הצצה לפרק החמישי (תמונת AVI: mako)
איילת ויניב, זוגיות מעוררת השראה | תמונת AVI: mako
הבוקר עברתי ליד חנות הפרחים וראיתי עציץ של פלפלים צהובים, עץ קטן עם להבות צהובות קטנות. פעם ניסיתי לגדל אחד כזה, הוא נרקב עוד לפני שהספיק להניב פרי. באותה שנה ממש גם נרקבה הזוגיות שלי. כנראה, בשביל לטפח זוגיות לא מספיק סתם עציץ, צריך חולות של ערבה וילד בבית ספר לחינוך מיוחד – קחו לדוגמה את הזוגיות של איילת ויניב, "קטן" ו-"קטנה": כמעט ללא מילים ובלי דרמות מיותרות, בלי מהמורות, קלילה ומנותקת, כמעט כמו עומרי שלהם. זוגיות שמזכירה ספל אהוב שנסדק באחד השוליים, אבל עדיין ממשיכים לשתות ממנו.

כשמשהו נרקב, עושים ממנו קומפוסט, עליו מגדלים אחר כך משתלות שלמות של עגבניות, חסה ופלפלים צהובים. הזוגיות הרקובה שלי לא הצמיחה שום דבר בינתיים, חוץ ממגוון תסביכי ה"לבד" ועשבים שוטים של עוקצנות, סרקזם וחוסר סבלנות.

"אני רוצה חיים פשוטים, גם אם הם כוללים ילד על הספקטרום האוטיסטי"

בשוק הרווקות אני מונחת בארגז הצדדי, עם הסחורה הפגומה, כי אני גרושה, מתקרבת לגיל 40 ויש לי ילד. כשאחת החברות שלי נפרדה מבעלה, אימא שלה פרגנה לה במשפט אחד בלבד: "נו, ומי יקח אותך עכשיו? ועוד עם ילדה?". בדיוק בגלל זה אני לא רוצה שייקחו אותי, אני מסתדרת לבד, ואני ממש בחרדות מלחשוב על אפשרות להכניס עכשיו הביתה מישהו זר. רצוי גבוה, חטוב, בעל חוש הומור וגם  כזה שיודע לבשל.

הצצה לפרק השני (תמונת AVI: mako)
"הם מבינים אחד את השנייה מחצי מילה" | תמונת AVI: mako
אני סחורה פגומה, בדיוק כמו איילת מ"פלפלים צהובים" שדווקא הצליחה להפוך את פרק א' שלה לקומפוסט מזין ולהצמיח פרק ב' מוצלח. כן, הוא מוצלח, אם כי לפעמים נראה שהם יותר שותקים מאשר מדברים - היא חסרת סבלנות והוא זה שמפייס, אבל זה רק כי הם מבינים אחד את השנייה מחצי מילה, ומתאימים האחת לשני כשני חלקי פאזל בחדר של עומרי. אני עייפה מדרמות, התנפצויות לבביות, קונפליקטים גדולים ומנופחים וחוסר ההתפשרות משני הצדדים. אני רוצה שיהיה רגוע, אני רוצה שגרה, לישון ביחד, אפילו אם זה על מזרן דהוי על הרצפה, מתחת למאוורר תקרה רועש. אני רוצה חיים פשוטים, גם אם הם כוללים ילד על הספקטרום האוטיסטי. ולא, זה עדיין לא נקרא להתפשר.

"שותקת מול השתיקה של יניב ואיילת"

שנים ש"הלבד" מפאר את ראשי כטיארה נוצצת ואני משחקת את עצמי נסיכה על עדשה, שפשוט בררנית מדי ומחכה לנסיך שלה על הסוס הלבן. אני מעולה בתפקיד הזה, כי כבר לא זכור לי מתי החברים שלי ניסו לשדך לי מישהו. כלומר, היו ניסיונות, ואני חיבלתי בכל אחד ואחד מהם, בצורה מאד יצירתית יש לומר, עד שזה פשוט נפסק. כמנגנון פיצוי, למדתי לפתח "קראש" דווקא על אלה שלא מתאימים לי. חבר לעבודה , הידיד הגיי ומישהו שיש לנו הבדל גילאים שלא לטובתי בצורה מוגזמת – כנראה שפשוט טוב לי מדי עם ה"לבד" שלי.

עלמה על הסט (צילום: רועי ברקוביץ)
"הצליחה להפוך את פרק א' לקומפוסט מזין" | צילום: רועי ברקוביץ
להגיד שאני לא סובלת את יום האהבה, זה אנדרסטייטמנט. אני אנטי-קופידון עם רפלקס הקאה מותנה. ואז, כשהחגיגה נגמרת, הורדים האדומים קמלים ושוב הרבנות בתל אביב צריכה לעבוד שעות נוספות.

השאלה היחידה שנשארת, היא איפה מוצאים בחור כזה? אתרי הכרויות, אפליקציות סקס, שדכנית פרטית, ברחוב? ערב אחד, כשחזרנו הביתה מיציאת בנות מצחיקה במיוחד, הרמתי אצבע באמצע רחוב תל אביבי שומם. רציתי להוכיח איזו טענה שהייתה עניין של חיים ומוות באותו רגע. פתאום, מהמדרכה ממול חייך אלי בחור הורס, חטוב וגם לבוש טוב. תוך דקה הטלפון שלי היה מעודכן אצלו בנייד (כי אין לזלזל בצירוף מקרים נדיר כל כך). באותו רגע ליבי החסיר פעימה – ראיתי בבירור פרינס צ'רמינג פוסע מולי על הסוס הלבן. בבוקר הקסם פג, ומצאתי את עצמי שוב מול שידור חוזר של "פלפלים צהובים", שותקת מול השתיקה של איילת ויניב.

"פלפלים צהובים", חמישי, 22:00