בתחילת השבוע נחשפו התכתבויות בין מתמחים בהן ניתן היה לראות טענות על השעות הארוכות ועל הקריסה שלהם בין קבלת מטופל אחד לאחר. בפרק האחרון של "המתמחים" החלטנו לבדוק האם מדובר במשהו שגם הם נאלצים לחוות על בשרם. ככה נראתה המשמרת של ליאור, טל, ענבל ובלה. תשפטו בעצמכם האם אתם הייתם מצליחים לעמוד בזה.

 06:05 בבוקר - קמים

 ד"ר טל ויסמן נפרדת מבן זוגה ומהכלב, ד"ר חגית אופיר נפרדת מהבן שלה רועי ובת זוגה ושתיהן יוצאות אל בית החולים בדרך למשמרת. ד"ר ויסמן: "לאף אחד לא איכפת איזו תורנות זו שלך, זה הכל עליך".

עוד ב"המתמחים":

07:00 בבוקר - המשמרת יוצאת לדרך

 לד"ר אופיר זוהי המשמרת הראשונה כמתמחה. היא עוברת טקס חניכה מהיר בו היא מקבלת על עצמה להיות המתמחה הכי צעירה במחלקה. אחרי שנגמרות החגיגות, העבודה הסיזיפית מתחילה.

08:40 בבוקר (שעה וארבעים לתוך המשמרת) - המטופלים הראשונים מגיעים

מסוק מביא אמא וילד במצב אנוש עם כוויות בדרגה 2. לאמא 90 אחוז כוויות ולילד 70 אחוז. פרפ' יוסי חייק ראש המחלקה וד"ר אופיר, שרק התחילה משמרת ראשונה, נכנסים לניתוח נגד השעון במטרה להציל את החיים של שני המטופלים. ד"ר חגית: "לא ידעתי אם אני מסוגלת לעשות את זה".

אין תמונה
ילד עם כוויות קשות מובל לניתוח

10:15 בבוקר (שלוש שעות ורבע במשמרת) - מטופל עם פגיעה מסובכת מגיע לבית החולים

אביב אליאסי מגיע עם כאבים כרוניים ברגל. הוא פוגש את ד"ר ליאור אונגר שמסביר לו על הליך הניתוח שהוא הולך לעבור. אביב: "זה כאב שגורם לך לרצות למות".

10:30 בבוקר (שלוש וחצי שעות במשמרת) - כבר שעתיים בתוך הניתוח של הילד הקטן

המשפחה נאספת ומחכה מחוץ לחדרו. פרופ' חייק הולך לבדוק מה קורה עם אמו של הילד שמנותחת חדר אחד ליד, ויוצא עם בשורות לא טובות אל אביה של האם. פרופ' חייק: "הסיכויים שלה לשרוד הם מאוד נמוכים".

11:40 בצהריים - אביב מתכונן לניתוח

אביב מובל לחדר הניתוח וד"ר אונגר יוצא אל משפחתו שמחכה לו בחדר ההמתנה ומסביר להם על הניתוח.

אין תמונה
ד"ר אונגר מסביר לאביב על מהלך הניתוח

12:00 בצהריים (חמש שעות במשמרת) - הניתוח יוצא לדרך

אביב מורדם בהרדמה חלקית ובעזרת קוצב שמחובר לו לעמוד השדרה, מנסים הרופאים למצוא את העצב הנכון שדרכו יופסק הכאב העז ממנו הוא סובל. 

14:00 (שבע שעות במשמרת) - המשפחות עדיין ממתינות לשמוע על יקיריהן

המשפחה של אביב ומשפחתו של הילד והאם מחליפות מילות עידוד. הניתוחים המסובכים של שלושת המטופלים עדיין ממשיכים. בערך באותה השעה מגיעה ליאור חלפון, ילדה בת 17 שסובלת מבעיות של לסת הפוכה. היא פוגשת את ד"ר ויסמן שמסבירה לה על הניתוח שהיא עומדת לעבור.

אין תמונה
אביה של ליאור נפרד ממנה לפני הניתוח

16:00 אחר הצהריים (תשע שעות במשמרת) - הניתוח של ליאור מתחיל

הניתוח עובד על פי התכנית, בעיית הלסת של המטופלת נפתרת בצורה טובה והצוות הרפואי מאוד מרוצה מהעבודה.

22:00 בלילה (15 שעות במשמרת) - מנוחה ראשונה

טל מוצאת זמן לנוח רגע ופוגשת את אחיה ואישתו שמביאים לה אוכל. ד"ר ויסמן: "פעם אחרונה שאכלתי הייתה עוגת גזר בעשר בבוקר". באמצע האוכל היא מקבלת טלפון שמבשר לה שזקוקים לה והיא צריכה לחזור לתורנות.

01:40 בלילה (19 שעות במשמרת) - הפוגה

אחרי עוד סיבוב של טיפולים, טל, בלה וענבל מוצאות זמן לשבת ולפרוק קצת את המתח. גם המנוחה הזו נגמרת מהר מהצפוי אחרי שענבל מקבלת שיחת טלפון וחוזרת אל המטופלים שלה. ענבל: "עוד קצת ומגיע הבוקר. 14 שעות ומסיימים".

10:30 בבוקר (29 שעות וחצי במשמרת) - חדשות לא טובות

פרופ' וייס מעדכן את המשפחה של האמא שמצבה ממשיך להיות קשה מאוד. הילד הקטן לעומת זאת יצא מכלל סכנה והוא מתחיל במסע התאוששות. ד"ר אופיר פוגשת את הבן שלה לאחר 30 שעות רצופות בהן היא עובדת, "הבנתי שזה לא הולך להיות קל", היא מסכמת.

בואו לעקוב אחרי "המתמחים" בפייסבוק

"המתמחים" - רביעי ב- 21:00