החלו צילומי העונה השנייה של "פלפלים צהובים", והם צפויים להימשך עד לחודש נובמבר הקרוב. הסדרה עטורת השבחים, שיצרה קרן מרגלית בהפקת "יולי אוגוסט הפקות" עלתה לשידור בקשת ב- 2010, כשבמוקד הסדרה עמד סיפורה של משפחה המנהלת משק לייצוא פלפלים צהובים במושב מבודד בערבה ומתמודדת עם ההבנה שבנם הינו אוטיסט.

פלפלים צהובים
פלפלים צהובים

העונה החדשה נפתחת כ-5 שנים מתום העונה הראשונה ובמרכזה איילת (עלמה זק) ויניב (יוסי מרשק) וניסיונם לממש את חלומותיהם שלפעמים אינם מתאפשרים בצל הצרכים המיוחדים שמתלווים לאוטיזם של בנם עומרי (מיכאל זפוסוצקי).  קאסט השחקנים כולל גם את יהודה ברקן, מיכל שטמלר, אורי פפר, רוזינה קמבוס ונועה פרידמן.

הסדרה זכתה להישג מרשים כאשר גרפה 8 פרסים בטקס האקדמיה לטלוויזיה וקולנוע האחרון, ואף ייצגה את ישראל ביום המודעות הבין לאומי לאוטיזם במטה האו"ם בניו יורק ועדיין מוקרנת בפסטיבלי טלוויזיה ברחבי העולם.

"אחד הדברים המשמעותיים שקרו בתחום בשנים האחרונות"

בעקבות שידור העונה הראשונה ב"קשת", הורחב הדיון הציבורי סביב התמודדות עם אוטיזם באופן חסר תקדים: "אין ספק שהעלאת המודעות שהביאה איתה הסדרה היא אחד הדברים המשמעותיים ביותר שקרו בתחום בשנים האחרונות" אמרה קרן כ"ץ סגל, מנהלת מרכזי אלו"ט למשפחה (פורסם ב-7.2.2011 ביום לציון יום האוטיזם בישראל).

עמיר מאורי, מנהל תחום דרמה וקולנוע בקשת, אומר: "אנו גאים שעונה שנייה של "פלפלים צהובים" יוצאת לדרך, סדרה מיוחדת של היוצרת והבמאית קרן מרגלית , צוות השחקנים הנפלא וחברת ההפקה יולי אוגוסט. הצלחתה, יחד עם הצלחתן של סדרות נוספות שקשת מפיקה ומשדרת בשנים האחרונות, כדוגמת חטופים, עבודה ערבית, יום האם, פולישוק, רמזור, סברי מרנן, הפרלמנט ועוד, מעודדת אותנו להמשיך ולהפיק סדרות המטפלות בנושאים שלא נראו קודם על המסך.

יוצרת, תסריטאית ובימאית הסדרה: קרן מרגלית

מפיקים: אילון רצ'קובסקי, נועה ליפשיץ ויוחנן קרדו ("יולי אוגוסט הפקות")