רגע לפני שלב גלגל ההצלה שיאפשר למודחים לקבל הזדמנות לחזור לנבחרת, התבשרו המתמודדים כי השבוע מצפה להם אתגר גדול: דו-קרב נוסף. כדי להתכונן כראוי, אספנו את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמבצעים על פי הביצועים האחרונים והביקורות הבולטות של השופטים. יש לכם מה להוסיף? טקבקו לנו.

הקסם מול הסלסול, הרגישות מול הבגרות

חגית יאסו הצליחה להרשים את השופטים הכי הרבה דווקא כשביצעה את השיר "עטור מצחך זהב שחור" השקט. הביקורת המרכזית עליה נוגעת לעובדה שלפעמים חסרה לה נשמה ועומק בביצועים, ובמילים אחרות - הדברים מסתדרים לה יותר מדי בקלות. בקרב השופטים אין ספק ש"יש לה קסם שאי אפשר לעמוד בפניו", אבל מצד שני שהיא צריכה גם להיזהר "לא ליפול למלכודת של הלהקות הצבאיות" כפי שאמרה מירי מסיקה.

מנגד, לירון רמתי מיתג את עצמו כבר משלב האודישנים כמלך הסלסולים. אך עם זאת, הביצוע המרשים שלו היה דווקא בשיר "אני שוב מתאהב" הקליל, אז הראה עד כמה הוא חזק בשילובים. גם במסגרת הדו-קרב צריך לירון לגוון את הרפטואר שלו על מנת להמשיך ולהרשים, ובעיקר כדי להראות שיש לו מקום בשלב הבא.

אצל דוד לביא אפשר לדעת למה לצפות, אבל בדרך כלל גם אין תלונות. הביצועים האיכותיים ובחירת השירים המיוחדת הפכו אותו לחביב במיוחד על שולחן השופטים, למרות שלפעמים הם טענו שזה טיפה משעמם. אפשר לומר שהסוד של דוד הוא היכולת לשלב בין הרגישות הגבוהה והעיבודים לבין החיבור לקהל ולביצוע עצמו, וזו שאלת המפתח עבורו גם בדו-קרב.

לעומת דוד, תמר יהלומי היא המתמודדת הכי פחות צפויה בתחרות. במשך האודישנים ציינו השופטים שמדובר במבצעת בוגרת במיוחד, עם צבע קול מעניין, ובהמשך הפנו את תשומת ליבה לכך שבחלק מהשירים היא לא מתחברת לטקסט. תמר צריכה לבחור מלכתחילה שיר שמדבר אליה, בתקווה שזה ייראה אמיתי גם אצל הנמענים.

תמר יהלומי ודוד לביא (צילום: ראובן שניידר)
תמר מול דוד. מי ינצל את היתרונות שלו בצורה הטובה ביותר? | צילום: ראובן שניידר

היכולת מול העניין, הכיף מול הווקאל

נוי דנן הראה יכולת גבוהה מאוד דווקא בספיישל השפות, והסתדר בספרדית לא פחות טוב מאשר הצורה בה הוא מסתדר עם עברית. באחת הביקורות אמר לו צדי שכדאי שיחשוב רק על הטקסט, כי את השאר כבר יש לו. קול הבאס שלו והיכולת להגיע לסולמות גבוהים עומדים לצידו, וכשהוא עושה את זה קשה מאוד לעמוד מולו.  
רון ויינרייך מיצב את עצמו כרוקיסט ועושה זאת היטב בכל פעם מחדש. הוא מצליח לסחוף את הקהל ולרוב גם את השופטים, אבל הרבה תלוי בשיר שיבחר. בפגישה שלו עם מירי דיברה השופטת בעיקר על הרגע במהלך התחרות בו הוא נפתח, וציינה שלדעתה הוא צריך לעניין את הקהל כבר מהרגע הראשון של הביצוע.

אסף שלם ונדב הופמן הם הצמד שעושה הכי הרבה כיף לשולחן השופטים. הם רוקדים, משתוללים, מסתדרים עם הקהל ובעיקר מראים המון אנרגיות. הביצועים המוצלחים שלהם היו בשירים שנחשבים "שמחים" כמו "עתיד מתוק" ו-"תנו לי רוקנרול", ואין ספק כי מדובר באיזור הכי נוח מבחינתם.

אורטל אדרי, לעומת זאת, נמצאת באיזור אחר לגמרי. בשיר "hurt" היא מיקסמה את הפוטנציאל, וסביר להניח שתעשה זאת גם בעתיד. אורטל בעצמה הודתה שקשה לה "להרגיע" עם הווקאליות, אבל מאוד יכול להיות שהיא בכלל לא צריכה לעשות את זה. הרכב מנצח, כידוע, לא מחליפים.

>> כוכב נולד וכוכב לייב, רביעי ושבת החל מהשעה 20:45