבה את הסכום השערורייתי של 8,000 שקלים. בעקבות שידור התכנית, פנה בזמנו השר אריה דרעי אל הממונה על הרשות להגנת הצרכן בבקשה לטפל בדחיפות בתופעה של ניצול קשישים.

>> איך תוכלו לוודא שלא עובדים עליכם? הנה הטיפים

כעבור שנה משידור התכנית, חברי הכנופייה נעצרו. בתכנית שתשודר בראשון הקרוב בקשת, חיים הכט וצוות "יצאת צדיק" חושפים מקרים נוספים שמעידים על פועלם של חברי הכנופיה שמסתבר שממשיכים לרמות אזרחים תמימים. צפו בקטע מתוך התכנית שבו אישה שנפלה קורבן לעוקץ מספרת על הביקור של האינסטלטור המדומה בביתה.

"יצאת צדיק": ראשון אחרי החדשות בקשת, ערוץ 2