ממש לפני שעולה העונה החדשה של "סברי מרנן" ושתי המשפחות המפורסמות במדינה חוזרות למסך (הערב אחרי החדשות, קשת 12), יהורם גאון ויונה אליאן התראיינו ל-mako וסיפרו איך זה לעבוד כל כך הרבה שנים ביחד בתור רחל וסילבן חסון. השניים שיתפו על החיבור של הקהל הישראלי לסדרה ועל הזוגיות שלהם על המסך: "יהורם ואני התחברנו מאוד בסדרה ואני חושבת שהוא איש מקסים, הוא באמת נסיך".

אחרי 12 שנים של עבודה משותפת, גאון התרגש מהדברים של זוגתו לסדרה וסיפר גם הוא על הקשר הקרוב שנוצר: "אנחנו חברים מלפני, והסיפור הנפלא בצוות זה שאנחנו נפגשים המון. המתנה הראשונה שהסדרה נתנה לנו זה שאנחנו באמת משפחה אחת, רואים את זה על המסך. אפשר לראות שאוהבים אחד את השנייה, אנחנו חברים כל כך טובים", סיפר והסביר שזה מה שגורם לקסם לקרות, "אם זה לא היה כך שכולם אוהבים את כולם, ובמיוחד את אשתי יונה, זה לא היה נראה כמו שזה נראה על המסך".

התוכנית שבעונה שעברה הפכה לקומדיית המצבים הארוכה ביותר בעולם, תמשיך לשבור שיאים עם עוד 40 פרקים חדשים. אליאן מודה שבעונה הראשונה היא לא האמינה ש"סברי מרנן" כל כך תצליח: "איך אפשר לדעת שדבר כזה יהפוך להצלחה כזאת? באנו לזה בלב אוהב ואני מאוד שמחתי שהציעו לי את התפקיד. אף פעם לא עשיתי קומדיית מצבים וזה הדליק אותי מאוד. לא ידעתי איך לשחק בז'אנר הזה, אז באתי לרוני דואניאס ושאלתי אותו מה לעשות, אז הוא אמר לי 'תהיי את' - אז זאת אני".

גאון גם לא דמיין שהסדרה תגיע לכאלה עוצמות ותהפוך לכזאת אהובה בכל בית ישראלי. "זה מסוג הדברים שלעולם לא תדע, כמו שלא תוכל לדעת אם שיר חדש יהיה להיט או לא. אתה שר אותו, מקליט ואז פתאום זה עף לשמיים. מצד שני, יכול להיות לך שיר שאתה חושב שיהיה להיט, ואז אף אחד לא שומע אותו, אין בזה חוקים. גם ב'קרובים קרובים' בפרק הראשון והשני לא שיערנו לאן זה הולך, וגם פה זה לאט לאט קיבל תאוצה וגובה, והפך להצלחה בלתי רגילה. אי אפשר לחזות כאלה דברים, במקצוע הזה אין נביאים ואין נבואה".

הרבה צופים רואים את משפחת רוזן וחסון כמהות הישראליות. אתם מסכימים?
גאון: "כן, לפי דעתי זה סוד ההצלחה. אם מנסים לפענח את הצופן של התוכנית זה בדיוק זה, הצופה מזהה את עצמו בפנים. שתי המשפחות שיש ביניהן מרחק - זה מה שעושה את הסיפור. שי ושני מאוהבים ואין שום דבר שמונע בעדם לאהוב עד הסוף, אבל אז המשפחות שלהם באות, נפגשות ומוציאות את כל ההיסטוריה וההוויה שמאפיינת אותם".

אליאן: "זה לא רק המהות של הישראליות. אני גרה ביפו וגם ערבים מזהים אותי, הם אומרים שהם רואים 'סברי מרנן'. יש משהו נכון בתוך המשפחה. במשפחות תמיד יש עניינים, הרי זה המקום הכי נפלא להוציא מיליון סיפורים, וזה מה שעובד. בסוף כולנו היינו עשרות פעמים באותן סיטואציות של הארוחות המשפחתיות".

משפחת חסון (צילום: מתוך "סברי מרנן", קשת 12)
"במשפחות תמיד יש עניינים, הרי זה המקום הכי נפלא להוציא מיליון סיפורים" | צילום: מתוך "סברי מרנן", קשת 12

כשנשאלו מי בקאסט הכי מצחיק, יהורם נזהר בתשובה: "זאת לא שאלה, אני מאמין שאף אחד לא יענה כי כולם חושבים שהם הכי מצחיקים וכולם יגידו שזה הם, אף אחד לא יסתכן בתשובה". אבל אליאן צחקה וענתה: "פראג' מצחיק אותי עד מאוד ויהורם לפעמים מחרב לנו טייקים, זה קורע אותנו אז צריך לצלם מחדש".

יונה, אחת ולתמיד - מה המתכון של המז'לוף?
"שואלים אותי ארבע פעמים ביום וזאת האמת - זה כלום, אין לזה טעם. מה שעושים זה שמים אורז ומוסיפים תבלין בשביל הצבע. מי שצריך לאכול את זה בסצנות הוא ממש מסכן. זה כמו השלייקל'ך, שזה המצאה של רובי. אני חושבת שכל המאכלים מומצאים חוץ מהשניצלים של ריקי. מי שרוצה לבשל את זה, שלא יעשה את זה".