פרשת נוכלי האינסטלציה מהתכנית האחרונה של "יצאת צדיק" לא יורדת מסדר היום. לאחר שאתמול דיווחנו כאן ב-mako, על כך שבעקבות פוסט זועם שרץ ברשתות החברתיות, אותם "בעלי מקצוע" נחקרו והובאו למעצר ע"י רשות המיסים, ומאוחר יותר שוחררו הביתה והובאו בפני שופט - הבוקר התקבלה הידיעה על כך ששר הכלכלה, אריה דרעי, נכנס גם הוא לתמונה.

במכתב שיצא אתמול (רביעי) ממשרדו של דרעי, פנה השר אל עו"ד תמר פינקוס, הממונה על הרשות להגנת הצרכן, בבקשה לטיפול דחוף בניצול הקשישים בעקבות התכנית ששודרה ביום שני האחרון. במכתב שכותרתו "אכיפת חוק הגנת הצרכן לשם הגנה על תרכנים קשישים", פירט דרעי את בקשתו:

"הובא לידיעתי כי בתכנית הטלוויזיה 'יצאת צדיק' אשר שודרה בתאריך ה-6.8.15 שודרה כתבה ובה חזו הצופים בשרברב המנצל לרעה את תחום עיסוקו ודורש מחיר מופקע מקשיש אשר הזמין את שירותו המקצועי בעבור פעולה בסיסית ביותר של החלפת גומייה. לצערי נדמה כי תופעה זו אינה פרטנית וכי ישנם אנשי מקצוע המתירים לעצמם לשקר במצח נחושה כלפי קהל לקוחותיהם ובעיקר באוכלוסייה חסרת ישע".

אין תמונה
"אני פונה אלייך בבקשה להפעיל את כלי האכיפה והענישה המצויים ברשותך"

בהמשך מכתבו מפרט דרעי לגבי סעיף 3 בחוק להגנת הצרכן המורה על כך שחל איסור להתקשר עם צרכן בעסקה תוך ניצול מצוקתו של הצרכן, בורותו או השפעה בלתי הוגנת עליו. "כפי שהובא לידיעתי, ניכר כי במקרה דנן, חל ניצול מוחלט של הקשיש מקבל השירות וזאת מתוך כוונה לגבות מחיר היקר לאין ערוך מן המחיר המקובל בשוק", כותב דרעי, "אני פונה אלייך בבקשה להפעיל את כלי האכיפה והענישה המצויים ברשותך ובהתאם לחוק על מנת לאכוף את המקרה המדובר. נפעל בכל דרך למניעת פגיעה בציבור הצרכנים בכלל והקשישים בפרט", סיים דרעי את מכתבו שיצא גם בהעתק לשרה לאזרחים ותיקים, גילה גמליאל.

>> לצפייה בתכנית האינסטלטורים המלאה לחצו כאן

>> אם גם אתם נתקלתם במקרים דומים, אנא שתפו אותנו בעמוד הפייסבוק של "יצאת צדיק"

"יצאת צדיק", שני, 21:00