כולנו היינו במקום הזה- נכנסים אל האוטו, מתחילים בנסיעה ופתאום הילדים מתחילים להשתעמם ולהתלונן. השאלה היא מה עושים? מכיוון שאי אפשר לזוז, הכי קל זה לתת לילדים טאבלט או טלפון ולהמשיך בנסיעה בשקט. אבל אופציה זו הופכת את הזמן לחסר תועלת ואת הנסיעה כולה לאנטי חברתית. כמובן שהכל תלוי באורך הנסיעה, במידה ונוסעים למקומות רחוקים אפשר להגביל מראש למשחק אחד או יותר בטאבלט, אבל לא להפוך את זה ל"משתיק קול".

אז איך בכל זאת אפשר להפוך את הנסיעה לחווייתית? אופציה אחת היא למצוא דברים שזרוקים באוטו ולעשות מהם משחקי דמיון. אופציה נוספת היא להפוך את הדרך לאטרקציה משותפת. כלומר, להגדיר יחד עם הילדים ציפיות לנסיעה. למשל כל אחד יבחר סיפור אחד לו נאזין באוטו ואחריו נאזין זמן מה לרדיו, הרעיון הוא להתחשב בכל נוסעי האוטו, כולל ההורים. במידה ויש יותר מילד אחד, רצוי מגיל קטן להרגיל אותם להעסיק את את השני במהלך נסיעות.

איך להכין את הילד לנסיעה?

הכנה של הילדים לנסיעה היא עניין חשוב. מומלץ לעדכן אותם ביעד הנסיעה, באורכה, במטרה שלה, את מי הם יפגשו בסופה וכדומה. בגילאים קטנים הילדים לא יכולים למדוד את הזמן, אך כדאי לתת להם נקודות ציון לאורך הדרך ואם אפשר אפילו לעצור לפיקניק. העצירות עוזרות להם לחלק את הנסיעה לפרקים כך שהם שלא ירגישו כלואים בדרך שאינה נגמרת. כחלק מההכנה לנסיעה, אפשר לספר לילדים איפה נעצור, ואם מדובר בנסיעה לטיול רציני אז אפשר לצייר מפה או מסלול וכך הילדים יהיו שותפים גם בנסיעה וגם בתכנון.

עוד ב"חשבון משותף":

מה לעשות אם הילדים רבים ביניהם?

אם הילדים מתחילים לריב ביניהם במהלך הנסיעה, מומלץ בדיוק כמו בבית לתת להם לפתור את הבעיה בעצמם. אם אנחנו רואים שהם לא מצליחים להעסיק את עצמם ,אפשר לשלוף משהו מהתיק, ולתת לכל אחד משחק משל עצמו. אם גם זה לא עוזר תנסו לשיר איתם שירים או להציע משחק משותף.

מה לא לעשות?

לא לאיים! להימנע ממשפטים כמו: "אני אעצור ואוריד אותך מהאוטו" או "זאת הפעם האחרונה שיוצאים לטיול". זה לא מומלץ כי לא הרי לא תעשו זאת וזה לא מוביל לשום דבר. עדיף פתרון פרקטי מאשר איומים ריקים מתוכן. מה שכן צריך לעשות זה לשמור על רוגע. כמובן שאם שום דבר לא מרגיע את הרוחות מומלץ לעצור בצד, להתאפס ורק אז להמשיך. הכי חשוב זה ללמד את הילדים את הסיבה לכך שעליהם להיות שקטים ורגועים, שהיא כמובן החשיבות של ההורים להתרכז בנסיעה עצמה. 

עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של "חשבון משותף"

"חשבון משותף": א'-ג', 15:45