משפחת לוזון (צילום: אמא מחליפה)
משפחת לוזון | צילום: אמא מחליפה

איזו מדינה: שתי משפחות ישראליות שונות כל כך אחת מהשנייה מחליפות ביניהן אמהות. אך מה קורה כשבבית אחד יש זמר מפורסם שסביבו מתנהלים חיי המשפחה ובבית השני אפילו לא שמעו עליו. מפגש בלתי אפשרי בין הקיבוצניקים המקדישים עצמם לשינוי חברתי לבין משפחת לוזון, החיה בוילה מפוארת בנתניה ומטפחת את הקריירות המוזיקליות של בני המשפחה.

מי הם בני משפחת לוזון?
הקריירה המוזיקלית של אלי לוזון התחילה כבר לפני יותר מעשרים שנה, כשפרץ לתודעה הציבורית עם הלהיט "איזו מדינה". הבית של משפחת לוזון סובב כולו סביב הקריירה ארוכת השנים של אלי. סיגל, אשתו של אלי, היא המנהלת האישית שלו, והיא מבלה את זמנה בסגירת הופעות, הפקת דיסקים ושיחות עם התקשורת. היא מסיעה את אלי ממקום למקום, מלווה אותו בהופעות, ודואגת לכל: מהתיאומים הכלליים ועד לפרטים הקטנים ביותר. שתי הבנות הקטנות של אלי, הודיה (8) והילה (5), מאד גאות באב המפורסם שלהן, והודיה בת השמונה אף מפתחת לעצמה קריירה מוזיקלית – היא נהנית לשיר בעוד שאבא אלי מלווה אותה בפסנתר. בני משפחת לוזון חיים בוילה מרווחת ומפוארת בפאתי נתניה. הבית שלהם תמיד מסודר ומתוקתק.

משפחת סגל 1
משפחת סגל

מי הם בני משפחת סגל?
משפחת סגל חיה חיי קהילה בקיבוץ השיתופי תובל אשר ליד כרמיאל. חדוה מדריכה סיורים חברתיים באזור הגליל, עורכת עיתון אינטרנטי "דוגרינט" שתכליתו שינוי חברתי, ופעילה במגוון ארגונים מקומיים אשר מטרתם לקדם ערכים של שלום, אחווה וצדק חברתי. דוידי סיים דוקטורט במדעי המדינה, והוא מרצה באוניברסיטה בנושא משטר מדינת ישראל. לזוג שלושה בנים בגיל ההתבגרות, עומר (17), ערן (15.5 ואודי (13), וכולם חיים בבית קיבוצי קטן ודחוס הצופה אל הרים גליליים. עומר הוא הסולן בלהקת "קקפוניה", להקת רוק כבר מקומית, ולומד בבית ספר דמוקרטי. ערן הוא אלוף הארץ בניווט ספורטיבי, ודוידי מצטרף אליו פעמים רבות לאימונים. אודי לומד בכיתה ז' בבית ספר יהודי ערבי, משחק כדורגל וחניך בנוער העובד והלומד.

 

צפו בכל הפרקים של אמא מחליפה