רגע לפני שהעונה השמינית של "סברי מרנן" תצא לדרך ומשפחת רוזן וחסון יחזרו למסך (שישי אחרי החדשות, קשת 12), טוביה צפיר וסנדרה שדה התראיינו ל-mako וסיפרו על התחושות לקראת העונה החדשה, בה יתארחו בכל פרק שחקנים או דמויות מפורסמות.

בין כוכבים כמו אנה זק וחנה לסלאו שיתארחו בסיטקום המצליח, תופיע גם משפחתה הקרובה של סנדרה - מוני ומיכאל מושונוב: "זה כיף גדול להיות עם המשפחה, זאת מתנה לשחק עם מיכאל. להצטלם לצד מוני מרגיש טבעי כי עבדנו המון שנים ביחד, עכשיו כשטוביה לצידו זאת בכלל חגיגה". 

טוביה שמשחק לצדה של סנדרה כבר מעל עשור, התקשה להסתיר את ההתרגשות: "יש איזשהו כיף ביצירה ביחד ויש בקאסט אווירה של פרגון הדדי שלא מובנת מאליה בכלל, במיוחד אחרי כל כך הרבה שנים של סנדרה ושלי. זה נדיר למצוא בתעשייה פרגון הדדי כזה גדול".

סנדרה שדה, או כבר בשמה השני - ריקי רוזן, מגלמת את אחת הדמויות הקשוחות והציניות בטלוויזיה. היא מספרת שהרבה אנשים מתבלבלים וחושבים שהיא ככה גם במציאות: "אני רואה את זה כמחמאה, כי זו דמות שונה לגמרי ממני ואני שואבת ממנה השראה. היא יכולה להגיד אמיתות שאני לא מסוגלת להגיד, היא יכולה להיות לא נחמדה, מה שאני לא מוכנה. יש איזון מוצלח, זה היה כמו ללכת לפסיכולוג 12 שנה וללמוד איך להיות פחות נחמדה ויותר גזעית וקולית כמו ריקי".

טוביה, שתפקידו העיקרי בסדרה זה להסכים עם ריקי ולהתמודד עם האתגרים הטכנולוגים בחיים, מספר על החיבור שלו לפנחס: "אני מאוד נהנה להיכנס לדמות, אבל זה לא אני, אפילו שיש לנו אלמנטים דומים. בבית אני עם הריקי הפרטית שלי, ובאהבה גדולה מקבל את הרצון שלה לפעמים לשלוט כמו בסדרה, זה משתלב יפה בזוגיות שלנו".

מה לדעתכם הוביל להצלחה של הסדרה?
טוביה: "הסדרה היא המציאות של כולנו, ועצם ההצלחה הגדולה שלה מראה את זה. מהות של ארץ שקלטה עלייה מכל הגלויות. עדיין צוחקים פה על כולם, אבל בגדול זה החיים של כל משפחה ואנחנו משקפים אותה".

סנדרה: "המון אנשים באים אלי ואומרים לי, 'תקשיבי זה בדיוק כמו אצלנו בבית, אמא שלי פולנייה, אמא של אשתי מרוקאית, ואין יום שישי בלי סברי מרנן, הסדרה היא עלינו'. אני מסכימה איתם - בגלל זה אני חושבת שזה חדר ללב הקהל".

סברי מרנן (צילום: סברי מרנן, קשת12)
"עצם ההצלחה הגדולה של הסדרה מראה שזאת המציאות והיא בסדר". טוביה צפיר | צילום: סברי מרנן, קשת12

התוכנית שבעונה שעברה הפכה לקומדיית המצבים הארוכה ביותר בעולם, תמשיך לשבור שיאים עם עוד 40 פרקים חדשים. טוביה מספר על המעמד: "יש פה איזושהי גאוות יחידה ויותר מזה. מגיעה טפיחה על השכם לרובי דואניאס, שאנחנו מצדיעים לו כל השנה. שמונה עונות במשך 12 שנה, 330 פרקים ושיא עולמי לסיטקום בטלוויזיה זה לא מובן מאליו. יש בזה גאווה גדולה מאוד ואנחנו עמדנו בדבר הזה כיחידה, אנחנו לא התפרקנו. מהיום הראשון היה פרגון הדדי של כולם ויש פה שורה של כוכבים".