בית משפט השלום בטבריה האריך אמש את מעצרם של שישה החשודים ובראשם האחים אחמד ועומר קיס, במעשה הונאה ועוקץ של מאות אזרחים. מערכת "יצאת צדיק" חשפה את פועלם לפני כמספר חודשים ולאחר מכן העבירה את ממצאי התחקיר שבידה למשטרת ישראל. השניים על פי החשד, ניהלו רשת פיקטיבית למכירת טלפונים סלולריים ומתן הלוואות על ידי פרסום מודעות מכירה באינטרנט תחת פרופילים מזויפים ובכך הצליחו להונות כ-150 נעקצים.

לאחר פניות רבות שהגיעו לקו הצדק של "יצאת צדיק" בנושא, החל תחקיר מעמיק של המערכת לחשיפת פועלם. בתחקיר התגלה שלאורך השנים הצליחו האחים לעקוץ כמיליוני שקלים מאזרחים תמימים באמצעות חשבונות בנק של "קופים" בהם האחים עשו שימוש להעברת הכספים.

חשיפת העוקץ הגיעה לסיומה כשחיים אתגר הגיע לדירה שהשניים שכרו באזור המרכז, וחשף את הונאתם שלב אחר שלב לעיניי המצלמות. לאחר חשיפתם, האחים הסתתרו בדירת מסתור בצפון הארץ, ומערכת התוכנית העבירה את כל ממצאי התחקיר למשטרת ישראל.

איך פעלו ששת העצורים? מה הייתה הטכניקה שלהם?
"הם מפרסמים מודעות פיקטיביות שלהם שבהן הם מציעים לרכוש בזול מכשירים סלולריים. הם מתחזים לחנות שיצאה "צדיקה" ורבים מעבירים אליהם את כספם. פגשנו את המתחזים והתעמתנו איתם. הגענו אל האנשים משתפים איתם פעולה, אפשר לקרוא להם "קופים", ודרכם העבירו להם את הכסף. מדובר באופרציה מורכבת שבראשה עומדים שני אחים מצפון הארץ", הסביר חיים אתגר. "פגשנו את אותם האנשים ביום המעצר ואחד מהם ירק על המצלמה שלנו. במהלך התחקיר אני הייתי מאוים באופן אישי", הוסיף.