לפני יותר משנה החלו הדס שטייף וחברותיה ל"תא העיתונאיות" לאסוף עדויות ותלונות על הטרדות מיניות. באפריל האחרון חשף עיתון "הארץ" את שמו של העיתונאי עמנואל רוזן ופרסם תשע עדויות נגדו, שטייף, טענה אז כי בידיה תמונות של 200 נשים שנפגעו על ידי רוזן, והמשטרה פתחה בחקירה יסודית וממושכת.

"היה ברור שהוא לא יועמד לדין בעניין האונס"

לא מעט אנשים טענו באותה תקופה ששטייף הפכה את "תיק רוזן" לציד מכשפות אישי, אחרי שכינתה אותו בראיונות שונים שנתנה לתקשורת בכינוי אנס. בשבוע שעבר חשף ברוך קרא בחדשות ערוץ 10 כי פרקליט המדינה, משה לדור, החליט באופן סופי, לסגור את התיק הפלילי נגד רוזן, ואם יש מישהי אחת שלא הופתעה מהחלטת בית הדין, זו לא אחרת מהדס שטייף: "ממש לא הופתעתי מההחלטה", היא מספרת, "הרי כשטענתי שעמנואל רוזן הוא אנס, ושיתבע אותי תביעת דיבה, למה אמרתי את זה? כי היה ברור שהוא לא יועמד לדין לעניין האונס, זה היה ברור."

המאבק הבלתי מתפשר של שטייף הורגש בכל מקום: בערוצי הטלוויזיה, הרדיו (ממנו היא מגיעה) וכמובן דרך הפייסבוק שם פעלה יחד עם תא העיתונאיות. שטייף מספרת שהיא עצמה מכירה מקרים בהם היה מעורב רוזן שקרו לפני 15 ו-30 שנה, ולטענתה אין מי שיגיש נגשו כתבי אישום על מקרים מיושנים כאלו.

גם היום, לא מעט זמן אחרי התפוצצות הפרשה, ולאחר שלדור החליט לסגור את התיק, שטייף לא חוששת מהיום בו תגיע תביעתו של רוזן: "אפילו עורך דין אני לא אקח" היא טוענת בתוקף, "מספיקה אישה אחת שתעלה על הדוכן. אז זו תהיה הוכחה חותכת שלא הכל ברף הפלילי. אני מאוד אשמח, כי זה יהיה בדיוק מה שרציתי." 

"עמנואל רוזן הוא מקרה קיצון"

לפני חצי שנה פרסמה שטייף פוסט ברשת הפייסבוק, בו סיפרה שהיא מנסה לשים את האצבע ולהביא לכלא אנשים שהם עברייני מין או נוכלים ורמאים, אבל שזהו תפקידה של המשטרה, והיא בכלל עיתונאית. היום, למרות כל מה שעברה, היא עומדת לחלוטין מאחורי הדברים שכתבה אז: "אמרתי את זה, ואני פועלת בהתאם, להוציא מקרה קיצון של עמנואל רוזן, זה מעשה קיצון בעיני. מדובר בעשרות נשים, ולא היה קורה כלום כי אף אחת מהן לא הייתה הולכת למשטרה, אלמלא אני או "תא העיתונאיות" היינו מוציאות את זה החוצה."

אנשים, הערב ב-18:50