פלפלים צהובים – בקרוב
זק וספזוצקי. אם ובנה
איילת אוחיון (עלמה זק)

בת 40. נשואה פעם שנייה ליניב אוחיון. אמא לנתי בת ה-16 מנישואים קודמים ואמא לעומרי, בן ה-5, מנישואיה ליניב. גדלה בערבה, ולמעט שלוש שנים בתל-אביב, גרה שם כל חייה. היא מייצרת בגדים ("מייצרת" ולא "מעצבת בגדים" כי היא שונאת את המילה הזו, זה נשמע לה פלצני). היא חשבה שהיא פיצחה את הסוד ושהיא יודעת איך צריך לחיות אבל אז האוטיזם נכנס לחייהם.

איילת על מצוות כיבוד אב ואם: "אבא, 'כבד את אביך' וזה וזה אבל תעוף מפה, אני לא יכולה לראות את הפרצוף שלך עכשיו, אתה חצוף"

איילת על נשיות: "את רוצה להיות חברה של יונתן? סבבה, אבל אני לא מוכנה שמילים של אף בחור יצאו לך מהפה את שומעת?! 'קצת ריסון עצמי' זה לא מילים שלך"

איילת על כנות: "אני מרגישה כמו... זונה. צריכה למכור את עצמי לכל העולם כדי שלא יעזבו אותי ואת הילד שלי. לפעמים בלילה אני אומרת: אני אשכב עם יניב כדי שמחר הוא יהיה במצב רוח טוב ולא יסתובב אנטי"

עומרי אוחיון (מיכאל זפסוצקי)

בן 5, בנם של איילת ויניב, חצי אח לנתי. עומרי סובל מהפרעה על הספקטרום האוטיסטי. במקום שאנשים אחרים משתמשים במילים, הוא משתמש במוזיקה. לילה אחד, כשעומרי היה בן חצי שנה, אבא שלו יניב ניסה להרדים אותו. השעה הייתה שתיים בלילה וכלום לא עזר. הם הסתובבו בשקט בבית ויניב שם לב שהוא מזמזם שיר במדויק, והוא כולו בן חצי שנה. יניב העיר מהר את איילת ושאמר לה: "הילד גאון. הוא הלחין שיר". איילת הקשיבה לשיר וענתה: "יא מפגר, זה "רוחות הצפון" של אהוד בנאי. שמעתי את זה היום ברדיו". יניב כבר התחיל לדמיין את עומרי בהופעות רוק בכל העולם.

עומרי: "איזה שיר?"

פלפלים צהובים  (צילום: ערן כהן)
יוסי מרשק בתפקיד יניב | צילום: ערן כהן
יניב אוחיון (יוסי מרשק)

בן 37, גדל בקריות. יוסי הכיר את איילת כשהיא הייתה כבר גרושה פלוס אחת. הם נפגשו בתל-אביב, הוא התאהב וחזר עם איילת לערבה, שם ניהל את עסקי הפלפלים הצהובים של המשפחה. עכשיו כשאבישי בא להחליף אותו, הוא יכול להקים את המסעדה שהוא תמיד חלם עליה אבל אז נכנס האוטיזם לחייהם.

יניב על תדירות בסקס: "אכלנו אתמול זה אומר שלא צריך לאכול היום?"

יניב על פתרון בעיות: "אל תדאגי מחר אני מפרק אותו, קורע אותו"....

פלפלים צהובים (צילום: ערן כהן)
יהודה ברקן בתפקיד מאיר הסבא | צילום: ערן כהן
מאיר רוטנברג (יהודה ברקן)

בן 63, אלמן, אב לשניים - אבישי ואיילת. איש מעשה, לוקח החלטות של אחרים לידיים שלו ופועל. הוא ציוני, מלח הארץ, צבר, ממייסדי המושב החקלאי בערבה. הוא חקלאי לשעבר שהוריש את המשק שלו לבתו איילת אך עדיין ממשיך להילחם את מלחמת החקלאים במדינה. אידיאליסט, אבהי וחם.

מאיר על אהבה (אומר לחברתו אריאלה רגע לפני ניתוח שהיא עוברת):."תראי לי...קדימה תראי לי אותך בלי שיניים ואני אחליט אם אני עוזב אותך או נשאר"...

פלפלים צהובים  (צילום: ערן כהן)
אבישי ויעלי. פפר ושטמלר | צילום: ערן כהן
יעלי רוטנברג (מיכל שטמלר)

בת 30, רופאה לפני התמחות. יעלי הגיעה לערבה אחרי בעלה אבישי לו היא נשואה ארבע שנים. על השניים עברו שנים לא קלות שבמהלכן נגררה לבגידה באבישי עם אחד הרופאים במחלקה באיכילוב. אבישי החליט שהוא חוזר למושב איתה או בלעדיה. יעלי הייתה בשוק, מה זאת אומרת בלעדיה? התוכניות שלה היו מפורטות עד ינואר 2054, והיא לא טובה עם שינויים. עכשיו היא תעשה הכל כדי לשקם את הנישואים שלהם, אפילו תעבור למושב שכוח אל. אבל היא לא לוקחת בחשבון שהחיים עוד הרבה פחות צפויים ממה שנדמה לה.

יעלי על תושבי המושב: "קוקוריקו, אבישי, אני אומרת לך כולם פה קוקוריקו. ואני עשיתי סטאז' חצי שנה בבריאות הנפש, אני יודעת מה זה קוקוריקו"

אבישי רוטנברג (אורי פפר)

בן 33, אח של איילת, יליד הערבה. אבישי עזב את המושב בגיל 18 עם גיוסו לקורס טייס ומאז לא חזר. הוא טייס תובלה במילואים, יזם, חולם, היה בדרכו לכבוש את העולם עם סטארט אפ, אבל נעצר רגע לפני הכיבוש כשהסטארט אפ נפל. כשגילה שיעלי בגדה בו, עזב הכל וחזר למשק להחליף את יניב גיסו בניהול חממות הפלפלים שאבא שלו ושל איילת הוריש לאיילת. עכשיו הוא בא להתחיל מחדש, אבל יעלי באה אחריו כדי להלחם על הנישואים.

אבישי לאחותו: "איילת, אם אתה רוצה לעשות משהו שפוגע בי אז תגדלי ביצים ותעשי את זה. אל תבקשי ממני רשות לעשות את זה"

נועה פרידמן (צילום: ערן כהן)
נועה פרידמן בתפקיד נתי | צילום: ערן כהן
נתי רוטנברג הלר (נועה פרידמן)

בת 16. בתה של איילת מנישואים קודמים. מצד אחד היא מתבגרת טיפוסית ומצד שני אמא שלה גם מתבגרת טיפוסית, כך שלפעמים לא ברור מי שומר על מי. עם גילוי האוטיזם, העולם סביבה מתפרק אבל אותה רק מעניין למה בחור שפעם אהב אותה, והיא לא שמה עליו, הפסיק לאהוב אותה.

נתי לאמא שלה: "קצת ריסון עצמי לא יזיק לך. אין לך מודעות בכלל. את יודעת שבחיים לא שמעתי על פליני או על האקספרסיוניזם הגרמני. את בכלל לא מעניין אותך רוח".

פלפלים צהובים. שבת ב - 22:35

>> הצטרפו לעמוד הרשמי של פלפלים צהובים בפייסבוק

>>מה קרה מאחורי הקלעים של הסדרה "פלפלים צהובים"