"שייקה לוי הוא לא סלב רגיל, לפתוח את הדלת ולראות אותו זה כמו למצוא את עצמך אצל רובי ריבלין בבית. לא פחות. הוא דמות קלאסית. נכס צאן ברזל". אם גם אתם חושבים כמו חיים הכט, ואין לנו ספק שכן, כדאי שתיצמדו למרקע ביום שני הקרוב (21:00), כי אדון לוי מגיע להתארח בפרק האינסטלטורים המיוחד של "יצאת צדיק", בו מעבר לחיפוש צדיקים, יעסוק הכט בשאלה מסקרנת במיוחד: האם סלבריטאים מקבלים יחס שונה ומיוחד מנותני השירות?

בתכנית שתשודר ביום שני הקרוב, יבדקו חיים הכט והמומחה שלצדו את התנהגותם של אינסטלטורים שונים ברחבי המדינה, כשחוץ מאיש קשיש ואלמוני שקיבל אותם לביתו, לקח גם כאמור חלק שייקה לוי. "העמדנו הפעם את אנשי המקצוע מול סיטואציה פשוטה במיוחד ממנה היו יכולים לצאת צדיקים בקלות", מספר לנו הכט. "קרענו את הגומייה בסיפון, אחת כזו שעולה שקל אחד בלבד, וכל מה שאנשי המקצוע היו צריכים לעשות כשהגיעו לטפל בבעיה היה להחליף את הגומייה ולסגור את הסיפור ללא עלויות, וכרגיל אצלנו, אם היו לוקחים 150-200 ₪ לביקור, הם היו יוצאים צדיקים".

והם אכן יצאו כאלה?

"היו כאלה שכן, כמו זה שמופיע בהצצה פה למעלה, אבל בתכנית הספציפית הזו גם תפסנו את הנוכל הכי גדול בתולדות 'יצאת צדיק'. מקרה באמת יוצא דופן, אבל אין מה להכביר במילים, ותוכלו לראות הכל בתכנית ביום שני".  

ומה לגבי שייקה? איך היו התגובות כלפיו?

"כשהגיע אינסטלטור מבוגר יותר אז זה היה ברור שהוא מכיר אותו והוא הגיב לו בהתאם. גם כשהגיעו צעירים לא היה אחד שלא זיהה אותו והיחס אליו היה מיוחד, ממש לא כמו הקשיש שהופיע יחד איתו בפרק ואותו רימו לא מעט".

גם את חיים הכט מרמים?

"תראה, דפקו אותי לא פעם ולא פעמיים. אני מהאנשים שלא מבינים כל כך בטיפול והרכבה של דברים כמו אלה שאנחנו מציגים, אין לי באמת מושג בעניינים האלה. למזלי, אני גר ב'כפר קטן', במושבה מגדל, ואצלנו רוב אנשי המקצוע הם השכנים מהכפר. האינסטלטור לדוגמה הוא חבר ובן בית, ואנחנו מכירים כבר 35 שנה ויותר, הוא יודע שיש סתימה עוד לפני. אבל כשאני נזקק לאנשי מקצוע מחוץ למושבה, אז לגמרי אין לי שום סוג של חסינות. מה גם שמי שמזמין את האנשים זו תמיד אשתי והיא אף פעם לא משתמשת בייחוס המשפחתי. אז כן, אכלנו אותה לא פעם".

תן לי דוגמה כזו

"היה לנו מקרה שאני זוכר במיוחד עם חברת מים מינרליים מוכרת, אז הגיע המחלק והביא לנו בקבוקי מים מוגזים יחד עם שלל פינוקים ואמר לנו שזו מתנה שמגיעה לנו מהחברה. אשתי, כמובן, מאוד שמחה על המתנה, ואחרי כמה חודשים, החלטנו להתקשר לחברה ולשאול בשירות הלקוחות למה קבלנו מתנה כל כך יפה, ולמה להורים של אשתי לא מגיעה גם אחת כזו אם גם הם לקוחות החברה".

מסקרן, איך זה נגמר בסוף?

"תראה, הם עשו בדיקה, ואחריה הודיעו לנו שבכלל שילמנו על זה מאות שקלים. עכשיו מה מתברר? הם עושים לך תרגיל – אומרים שהמחלקים יגיעו ומגיעה לכם מתנה וממציאים איזה משפט שעל המתנה הזו אתה מקבל משהו כמו 40 אחוז הנחה והמחלק בכלל אומר לך שזו מתנה ללא עלות. תשמע, יש להם תרגילים ממש שפלים, הם פשוט דוחפים לך מתנות בתשלום, ואני כמו כולם אוכל אותה".

צפו בקמפיין לאתר המילואים
"לא היה אחד שלא זיהה אותו" | צילום:
חמש עונות כבר מככבת "יצאת צדיק" על המרקע שלנו, ולמרות שכנראה נתקלתם בעבר בפרק אינסטלטורים, הכט מכנה את הנושא הזה "קוקה קולה קלאסיק". למה התכוון צייד הצדיקים? בבקשה: "התקלה הזו ברורה ופשוטה, זה פרק קלאסי שאנחנו חוזרים עליו כל שנה, וכל עונה מחדש הוא מספק לנו הפתעות מטורפות".

אחרי חמש עונות עוד אפשר להפתיע אותך?

"מופתע? אני עוד נופל מהכסא לפעמים. לא פחות. דווקא בגלל שמדובר בעונה חמישית, אתה אומר לעצמך: 'וואלה, תגיד לי, ראית את התכנית הזו לא פעם ולא פעמיים, למה אתה עושה את התרמיות האלה?'. זה פשוט לא ייאמן שבשביל 200 ו-300 שקל אנשים מלכלכים את הידיים שלהם. כן, אני עדיין מופתע".

ולהערכתך מי נפגע יותר? מי האוכלוסייה שהכי "נדפקת"?

"בלי שום ספק החלשים – ככל שאתה חלש יותר, אתה נדפק יותר – בראש הסולם הזה ניצבים לצערנו הקשישים כמובן, ואחריהם אנשים שלא דוברים עברית כמו מטפלים פיליפינים לדוגמה".

לסיום, בנימה חצי אופטימית, מה עוד מצפה לנו העונה?

"צפויה לנו תכנית מסקרנת במיוחד בה נבחן איך זה קורה במקומות אחרים בעולם, והלכנו דווקא על מקום שלפחות על פי האגדה האורבנית לא מרמים אותך בו - יצאנו לחפש צדיקים בברלין והתוצאה של אותו ביקור מסקרנת במיוחד". 

"יצאת צדיק", שני, 21:00