את יריב בוהדנה, תושב אשדוד בן 40, הכרנו לראשונה בעונה הקודמת של "יצאת צדיק" בפרק מכונות כביסה. בפרק בו הופיע בוהדנה, התקלה הייתה ניתוק חוט בברז החשמלי שאחראי על כניסת מים למכונה. בוהדנה אמנם זיהה מיד את התקלה וחיבר את החוט המנותק, אך לאחר מכן פתח את הכרטיס האלקטרוני של המכונה, ושרף את הפלסטיק בקצה כדי לייצר פיח. כשקרא לשחקן של מערכת "יצאת צדיק", הוא טען בפניו כי הכרטיס נשרף ויש להתקין כרטיס חדש. מדובר היה במצג שווא, מאחר ובוהדנה החזיר את הכרטיס המקורי וגבה עבור "התיקון" שלא היה, מחיר מופרז של 1,400 שקלים.  

לפי משטרת ישראל, לאחר שידור התכנית, בוהדנה החל לפרסם את עצמו כטכנאי מוצרי חשמל בעיתונות הרוסית. בין היתר ציין שתינתן הנחה גבוהה לקשישים, אך כשהגיע לביתם לא תיקן את המכשירים ודרש סכומי כסף גבוהים תמורת ״התיקון״. 

בעקבות שידור התכנית, תלונות רבות מהמגזר הרוסי הגיעו אל מערכת "יצאת צדיק" ומשטרת ישראל. אחרי מסירת החומרים המצולמים מהתכנית ושיתוף פעולה אדוק עם הרשויות, חוקרי משטרת ישראל עצרו אמש את בוהדנה בתום חקירה ממושכת ביחידת ההונאה ומעצרו הוארך עד ליום ראשון. 

>> נתקלתם בבעל מקצוע שלא יצא צדיק? תספרו לנו

התלונות גורסות שבוהדנה נהג להגיע לבתים באזור אשקלון ואשדוד לצורך תיקונים. כשהבחין שמזמין השירות הוא קשיש, גבה מחיר של מאות שקלים עבור תיקון שכלל לא ביצע, ולעיתים תוך גרימת חבלה מכוונת למוצרים עצמם.

על פי החשד, בוהדנה פרסם את עצמו כטכנאי מוצרי חשמל ועשה שימוש ציני בקשייהם של קשישים דוברי השפה הרוסית. החקירה הסמויה של משטרת ישראל העלתה כי ככל הנראה במהלך השנה האחרונה פעל החשוד באזור אשקלון ואשדוד, וכי עם הגיעו לבית הקורבן נהג להתחזות לאדם ממוצא רוסי למרות שהינו ישראלי. בוהדנה ביצע מצג שווא של תיקון המכשירים ואז דרש, לעיתים באיומים על פי החשד, סכומי כסף גבוהים מאוד מאותם קשישים. לאחר איסוף ראיות כנגד החשוד, עברה החקירה למישור הגלוי והוא נעצר אתמול, והועבר לחקירה ביחידת ההונאה של משטרת ישראל בבאר שבע.

עורכת הדין אורלי אומץ המייצגת את יריב בוהדנה מסרה בתגובה: "מרשי חף מפשע. מדובר במי שאין לו עבר פלילי, במי שביצע את עבודתו נאמנה כאשר אותם לקוחות שלימים הפכו להיות מתלוננים הזמינו לביתם את מרשי על מנת לבצע תיקונים של מוצרי חשמל. מדובר בסכסוך עסקי ותו לא, שמקומו להתברר במישור האזרחי ולא הפלילי".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את הניצול הציני של אנשים מבוגרים שהם אזרחים נורמטיביים ושומרי חוק ולכן גם סמכו על הפרסומים אותם פרסם החשוד, שהוא מומחה בתחום תיקון מוצרי חשמל ביתיים. אנו קוראים לכל מי שעבר אירוע דומה עם החשוד להגיע ולהגיש תלונה".

"יצאת צדיק": ראשון ב-21:00, בקשת, ערוץ 2