הוא סוגר יותר מ-20 שנה בטלוויזיה ונדמה שהוא תמיד היה בצדו השני של המסך, אבל איפה כל זה התחיל? לקראת הפרק הפותח של "תכנית קיציס" (שישי אחרי החדשות), קבלו את האבולוציה של האיש הכי אדיש בסביבה:

בגרסת הגיק שיק

עם כל הכבוד לביל גייטס וסטיב ג'ובס, קיציס עשה את זה קודם – לפחות בכחול לבן: הוא זה שחשף אותנו לראשונה לנפלאות עולם המחשבים, האינטרנט, הגאדג'טים וכל החידושים פורצי הדרך, לפחות במונחים של שנות ה-90: הרבה לפני שהגיחו לחיינו הסטטוס המצייץ, הממיר המקליט והאייפון המנווט, כולנו נהנינו משפע עצום של תכניות שהציע לנו הערוץ הראשון, ביניהן הייתה גם "זומביט", שהפגישה אותנו איתו בפעם הראשונה על מסך הטלוויזיה.

בגרסת הלייט נייט

מה? כבר נגמר? אז זהו, שרק התחיל: ב-99' קיציס חבר לחצי הטלוויזיוני המפורסם שלו, טל פרידמן, והשניים עלו עם תכנית אירוח לילית בשם "חלומות בהקיציס". כבר אז הוא הרגיש בנוח בכיסא המנחה, בעוד פרידמן גילם שלל דמויות מוכרות כמו ברבי, הדבורה מאיה, ג'יימס בונד, משה רבנו, מלאך המוות וסינדרלה, לצד דמויות כמו ז'ילבר התנין, יובב הארנב, נחצ'ה הגמד, אברום הצבוע והרשימה עוד ארוכה ומפוארת. ביחד הם אירחו מפורסמים מתחומים שונים לצד אנשים עם כשרונות וסיפורים יוצאי דופן, בליווי של די ג'יי נעמה הבלתי נשכחת.

 בניחוח לטיני

אחד הטרנדים הכי לוהטים שכבשו את נשות ישראל (ואפילו סחפו כמה גברברים בדרך) היו הטלנובלות הדרום אמריקאיות. גם הפעם קיציס ופרידמן לא נשארו מאחור והחליטו לתת את הפרשנות שלהם לז'אנר בתכנית הכי מעוררת תיאבון על המסך - "לגעת באוכל". במרכז העלילה משפחה השולטת במפעל מצליח לייצור נקניקים ומספקת דרמות ורגעי שיא כמיטב המסורת הלטינית. גם מערכות היחסים בין הדמויות מלאות בתככים ומזימות: ז'קלין, אם המשפחה המרשעת, יעקב האב הסנילי, יקי הבן התחמן, שרה הרעיה המוכה ונטלי האחות הגברית. כל אלה גרמו לקיציס לנטוש את הבעת הפנים הרצינית לטובת כישורי המשחק הבלתי מעורערים שלו.

בעזרת השם

ואם בז'אנרים מצליחים עסקינן, גם השעשועונים לא נשארו מקופחים וזכו לנציגות שלהם בתכנית שמחפשת צדיקים בסדום - "החטא ועונשו". הפעם קיציס חזר לנהל את העניינים בתפקיד המגשר בין אלוהים בכבודו ובעצמו (בחסות טל פרידמן) לבין המתמודדים, שעוברים בזה אחר זה מבחני אישיות מתקדמים שלא היו מביישים את הפסיכיאטר הבכיר ביותר: החל מ"האם אתה קמצן", דרך "האם אתה מתנשא" ועד "האם אתה שחצן". בסיבוב האחרון והמכריע, "האם אתה שקרן", המועמד לצדיקות נאלץ לעמוד מול הפוליגרף האימתני ולענות על שאלות מביכות בתקווה להינצל מבריכת הג'ל הירוק והמבעבע.

 בברכת שישי שלום

ואיך אפשר בלי תכנית אקטואליה שתתן מענה ראוי למציאות הישראלית הבוערת, תרתי משמע? ב-2003 התכנס לראשונה הפאנל המפואר של "ארץ נהדרת" והציג את החיקויים של מיטב הפוליטיקאים והמערכונים שהכניסו לנו קצת נחת לחדשות. את הנבחרת הוביל המגיש השקול וקר הרוח שידע תמיד לברך אותנו בשישי שלום וגם לשאול את השאלות הנכונות בזמן הנכון, גם כשהמרואיינים היו קצת פחות נכונים.

באזיק אלקטרוני

בדיוק כשהיה בשיא המקצועי שלו התהפכו היוצרות וקיציס נקלע לפרשה מביכה שכמעט הפילה את צמרת המשטרה: יום בהיר אחד הוא ופרידמן מצאו את עצמם במרכז אירוע מטלטל כשרכבת ההרים בפארק השעשועים שהקימו קרסה וקברה תחתיה 21 סלבריטאים מהשורה הראשונה. הביצה רעשה וגעשה וקיציס נכנס היישר למעצר בית שלא מבייש אפילו נשיאים וראשי ממשלה מורשעים. בכוחות מחודשים הם החליטו למצות כל דרך אפשרית שתסייע להם לשחזר את הסלבריטאות וקיבלו שורה של מבקרים כוכבים שהגיעו לדבר אל ליבם. 

בשיטת השקשוקה

בישראל של ימינו (או לפחות של שנת 2011), בין המצוד אחר הטייקונים לקריאות לצדק חברתי, החליט קיציס לקחת את פרידמן לסיבוב בעולם שכולו דוקו והשניים הכריזו על פרוייקט נושך ובלתי מתפשר והודיעו: "גם אנחנו רוצים תכנית תחקירים". כעיתונאים מהמעלה הראשונה הם יצאו לשטח כדי לחשוף שערוריות חסרות תקדים הקשורות לבעיית המים, העובדים הזרים וכמובן לפירמידת ההון והשלטון. אפילו אילנה דיין נכנסה ללחץ.

 יש לו תכנית

הכרטיסיות כבר ממתינות, האולפן מדוגם והצחוקים של הקהל הוקלטו מראש: בשישי אחרי החדשות קיציס יעלה על עניבה, יחמם את הכסא ויחזור לשאול את כל השאלות הקשות בתכנית האירוח החדשה ובעלת השם המתחכם והלא כל כך קליט- "תכנית קיציס". הכינו את השלטים.

 עוד בתכניות קשת

"תכנית קיציס", שישי אחרי החדשות, ערוץ 2