"אני בתקופה טובה", מכריז יהונתן גפן כשהוא מתיישב לשיחה עם חיים אתגר, "תקופה של השלמות ותיקונים". בעוד רבים מבני גילו כבר לוקחים צעד אחורה, נדמה שגפן רק נכנס להילוך רביעי וחמישי: "אם אתה רוצה שהילדים שלך יאהבו אותך, אל תמות", הוא צוחק, "הרבה אנשים הולכים לפני הפיוס, הרבה אנשים הולכים לפני שהם מבינים שהכל לא רע. אנשים בשלב מסוים דופקים את הראש בקיר – עכשיו יש שתי אפשרוית או שהראש נמעך ואתה אומר שלום, או שאתה עובר לצד השני של הקיר – אני עברתי לצד השני של הקיר", הוא מסביר.

במאי האחרון גפן נפרד מבן דודו היוצר אסי דיין, נשאלת השאלה האם גם איתו הוא הספיק להתפייס? "אני רק אגיד שהיינו חברים טובים מאוד עד שהסם, הכלב הזה, הפריד בינו לבין כל החברים שלו", הוא אומר. 

  >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק  

בסדרה "אומרים שהיה פה" המשודרת בחינוכית, יוצא גפן למסע בהיסטוריה של מדינת ישראל המשולבת בהיסטוריה הפרטית שלו: "זה מעין טיפול זוגי של ושל המדינה", הוא אומר. "אני כועס ושונא את המדינה רק כמו שמי שנורא אוהב אותה יכול להרשות לעצמו לשנוא. למשל לי היו חיי נישואין שלא נלחמתי עליהם יותר, לא רציתי ללכת למטפל זוגי, פה אני הולך".

אחרי הטיפול הזה אתה אוהב אותה יותר או מוותר עליה?
"אני אוהב את הארץ אהבת נפש, יש לי בעיה עם המדינה. אני אוהב את הארץ ואת הנופים שאני חושב שהפלשתינאים מכירים יותר טוב מאיתנו. יש לי בעיה עם המדינה ועם העם".

"אנשים", ראשון-שלישי ב-18:50