כן אנחנו יודעים, יש לא מעט חכמים ומומחים בעולם הזה, וכל אחד יודע הכי טוב מה נכון לעשות. אז במקום שוב לפמפם את המנטרות המוכרות, אנחנו מביאים לכם את כל הדברים שכדאי להימנע כדי לא להפוך  את הדייט הראשון שלכם לכישלון. זו הרשימה, לפי סדר כרונולוגי, כדי שיהיה לכם נוח. מנוסחת בלשון זכר, אבל לחלוטין מיועדת לשני המינים.

לקבוע דייט במקום מוזר 

הכישלון יכול להתחיל עוד לפני שאתם בכלל נפגשים. המקום שבו תקבעו להיפגש אומר המון גם בלי להגיד כלום. מן הסתם לא לקבוע דייט בכנס שנתי של חובבי מלחמת הכוכבים זה די ברור, אבל גם לקבוע במסעדה יקרה מדי כשידוע שאין לכם באמת כסף אומר עליכם דברים לא טובים. בדייט הראשון היו ניטרליים. קבעו להיפגש במסעדה טובה, כזו מוכרת, שלא מתייגת אתכם בצורה חשדנית, או גורמת לצד השני לתהות על פשר הבחירה. הרושם הראשוני מתחיל הרבה לפני שבאמת נפגשים.

לאחר

יש הטוענים שלשחק אותה קשה להשגה זה מדליק. נגיד. אבל, וזה אבל גדול, לאחר לדייט ולגרום לצד השני לחכות במבוכה כשהוא יושב לבד בשולחן או מסתכל על השעון בסלון אחרי שסיים להתארגן, זה לא קול בכלל. כשאתה עצבני אתה לא אתה, ואין דבר יותר מרגיז מייבוש. 

עוד ב"סברי מרנן":

לבוא בלבוש מוזר

זוכרים שכתבנו שהמקום שבו קבעתם את הדייט זה הרושם הראשוני. אז זה נכון, אבל השניה הראשונה שבה הדייט שלכם יראה אתכם, זה הרגע הכי קריטי שיכריע מה הוא יחשוב עליכם. אנחנו לא נחשיב את עצמנו כגורו של אופנה, אבל לא צריכים להיות גאונים גדולים כדי לדעת שאם תבואו בבגדים בלויים/ זרוקים/ מפונפנים מדי, לא יעזור כמה תהיו מצחיקים, שנונים ומקשיבים, כל מה שהצד השני יחשוב עליו זה: "הוא באמת לובש חולצת פייטים?". דרך אגב, מחקר לא מפתיע מצא שאדום זה הצבע הנחשק על ידי שני המינים. תעשו שימוש במידע הזה.

לא לדבר

להקשיב זה אלף בית, אבל לא לדבר בכלל זה קריפי. הדייט אמור להיות מאין סוג של משא ומתן. ברגע שאתם לא ממלאים את חלקכם בעסקה, כלומר לא מספרים על עצמכם משהו, או חושפים מעט מדי על עצמכם, הדיל ככל הנראה לא ייסגר. מצד שני, אל תדברו רק על עצמכם. חרב פיפיות, אנחנו יודעים.

להגיד משהו ממש טיפשי

 אוקי, זה סעיף בעייתי, מי קבע מה נכון להגיד? אתם צריכים לדבר, זה חלק מהעסק, ואין מה לעשות, בדייט יש לחץ. חלק מהזמן אנחנו רק מריצים בראש מה יהיה הדבר הבא שנגיד כדי לא לצאת שתקנים, אבל במקרה שפלטת משפט אחד לא נכון, זה יכול להיות אבוד. יש משפטים שהם אסון ואין על כך עוררין. על מה אנחנו מדברים? על כאלה: "אני רוצה ילדים", "אני בדרך כלל לא יוצא עם אנשים כמוך", "על מה את חושבת?", "אני מתגעגע לאקסית שלי" ודומים. חיים ומוות ביד הלשון. ככה גם הדייט שלכם.  

לא לחייך

תתנו חיוך הכל לטובה. חוץ מזה, שאם לא תתנו חיוך זה יראה קצת מפחיד. 

להשתכר

חשוב לשחרר לחץ במהלך הדייט אבל לשתות בלי סוף כדי להשתחרר יגרום בדיוק למקרה ההפוך. אין שליטה על הפה, על הפעולות שלנו ובגדול אין שליטה ברגעים שאתם הכי צריכים להיות מחושבים. אנחנו כבר לא ילדים בני 16 ולהיות שיכור זה לא מגניב. גם להגיד מגניב זה לא מגניב. רוצים לצרוך משהו בצורה מוגזמת? תאכלו שוקולד. זה עושה חשק.

להתחשבן ביניכם על החשבון

 אנחנו לא מדברים על זה שאתם לא רוצים לשלם או מצפים שהצד השני ישלם - אנחנו מדברים על הסיטואציה בה אתם לוקחים את החשבון ביחד אחת, שולפים את המחשבון של הפלאפון ביד השנייה ומתחילים לחשב כמה כל אחד הזמין בדיוק. זו פעולה שנראית לא טוב. סליחה, היא נראית איום ונורא. או שתחליטו שאחד מכם משלם הכל, או שהולכים על החצי-חצי הקלאסי, אבל להתחיל להיזכר מי הזמין את היין היקר יותר, זה ביג נו נו.

 "סברי מרנן": שישי ב-21:30