פרק הבכורה הכפול של ביום שהאדמה רעדה כבר מאחורינו, וזה הזמן לעשות קצת סדר בשלדים שבארון, או ליתר דיוק באלה שבבור. בדיוק בשביל זה גיל גולן פתח בחקירה מיוחדת משלו, כדי להבין לעומק מה בדיוק קרה לסטיילינג של חוה פופר (מיכל קלמן) וגבריאל (צחי הלוי)? עד שנגלה את זה, חזרה לעניינים - התעלומה המסתורית של פרופיל הדנ"א התואם בין שלושת השלדים שהתגלו לבין יואל רוסו (נדב נייטס), אביגיל לביא (ליאנה עיון) וניקו (שלום מיכאלשווילי), שעד לרגע כתיבת האייטם הזה חיים, נושמים ומשחקים. טפו טפו טפו.

>> רוצים לקרוא עוד? היכנסו עכשיו לאתר של ביום שהאדמה רעדה

אנחנו אמנם לא בעניין של אמונות טפלות כאן, אבל אם מדובר במסע בזמן אולי כדאי שכבר נתחיל להאמין. אגב, זאת רק ספוקלציה אחת מיני רבות, הרי אנחנו בתחילת החקירה והתעלומה עדיין לא קרובה לפיתרון. אפילו לא קרוב. אבל אין ספק שהתיאוריה המרכזית של גולן - מסעות בזמן, מגובה בהרבה סצנות מתוך הסדרה. כמו למשל השלדים התואמים, הקליע מהעתיד שנמצא בזירה ואפילו שעון החול ההפוך במשרד של הפרופסורית עמנואל (ריימונד אמסלם) מרמז לנו על המשחק עם הזמן.

ליאנה עיון, ביום שהאדמה רעדה (צילום: מתוך "ביום שהאדמה רעדה", קשת12)
מה אביגיל מסתירה מאיתנו? ליאנה עיון בדרמה החדשה | צילום: מתוך "ביום שהאדמה רעדה", קשת12

אם זה אומר משהו? אין לדעת. אבל מה שכן, סימני השאלה סביב דרמת המתח החדשה של קשת 12, נערמות לנו בקצב על הספה בסלון - איך הגיוני שאדם גם חי וגם מת, מי הרוצח אם בכלל, מה אביגיל יודעת על הבור בצפון הארץ, איך נוח רואה את אמא שלו למרות שהיא עמוק באדמה, מה פשר הווידאו המשתגע (או להיפך) של יואל, למה ניקו חווה את חזיונות המוות על קרן (אורטל בן שושן) ואיך אחרי כל זה, היא עדיין איתו? מה, בכוח משאלת מוות? עד שנצליח לחבר בין חלקי הפאזל השונים, קבלו את ההסבר של גולן לכל מה שראינו.