בפרק פתיחת העונה החדשה של "יצאת צדיק" אנחנו מקבלים הוכחה שבעלי המקצוע כבר מתורגלים בחיפוש אחר המצלמות של חיים הכט, ויש כאלה שאפילו הצליחו לחשוף אותו. הערב ב- 21:00 נגלה איך הם בחרו להגיב, ובינתיים מצאנו ברחבי הרשת מגוון מעניין של אנשים שנתפסו על חם.

בלי בושה: פרצה לרכב ונתפסה על ידי הבעלים

איך הייתם מגיבים אם היו פורצים לכם לאוטו לאור יום, ממש אל מול עיניכם ההמומות? את הסרטון הבא צילם בחור בארה"ב שנתקל בדיוק בסיטואציה הזאת, ובחר להגיב בקור רוח ולתעד את הפורצת הנועזת. התגובה המאופקת נמשכה קצת פחות מדקה, וברגע שהפורצת הסתובבה למצלמה היא קיבלה נזיפות בשפה שאסור לנו לתאר כאן.

מבחן הצדיקים: האם תעזרו לגנב או שתרוצו לדווח?

טרנד הניסויים החברתיים ממשיך להפתיע בכל פעם מחדש, ולא רק בגלל המשימות היצירתיות שמעמידות את ההגינות למבחן. הווידאו הבא מלמד אותנו שלצאת צדיק זה לא רק לא לרמות אחרים, אלא גם לפעול בהתאם כשמעשה כזה מתרחש אל מול עיניכם. התגובות שנקלטו במצלמה הנסתרת מצליחות ללמד אותנו דבר או שניים על הטבע האנושי, ובמקרה הזה הרגיעו אותנו שעדיין קיימים אנשים טובים בעולם הזה.

>> שלא יעבדו עליכם: 100 דרכים לא לצאת פראייר

סליחה ומחילה: הכייס שפיתח מצפון

אולי רק לנו זה ברור מאליו שיש מצלמות אבטחה ליד כספומטים, אבל לפחות זה סיפק לנו את הוידאו המשעשע הזה. בזמן שבחור תמים עסוק בלמשוך כסף מהכספומט, בחור פחות תמים נעמד מאחוריו, ובעזרת זוג ידיים זריזות במיוחד גנב לו את הארנק. את הרגע שבו הוא קלט שכל המעשה הלא חוקי תועד במצלמות בהחלט לא כדאי לכם לפספס.

מול כל המדינה: המעריצה שלא יכלה להתאפק

כשאלן דג'נרס החליטה לבחון עד כמה הקהל שלה אמין, היא העניקה להם את האפשרות לבחור פריט אחד בחינם מחנות המזכרות שלה. החנות כמובן הייתה מרושתת במצלמות, ותפסה על חם מעריצה שלא עמדה בפיתוי והעמיסה עוד כמה פריטים למזכרת. איך היא הגיבה כשאלן שידרה את הצילומים המפלילים בתכנית עצמה?

מפתה: מה תעשו אם תמצאו סמארטפון ברחוב? 

כולנו יודעים שלאבד סמארטפון זה כאב ראש לא קטן, ומקווים שאי שם יש אנשים מספיק טובים שיחזירו את האבידה ולא יתפתו להתחדש במכשיר שלנו. זה בדיוק מה שהניסוי החברתי הבא בדק. אז האם יש באמת תקווה? נראה שבתחום הזה הפיתוי גדול, ויש כאלה שלא מתביישים לשקר בפנים גם כשניגשים אליהם באופן ישיר לבדוק האם ראו את המכשיר האבוד.

>> נתקלתם בבעל מקצוע שלא יצא צדיק? תספרו לנו

"יצאת צדיק": ראשון ב-21:00, בקשת, ערוץ 2