שי ושני, אותם מגלמים דביר בנדק ורותם אבוהב, עומדים במרכז הסיטקום החדש "סברי מרנן" בה הם נפגשים בכל שבוע עם אחת המשפחות שלהם, שבוע אחד משפחת רוזן (המשפחה של שי) ובשבוע לאחר מכן עם משפחת חסון (המשפחה של שני). רגע לפני שאנחנו מתארחים בביתם לארוחה יצאנו לפגוש את הצד של החתן - משפחת רוזן.

בראש המשפחה ניצבים טוביה צפיר וסנדרה שדה, ההורים הדואגים והאוהבים. "טוביה הוא הבעל האהוב שלי", מספרת סנדרה, "בכל פעם שאני רואה אותו בעיתון אני אומרת לעצמי: 'פנחס מה אתה עושה שם' אני כבר דואגת לו". טוביה מספר כי "סנדרה שדה ואני מארחים את שלושת הבנים שלנו ונשותיהם וחברותיהם. בגלל שהתחתנו מכורח הנסיבות עם המשפחה של יורם גאון ויונה אליאן, אז אנחנו גם מתארחים אצלהם בחגים - והמנהגים שלהם והמנהגים שלנו, והברכות שלהם והברכות שלנו. אנחנו נוגעים לדעתי בחיים של כולם בארץ"

"כיף כי הכל יושב להם בפה נפלא והם אמא ואבא", מספר דביר בנדק על הוריו בתכנית וחושף כי הדברים לא שונים מאוד גם מאחורי הקלעים: "הם פיתחו יחסים שאנחנו המומים מהם". על דמותו של  שי הוא מספר כי "שי הוא לא רק בעל הוא גם אבא ומנסה לשמור על שפיות משפחתו רוב הזמן".

"מחווה של תודה ושיר הלל להורים"

רותם אבוהב מדגישה את הקשר שבין הסדרה למציאות: "אני באמת משחקת משהו שהוא מאוד מאוד קרוב למציאות. באתי לקרוא את התסריט ומצאתי שם את השם שי ואמרתי להם - השתגעתם זה השם של בעלי". לדבריה פה לא נגמר הדימיון, "נורא תופס הקטע של הארוחות המשפחתיות, אני מוצאת את עצמי עושה פה סצינות שעשיתי גם בחיי הפרטיים".

יניב פולישוק, אחד מיוצרי הסדרה שמגלם גם את הבן האמצעי, איתמר, מספר על התמיכה שקיבל מהבית "כשאמא שלי שמעה על הפרויקט היא נתנה לי פס ואמרה יניבי אתה יכולה להשתמש בכל דבר. אז השתמשתי בהרבה מאוד. מבחינתי הסדרה, מעבר לכך שהיא סיטקום מצחיק, זה גם באמת מחווה של תודה ושיר הלל להורים. הקטע הזה של לארח בכל שבוע את כל המשפחה - אני הייתי מתמוטט".

בסדרה פולישוק נשוי למיכל, אותה מגלמת ליאת הר-לב, המתארת את דמותה: "מיכל היא קלולס כזו, היא מלאת שמחת חיים ונורא טוב לה  וכמו כולם היא צריכה לעשות לפחות ערב בשבוע אצל המשפחה הלא קלה שלו".

תום אבני, המגלם את הבן הצעיר במשפחה מזכיר לכולנו לפני סיום שתכל'ס זה לא באמת משנה מאיזה עדה אותה  - כל ההורים דאגניים, או במילים אחרות: "גם האמא המזרחית היא לא פחות אימא פולנייה מהאימא הפולנייה אסלית".

>> לפני שיוצאים לארוחה: המילון השלם לחמות ולכלה