היום נפתח הסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה בין שני המועמדים שקיבלו את מספר הקולות הגדול ביותר בסיבוב הראשון: שלי יחימוביץ ועמיר פרץ. בסיבוב הראשון, בשבוע שעבר, המועמדים לא חצו את רף החסימה של 40%, יחימוביץ קיבלה 32% מהקולות ופרץ 31%. הקלפיות נפתחו הבוקר והם יינעלו בשעה 22:00, התוצאות צפויות לקראת חצות.

זו לא הפעם הראשונה שדרכם הפוליטית של השניים מצטלבת, הם שיתפו פעולה בעבר, כשפרץ לקחת את יחימוביץ תחת חסותו והיא תמכה בו במערכת הבחירות, אולם מאז הפכו ליריבים והם ניצבים כיום משני צדי המפלגה.

רוצה לעשות היסטוריה

רחל שלי יחימוביץ נולדה בכפר סבא בשנת 1960, בת למורה ופועל בניין, שרוצה לעשות היסטוריה ולהפוך לאישה השנייה שתנהיג את מפלגת העבודה אחרי גולדה מאיר. היא החלה את דרכה בתקשורת כסטודנטית בבן גוריון מעל המשמר, דרך כל ישראל ועד חברת החדשות  של ערוץ 2. בקמפיין הנוכחי היא חושפת הכל: סיפורה של אמה ניצולת השואה, ביתה הפרטי בכרם התימנים וחיבתה לבישול.

נסיונה רב השנים בתקשורת לא מקנה לה הנחות ויש מי שוכן לבקר את מעשיה, כמו נחום ברנע שכינה אותה ריקה מתוכן. "היא עלולה להיתפס כמי שלא מצליחה להיות מספיק רצחנית לא רק כלפי חוץ אלא כלפי פנים", מסביר עידן קוולר מגלי צה"ל וערב חדש.  "היא תימצא כמי שלא מצליחה לקבל את ההחלטות".

>> כל מה שאתם רוצים לדעת על שלי יחימוביץ'

רוצה לשנות את העולם

ארמונד פרץ נולד ב-1952 במרוקו, הוא עלה לישראל כשהיה בן 4 וגר במעברה שלימים הפכה לשדרות ושמו שונה לעמיר. בצבא שימש כקצין חימוש אך נפצע קשה בתאונה ועבר שיקום ארוך. כל המשפחה מגויסת לקמפיין הנוכחי, למרות החובות הכבדים בהם היא שרויה בעקבות מסעות בחירות לאורך השנים. משפחת פרץ עדיין מתגוררת בשדרות ובקיץ שעבר שיפץ עמיר את הבית במו ידיו.

הוא החל את דרכו הפוליטית כשבגיל 31 הפך לראש המועצה בשדרות מטעם המערך, בשנת 1988 נבחר לראשונה לכנסת, שבע שנים לאחר מכן מונה ליושב ראש ההסתדרות החדשה ושפמו הפך לסמלו המסחרי. בשנת 2005 הוא מביס את שמעון פרס בקרב על ראשות העבודה. הוא ממונה לשר הביטחון אך פריצת מלחמת לבנון השנייה מובילה לביקורת קשה נגדו.

בשנת 2007 הפסיד לאהוד ברק בבחירות לראשות העבודה, והתפטר מתפקידו כשר הבטחון בממשלה. הוא גם הסתכסך עם מי שהייתה עד אז בת חסותו ועשתה את המעבר לפולטיקה בעזרתו, שלי יחימוביץ. לקראת הסיבוב השני בבחירות לפרימרייז שצפוי להתקיים בשבוע הבא, בואו להכיר באופן מעט יותר אישי את שני המועמדים.

>> כל מה שאתם רוצים לדעת על עמיר פרץ

מי יוביל את מפלגת העבודה? בואו לדבר על זה בפייסבוק של אנשים