גם לנוח צריך לדעת איך - לא כל אחד בנוי לזה. חפר גורי, האיש שדבר לא יפריע לאור הירוק שלו להמשיך ולדלוק, הפך את הבטלה לאמנות של ממש. לכבוד תחילת העונה הרביעית אספנו כמה מהשיטות של חפר להתנהלות בעולם הרחב, היישום על אחריותכם בלבד.

אין מחיר לאהבה

תקופת ההסתגלות של חפר למנעמי החיים המפנקים של העשירון העליון הייתה קצרה ביותר. הספיקו לו חודשיים בלבד כדי לפזר צ'קים שמנים, לשפץ את האחוזה המפוארת, להעסיק עוזרת אישית ולשכוח שפעם, עד לא כל כך מזמן, הוא היה חפר גורי הרגיל מגבעתיים.

הניסיון לשמור על המעמד החדש מוביל אותו להציע נישואים למיליונרית שלצדו – דליה מינקין. חבל שבעיניה אהבה וכסף לא בהכרח הולכים יחד והיא דורשת ממנו לחתום על הסכם ממון. חפר כאחרונת נערות השעשועים מנסה לגרום לה לבטל את הגזרה המרה ללא הצלחה.

הישרדות 101: אם לא נולדת בעשירון העליון הדרך היחידה שלך להגיע לשם היא בחתונה. לכן, תחתום, תשתוק ותקווה להתאלמן בעתיד הקרוב.

לך תצטיין

חפר רוצה ליישר קו עם חבריו העובדים ולאייש עמדת מחשב פלוס כיסא במשרד כלשהו. הדרך לעבודה נחשקת עוברת דרך ריאיון עבודה או מסובך מכך קורות חיים. ידוע שכדי למצוא עבודה, בדיוק כמו כרטיס באתר היכרויות, צריך לשפץ מעט את העובדות ולהפריז בפרטים הקטנים.

חבל שחפר הפריז מעט יותר מדי בקורות החיים והצליח להתברג לעמדת מפתח בחברה נחשבת וגם לעשות עבודה מצוינת, לפחות בכל הנוגע לפורווד לשרגא, שזה יותר כאב ראש ממה שרצה.

הישרדות 101: אם אתה תאמין שאתה מנהל גדול גם האנשים סביבך יאמינו בכך. המזל הוא שלכל מנהל יש גם אנשים שעובדים תחתיו ומחפים על אוזלת היד שלו.

להקדים תרופה למכה

ואהבת לרעך כמוך היא אחת המצוות שחפר מקפיד למלא בקפדנות. אם אתה אוהב לעשן חומרים חזקים בסוף היום לשיפור ההרגשה הכללית, אין שום סיבה שלא תדאג שגם השכן הקשיש בדלת ייטול את אותה התרופה. בעיקר אם הוא אוחז במרשם הרפואי המתאים. 

חבל רק שהתרופה לא עזרה, החולה מת ומישהו התחזר והעלים את התרופה של סבא. חפר נאלץ למצוא פתרונות אחרים, שצמחו לזמן קצר באדנית של איצקו ולילך (אבל זה כבר סיפור אחר).

הישרדות 101: שימרו היטב על החברים שלכם, ועל המרשמים שלהם לקנביס רפואי עוד יותר טוב.

מישהו שומע אותי

אף אחד עוד לא התעשר מעבודה קשה ולכן חפר עוד לא התייאש מלמצוא את הדרך הקלה להתעשרות מהירה. הוא מחליט לשבור את המונופול של החרשים על מכירת דובים בבתי קפה, קונה את הבגדים הנכונים, הדובים המתאימים ויוצא לסיבוב בבתי הקפה בעיר.

חבל שאנשים טובים באמצע הדרך המחליטים לקחת את המקרה שלו כפרויקט ומגייסים את גבעתיים כולה  לאירוע התרמה מרגש בנוכחות אמנים אהובים כמו ירמי קפלן, כל זה כדי שחפר יוכל לשמוע שוב ולא ייאלץ לקבץ נדבות.

הישרדות 101: זה ידוע שלשקר יש רגלים, לכן רצוי לדאוג שילך לכיוון הנכון

נכה רגשי

כל מי שניסה להחזיק אוטו באזור המרכז יודע שלעיתים מצוקת החנייה כל כך מתישה עד כי לפעמים נדמה שאתה משרת את האוטו יותר משהוא משרת אותך, כשכל היום רק מזיזים אותו מחנייה לחנייה.

חפר רב התושייה מצא דרך לעקוף את המכשול הזה בעזרת תו מסייע לנכה. מעט התנדבות למען הזולת ואתה זכאי לחנייה נוחה וזמינה. חבל שלא כל המוגבלים הם דוגמניות בלונדיניות יפהפיות וחלקם גם דורשים בגסות נהג צמוד מסביב לשעון.

הישרדות 101: לפעמים לחפש חנייה היא האופציה הפשוטה יותר.

טסט בשלומי יותר נוח

מי שחוגג כמו גדול אל לו להיות מופתע כשהוא נענש בגדול  - רישיונו של חפר נשלל במקום לאחר שנתפס כשהוא נוהג עם ברך, מדבר בטלפון ומעשן ג'וינט והכל במקביל. הביורוקרטיה של מרכז תל אביב ייאשה אותו והוא מחליט לזרז תהליכים ולנדוד עד שלומי המנומנמת לעשות טסט תוך 24 שעות.

בשלומי אין פניות מיותרות, ובשלומי אין הולכי רגל משוטטטים ובשלומי אין שתי מכוניות כדי לחנות ביניהן במקביל רק חבל רק שאם תגיד למישהו מילה לא במקום, אתה עלול להסתבך עם כל העיירה.

הישרדות 101: במקום קטן ומבודד נהג כמו איש קטן ומבודד ושמור על הפה סגור.

 "רמזור" חוזרת, חמישי הבא, 3/4, 21:30

עוד בתכניות קשת: