אחת הדמויות שהכי נכנסו לנו ללב ב"השוטרים" זה ראובן פרץ, אותו מגלם ברגישות ובכריזמטיות דני שטג. ראובן, השוטר הוותיק בתחנת נהריה, היה מי שדחף יותר מכולם לפעולה נגד ראש ארגון הפשע המקומי, מאור עזרא. ריססו לו את הבית, ירו בו מטווח קצר ובסוף אף מצא את עצמו במאסר כשמח"ש גילו מה עשה ביחד עם חבריו לתחנה.

ראובן, שהיה נשוי בעבר אך הבין שהעבודה חשובה לו יותר מזוגיות, נחשב לזאב בודד - אבל זה עומד להשתנות בעונה החדשה, שתעלה הערב (שלישי, אחרי החדשות, ערוץ 12). "ראובן התחתן, טעם את טעם הנישואים, אבל זה נגמר כשהשניים הבינו שהם לא יכולים להיות ביחד כי בעצם, ראובן נשוי למשטרה. הוא היה יוצא לפעולות ליליות ולא כל כך מתפקד כשחוזר. הזוגיות הפריעה לנאמנות שלו למשטרה".

"ראובן שוטר במהות שלו - זה כל חייו. להיות בלי בת זוג זה קשה. הוא התרגל לחיות לבד, אבל בטוח שהיה לו קשה כל השנים האלה. בית הכלא בטוח עשה לו מחשבות על הדבר הזה. הוא זימן את זה לעצמו".

אולה שור-סלקטר תגלם בעונה השנייה את השכנה בבניין החדש שאליו עובר ראובן עם השחרור מהכלא. עוד לפני שהחלו הצילומים שטג, שחזר לפני מספר שנים בתשובה, נדרש לשאלה מה יעשה אם יידרש לסצינות רומנטיות איתה.

"הייתה לנו פגישה עם הבמאי דן סחר ותיאמנו מראש מה כן אפשר ומה אי אפשר. הייתה התחשבות מלאה בי. אני ממש מרכין ראש בפני הגמישות שהוא הראה לי. זו חלק מהגדולה שלו ושל התסריטאי והיוצר, יובל יפת. הוויתור לא גורם להפסד".

דני שטג (צילום: מתוך "השוטרים", קשת12)
"ראובן שוטר במהות שלו, זה כל חייו". דני שטג ב"השוטרים" | צילום: מתוך "השוטרים", קשת12

איך הייתה העבודה מול שור-סלקטר?
"המפגש איתה היה זורם ונהדר, אולי בגלל שלשנינו יש משפחות וילדים או בגלל שאני מאוד אוהב את בעלה, מיכה סלקטר. הקשר בינינו היה מובנה, הקשר הטוב בין הלבבות שלנו כבר היה קיים. לא היינו צריכים לעשות הרבה. הייתה בינינו הבנה משחקית מלאה. המשחק זה עניין של משחק בין לבבות ומוחות, ועם אולה זה היה שם. היא שחקנית מעולה, מנוסה, עטורת פרסים. הייתה לי הזכות לעבוד איתה".

שמחת לפגוש שוב את הקאסט בצילומי העונה השנייה?
"ממש חיכינו לזה. שאלו אותנו כל הזמן ברחוב מתי תהיה עונה שנייה. ההתלהבות והסקרנות מהקהל הייתה מאוד גדולה. לא ציפיתי בכלל למה שקורה בעונה הזאת. זה מרתק, מעבר לדמיון, מלא פעילות לא צפויה".

איך אתה מסביר את ההצלחה הגדולה שלה זוכה הסדרה?
"זה מתחיל בתסריט. רותם שמיר ויובל יפת כתבו סיפור מטורף. אנשים הלכו אחרי הסיפור הזה, בגלל שהיה עשוי טוב. יובל כתב בצורה מופלאה את הפרקים. כשקראתי את התסריטים בפעם הראשונה, חשבתי: וואו, יש פה משהו. כשמוסיפים לזה את הבימוי, הצילום של גיורא ביח, הליהוק וצוות השחקנים, נוצר משהו שהשתלב ביחד בצורה טובה שדיברה לקהל. אומרים שהעונה השנייה מתעלה על הראשונה. הפרק הראשון משאיר אותך שקוע בכיסא".

"השוטרים", עונה 2 (צילום: רן מנדלסון, קשת 12)
"שאלו אותנו כל הזמן ברחוב מתי תהיה עונה שנייה. ההתלהבות והסקרנות מהקהל מאוד גדולה" | צילום: רן מנדלסון, קשת 12

דן סחר, במאי העונה השנייה, ביים בעונה הראשונה את הסקנד יוניט והיה אחראי על האפקטים החזותיים. "דן בן אדם מדהים. המפגש בינינו היה מלבב, כי לדן לב רחב וחיוך טוב. איך שהתחיל לביים אותי, לא עברו כמה דקות עד שאמרתי לו: תעצור שנייה. תדע לך, אתה הולך להיות אחד הבמאים הגדולים בארץ, אולי גם בעולם. אתה הולך להיות עשיר. ראיתי איך הוא תופס את הסצינה ומנתח אותה ואמרתי: נגמר הסיפור, יש פה במאי ענק".

הסצינות ב"השוטרים" אינטנסיביות מאוד: אקשן, אקדחים, פיצוצים.
"לצלם סצינות אקשן זה מדהים. כשנותנים לך אקדח אמיתי ביד ואתה יורה, אמנם כדורי סרק, אבל זה כוח. יש בזה ריגוש".

יש לך את האומץ לעשות את מה שראובן עושה בסדרה?
"לא, אבל כשהייתי ממקימי שח"ם כן היינו צריכים לעשות פעולות קיצוניות כדי שישימו לב לשחקנים. זה היה לפני 20-25 שנה ולא הייתה ברירה כי לא התייחסו אלינו. אנשים עבדו מתחת לשכר המינימום שקבע החוק. זה היה הסטנדרט. עשיתי פעולות קיצוניות שלא מקובלות, אבל היה צורך בזה. ברוך השם זה תוקן".

הסדרה רלוונטית מאוד לתקופה הזו, כשהאלימות משתוללת ברחובות ומספר הנרצחים שובר שיאים.
"אין ספק שיש פה כאוס ענק בשנתיים האחרונות, זה פשוט לא מפסיק. יום רודף יום, ידיעה רודפת ידיעה. בכל פעם אתה נשאר עם פה פעור מהחדשות. לדמויות בסדרה יש רצון כנה להחזיר מציאות טובה לחיים. לפעמים הן עושות את זה בצורה שנראית להם טובה אבל לא בעיני החוק או אלוהים, אבל נעשה ניסיון לתקן את מה שעוות".