החוויה הישראלית- שוק הכרמל (תמונת AVI: mako)
שוק הכרמל | תמונת AVI: mako
סקר שנערך בקרב 349 משתתפי פרויקט 'מסע', של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית קבע: יהודי התפוצות בני 18-30, המגיעים לישראל במסגרת תוכניות שונות של פרויקט 'מסע' מכל רחבי העולם ונשארים בארץ כחמישה חודשים עד שנה או יותר, חושבים כי הדבר הכי ישראלי הוא המוכרים בבאסטות של השוק עם 36.4 אחוזים.

במקום השני זכה הספורט החביב על הישראלים והסמל של הקיץ- ה'מטקות' עם 19.5 אחוזים. במקום השלישי 'חתול סמטה' שבעיני חולניקים רבים הינו סמל ישראלי וביטוי סלנג בעגה הבינלאומית 'dumpster cats'.

החוויה הישראלית- מטקות (תמונת AVI: mako)
ובמקום השני: המטקות | תמונת AVI: mako
שווארמה ופלאפל שבעיני ישראלים רבים הינו דבר הכי ישראלי שיש, זכה במקום הרביעי עם 10 אחוזים. במקום החמישי עם 9.5 אחוזים זכו אנשי נחמן מאומן הפוקדים את רחובות מדינת ישראל בשירה ושמחה ולא רחוק מהם ובמקום האחרון עם 9.2 אחוזים, קרב מגע שלא פעם משתמשים בו בסדרות האמריקאיות בסצנות של סוכנים מאומנים.

פרויקט 'מסע' של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית מחזק את הקשר של צעירי התפוצות עם ישראל, באמצעות הבאתם לחוויה ישראלית בת כחצי שנה עד שנה בכ- 250 מסלולי לימוד, התנדבות או התמחות מקצועית. עד היום הגיעו לישראל במסגרת פרויקט מסע כ-86,000 צעירים יהודים מ- 60 מדינות. בתום התכנית, חלק מבוגרי מסע מחליטים לעלות לישראל. אלה ששבים לארצותיהם, הופכים לשגרירים נאמנים של ישראל בחו"ל ולפעילים בקהילות היהודיות.

 

רוצים לזכות בחופשה בצימר מפנק? ספרו לנו מהי חוויה ישראלית בשבילכם