אין דבר יותר מבאס מחופשה שנהרסת לך. אחרי שתכננת, שילמת, חיכית, לקחת ימי חופש ובסוף אתה נוחת לתוך סיוט. לצערנו לא חסרים סיפורי זוועות על אנשים שחלמו על רגיעה וקיבלו עצבים. אספנו חמישה כאלה, שאולי קצת יורידו לכם את החשק מחופשה בקיץ הקרוב, אבל בטוח יתרמו למורל שלכם. 

כשאין מזגן ב- 47 מעלות

קורה שבבית מלון דברים לא עובדים ולא תמיד הכל מושלם. קורה גם שהזמנו חופשה ומזג האוויר לא היה לטובתנו, מה לעשות אנחנו לא שולטים בו. אבל כשהמזגן מתקלקל באמצע חודש אוגוסט, בים המלח, כשבחוץ 47 מעלות, זו באמת חופשה שמרגישה כמו הגיהנום. זה מה שקרה בחודש אוגוסט האחרון כאשר ביום החם בשנה, המזגנים החליטו לשבות ועשרות אורחים נטשו בזעם. הנהלת המלון דיווחה שהתקלה טופלה במהרה, אבל בחום כזה כל דקה בלי מזגן מרגישה כמו נצח. אנחנו מניחים שהשנה כבר הופקו לקחים.

עוד ב"סברי מרנן":

כשאין לך איך להמלט מהזוועה

בניגוד למקרה הקודם בו האורחים פשוט עזבו בזעם, כשאתה נופש על אונייה, יש לך פחות איך להתחמק ואתה ככל הנראה תצטרך לסבול בשקט. בשנת 2007 רכשו 930 נוסעים חבילת נופש לארבעה ימים בספינת התענוגות "נסיכת החלומות". זה מה ש"החלום" שלהם כלל: המיזוג עבד לסירוגין, לא היו להם מים במקלחת ומערכת הביוב הציפה את החדרים. הסיוט שלהם לא נגמר גם לאחר שהגיעו לחוף ועל אף שנפסקו פיצויים רק ל-367 נוסעים שהחליטו לתבוע, חברת הספינות פשטה את הרגל. מה שנקרא, צרות בצרורות.

קוסטה קונקורדיה (צילום: Tullio M. Puglia, GettyImages IL)
כשהביוב מתערבב עם החלום | צילום: Tullio M. Puglia, GettyImages IL

להבטיח חלום ולקבל חלם

אחד הדברים מבאסים זה להזמין נופש שבתמונות נראה לך כמו ארמון ובפועל לקבל את הצריף של דודלי. כך קרה לקבוצת ישראלים שהגיעה לנפוש באנטליה במלון חמישה כוכבים הכל כלול. כשהגיעו למלון גילו שמדובר באתר בנייה, והם שוכנו בחדרים מאולתרים. הכל כלול? חדר האוכל בכלל לא היה בנוי והאורחים קיבלו קופונים לאכול במסעדות מרוחקות. אחרי זה לא מבינים למה היחסים שלנו עם טורקיה נראים כמו שהם.

להרוס את החופשה כבר מהרגע הראשון

חופשת החלומות שאנחנו כל כך מצפים לה יכולה להתפקשש עוד הרבה לפני שאנחנו נוחתים ביעד או מגיעים לבית המלון. כן, אנחנו מדברים על הטיסה, וכן יש דברים הרבה יותר גרועים מסתם לא לקבל את המזוודה שלכם. נוסעים שטסו מלונדון ללוס אנג'לס לא הגיעו מעולם ליעדם לאחר ש-19 מנוסעי הטיסה חלו במחלה מסתורית כשעתיים לאחר ההמראה. הנוסעים העידו שחלק מהנוסעים חשו סחרחורות, חלקם התעלפו ואפילו היה דייל שהתמוטט באמצע המעבר. המטוס נאלץ לחזור על עקבותיו וצוות רפואי חיכה להם בשדה התעופה הית'רו, מיד כשנחתו. סיבת המחלה לא נחשפה עד היום. 

מטוס נוסעים (צילום: subman, Thinkstock)
הטיסה שחזרה על עקבותיה בגלל מחלה מסתורית שתקפה את הנוסעים | צילום: subman, Thinkstock

חשוב לשים לב לפרטים הקטנים

אנחנו לא יודעים אם לצחוק או לבכות במקרה הזה. מכירים את זה שלכל שדה תעופה יש אותיות זיהוי משלו? נגיד TLV לבן גוריון או JFK לשדה בניו- יורק? אז מסתבר שאם מזינים אותן לא נכון אתם עלולים למצוא את עצמכם ביעד שונה לחלוטין. כך קרה לזוג שרצה להגיע לטנריף TFS והגיע לטיראסטה באיטליה TRS. את הטעות עשתה סוכנת הנסיעות שלהם, מה שגרם לחופשה להפוך למסע מטלטל בין מדינות. הזוג קיבל פיצוי כספי מחברת הנסיעות על בסכום המגוחך של 740 דולר. טוב נו, לפחות הם זכו לבקר בעיירה הציורית טיראסטה.

 "סברי מרנן": שישי ב-21:30