"יש לי הרגשה שאתה תשלם ביוקר על הניקיון הזה", אמר יוסי אלמליח, מומחה התכנית בתיקון מוצרי חשמל, כשצפה בנוכל שייחשף הערב (אחרי החדשות, קשת 12). עם אותו הטכנאי, חיים אתגר הולך להתעמת לאחר שהציג במהלך התיקון יכולות מופלאות במשחק, אבל נכשל ובענק במבחן האמינות, היושרה והמקצועיות.

בזמן שבעלת הבית מסתובבת לצידו, הנוכל ניסה להצטייר כשירותי ומתחשב מעבר למצופה מבעל מקצוע. "איזה שירות, גם ניקיון אנחנו מרוויחים פה", הכריז אתגר לנוכח הסיטואציה והסביר: "הוא עושה רושם כאילו הוא נחמד, שהוא מנקה ומסדר – אבל בסוף הוא עוקץ". על פי דבריו של אתגר, טכנאי מקצועי אינו צריך לעשות מחוות מיותרות, אלא להפגין מקצועיות ואמינות – ולפתור את הבעיה כפי שמצופה ממנו.

לאחר שהטכנאי ניקה, הוא התכופף לעבר המקרר עם כרטיס שאינו רלוונטי לפתרון התקלה - ואפילו למיקומה. "לא מבין מה הוא הולך לעשות עם זה, אין מאחורה שום כרטיס – זו הצגה", אמר יוסי. אותו כרטיס שהטכנאי ניסה להכניס לחלקו האחורי של המקרר, ממוקם בכלל בקדמתו. "לא ייאמן, כמה יצירתיות בעוקץ אחד, ממש 'הקאמרי' פה. הבן אדם סתם לקח כרטיס, מה זה נדבר הזה?".

היום (ראשון), חיים אתגר התארח ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין וחשף פרטים מפתיעים במיוחד אודות הטכנאי. מסתבר כי בעברו, אותו בעל מקצוע שהתגלה כנוכל היה איש חוק, שוטר במשטרת ישראל. "יש פה עניין בנוגע לזהות האדם שעומד מאחורי זה. מה גורם לאדם שהיה איש חוק, שוטר שעבד בצד הנכון של החוק להיות האדם שעושה מופעים מהסוג הזה? כשמצאנו אותו קיבלנו מופע מרהיב - הוא הגיע למכשיר שהתקלה בו קטנטנה, משהו טכני שאפשר לסדר. אבל אז, התחיל מופע שכלל הסברים כי הכרטיס של המקרר לא בסדר, תוך כדי שהם קדחו באוויר".

זאת אפילו לא רמאות מתוחכמת.
"לא, אבל זה משהו שאנחנו פוגשים - שממציאים הכנסות והתקנות. אבל יש פה מופע שלם, זה לא משהו מקרי. זה מדהים איך איש שהיה פעם שוטר מגיע לדבר הזה".

 כמה עולה כרטיס כזה?
"כמה אלפים, תלוי מי מחייב".

אבל לרגע העימות, אף אחד לא ציפה - אפילו לא אתגר. "יש רגעים בהם אני והצוות שלי נקלעים לסיטואציה בה אני שואל את עצמי מה הדבר הנכון לעשות ברגע הזה כדי שלא נחטוף מכות, שלא ייחנקו אותנו וירביצו לנו. ואז בפרק, היה את הרגע בו הטכנאי אמר לי להיכנס איתו לאוטו - בדיעבד אני אומר 'חיים אתה קצת מטומטם'. הרגע הזה היה מאוד מותח ויוצא דופן".

הוא מכה על חטא?
"ברגע החריג של הכניסה לאוטו, התפתחה שיחה מאוד ארוכה ומעניינית. בסוף הפרק יהיה גם צדיק בשידור חי, שהוא בעצם המאפה המתוק הזה שמגיע בסוף הערב".