כשרותם אבוהב ודביר בנדק התחילו לפני יותר מעשור לגלם את שני חסון ושי רוזן, הם לא תיארו לעצמם שהסדרה הקומית של שישי בערב תהפוך לסמל הישראליות. הם אפילו לא האמינו שסיטקום יכול להגיע לכאלו הישגים ושיאים. אבל מהר מאוד, משהו בחיבור של הקאסט, בדינמיקה ובחברות הגדולה שהם רקמו ביניהם לאורך השנים, הפך לסוד הקסם שנקרא "סברי מרנן" (הערב, אחרי אולפן שישי, קשת 12).

12 שנים אחרי, הם כבר מבינים מה יש להם בידיים. מעבר לתוכנית האהובה, הם הרוויחו גם את הקשר שנוצר ביניהם - חברות קרובה ואוהבת בחיים האמיתיים. "אנחנו עוברים ביחד המון. הקשר הוא אמיתי, חם וקרוב וזה ניכר על המסך", סיפרו אבוהב ובנדק בראיון ל-mako.

שי ושני, הזוג הכי ישראלי בטלוויזיה, הם בעצם הדמויות היחידות שעוברות כל שבוע מבית לבית ותמיד נמצאות בלב האירועים, וזה עוד בונוס לקשר שלהם, מסבירה אבוהב: "בסוף אני מבלה עם דביר את רוב החודשים האלה, יש לנו כבר את הצחוקים שלנו ואנחנו חברים טובים". 

בנדק, שמייצג את החצי של משפחת רוזן בסדרה, שיתף על המורכבות הזאת שנקראת "חסון-רוזן", שיש אותה כמעט בכל בית ישראלי, ועל המקום של הזוגיות שלהם בתוך הפערים: "אני אקרא לזה בעדינות - זוגיות מאוזנת. כל אחד מביא את הטוב והרע שלו לתוך זה. הם שונים אחד מהשנייה וזה נחוץ בזוגיות, הקונפליקט הזה עוזר להם לשרוד. הם שורדים מול שתי המשפחות הקשות שלהן, אז יש במה להיאבק".

הסדרה שהפכה בעונה שעברה לקומדיית המצבים הארוכה בעולם, תמשיך לשבור את השיא כשבכל פרק יתארחו כוכבים גדולים מאנה זק ועד יובל שמלא. אי אפשר שלא לראות עליהם את ההתרגשות הגדולה מההישג, ואבוהב משתפת: "זו גאווה גדולה להיות חלק מדבר שמתמשך. 'סברי מרנן' הפכה להיות מדורת השבט של יום שישי בארץ כבר הרבה מאוד שנים, ואני שמחה להיות חלק מדבר כזה גדול ועוצמתי. אין הפקה שהתחושה בה היא כמו ב'סברי מרנן', וזה בזכות הזמן שלנו ביחד".

חשבתם שזה יהפוך לכזאת הצלחה?
בנדק: "עשינו פיילוט וחשבנו שזה לא יעבור, כי זה סיטקום ועוד לא היה דבר כזה. כשהתחלנו לצלם, אז הכימיה בין כולם נתנה את הסימן - נעים לנו? יכול להיות שמשהו פה הולך לקרות כמו שצריך".

אבוהב: "גם לא חשבתי. ההתחלה הייתה לא פשוטה, אף אחד לא ידע אם זה יצליח או לא. עכשיו אני כל הזמן שומעת שכולם רואים את הסדרה".

בשביל רבים שי ושני מייצגים את מהות המשפחה הישראלית. מה דעתכם על זה?
אבוהב: "כשזוג מתחבר ושתי המשפחות השונות צריכות להסתדר ביחד, זאת תמצית הישראליות שלנו ומי שאנחנו. יש פה ייצוג יפה ומצחיק של כל הצדדים, וכל אחד רואה את עצמו בסדרה הזאת. המשפט שאני שומעת הכי הרבה זה 'ריקי זאת חמותי, זה בול והיא משגעת אותי'. ברגע שאנשים מרגישים הזדהות זה מה שעושה את ההצלחה של הסדרה".

בנדק: "אני רואה את כל הישראליות בבית של שי ושני. כל מה שקורה שם בנוי על איזונים, פשרות וסיכונים - אם אתה לא מוכן לקחת אותם אתה נכנס בקיר, ואם אתה מבין את זה אז אתה מוכן לעשות ביחד דרך. כולם מביאים את הצרות שלהם לתוך התבשיל הזה ויצא ממנו משהו סבבה בסוף, אבל צריך להאמין בזה".

סברי מרנן - שי ושני (צילום: סברי מרנן, קשת 12)
"יש פה ייצוג יפה ומצחיק של כל הצדדים וכל אחד רואה את עצמו בסדרה הזאתי" | צילום: סברי מרנן, קשת 12

אנשים חושבים שאתם כמו הדמויות במציאות?
אבוהב: "ברור שאנשים חושבים שזאת אני במציאות. יום אחד בצהריים חזרתי עם הילדים מבית הספר, הגיע שליח ואמרתי לו שיחכה רגע כי אני מגישה להם אוכל. שאלתי אותו אם הוא רוצה כוס מים, אז הוא הסתכל עליי ואמר: 'אני בהלם, את ממש בן אדם נורמלי. בסדרה את עצבנית וכועסת כל הזמן'. אנשים חושבים שאני באמת עצבנית במציאות, אבל אני בן אדם נורמלי בגדול".

בנדק: "בתחילת הדרך אמרו לי 'בוא נעשה את שי קצת קמצן', זה משהו שהסכמתי לו בטיפשותי וזה הפך למוטיב. עכשיו אנשים חושבים שאני קמצן, בגלל זה אני נותן יותר טיפים כדי לפצות על זה, התפקיד הזה עולה לי כסף. אני לא שם פחות מ-20 אחוז בשום מקום כדי שלא יגידו שאני כמו שי".

אז גם חושבים שאתם הילדים של טוביה צפיר, סנדרה שדה, יהורם גאון ויונה אליאן?
בנדק: "הדבר הראשון שאומרים לי ברחוב זה 'איפה סנדרה?'".

אבוהב: "אנשים חושבים שזה אמיתי. כשיהורם הדליק משואה ביום העצמאות אמרו לי: 'מזל טוב, אבא מדליק משואה'. ארבעתם הם עמודי תווך בתרבות הישראלית וזה כבוד לשחק איתם. אלה אנשים שמאז שאני ילדה אני מרימה את הראש להסתכל עליהם, זה שיש לי אינסוף שעות איתם זה מדהים".