הבן של מיקי זוהר, זוכה העונה התשיעית של "הכוכב הבא", האיש שמאחורי הלהיט "מיכל". יש המון דרכים להציג את אליאב זוהר, אבל נראה שזו שהוא הכי אוהב תהיה פשוטה בהרבה: אליאב. הזמר הרגיש כבש אותנו בדיוק בזכות הפשטות שבו והאומץ לדבר על הדברים האישיים והרגישים ביותר.

האיש ומשקפי השמש הגיע ל"אנשים" וסיפר בריאיון חשוף כמו שרק הוא יודע לדני הכט על ההחלטה לעזוב את בית הספר בגיל 16, התמיכה בקריירה מצד אביו, שר התרבות והספורט מיקי זוהר והרגע שבו מיכל המפורסמת החליטה לחזור לחייו. אבל איך לא, כבר מההתחלה הוא העיד כי המשקפיים בעבורו הם יותר מעוד פריט אופנתי. "זה סוג של חומה, אני לא מעז להוריד אותם. אני מרגיש שהם כמו גלימה של גיבור על. כשאני מוריד אותם אז פתאום אני הכי חשוף, פגיע, כל דבר קטן יכול להיכנס".

נכון שמדובר באמן רגיש שמוכן ללכת הכי חשוף בשביל האומנות אבל לא בכל יום הוא מוכן לדבר ללא החומות שלו. הזוכה הגדול של "הכוכב הבא" עבר הרבה עד שהגיע לרגע הגדול שלו והיום הוא מרגיש יותר בנוח לספר על השנים הקשות, אלו שהצמידו לו את אותם המשקפיים. "נפגעתי, פגעתי בעצמי, נפלתי וקמתי עוד פעם. ועוד פעם נפלתי, ושוב קמתי", הוא סיפר.

אליאב זוהר (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
"מרגיש שהמשקפיים הם כמו גלימה של גיבור על" | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

>> הפרק המלא של "אנשים" עם אליאב זוהר זמין ב+12

"פעם כששאלו בריאיון את אביב גפן 'מה זה האיפור', הוא אמר 'אל תגעו, לא לגעת'", הוא המשיך, ולא סתם ציין את אביב גפן, שהיה מעורב בחוויה הקשה שכללה גם את אביו, מיקי. כזכור, טבילת האש הראשונה שלו הייתה כשהיה בסך הכל בן 17, בתוכנית "אביב או אייל". זוהר האב, שבאותם ימים היה חבר כנסת צעיר שמשך הרבה אש, נזכר: "הגענו לתוכנית, אליאב התחיל לשיר ואז נכנסתי פנימה וקרה האירוע עם אביב". השניים התחילו לריב מעל הראש של אליאב הצעיר. "כשזה הסתיים אני הבנתי שפגעתי לו בקריירה. הוא ניסה לחזק אותי: 'אבא הכל בסדר לא קרה כלום'".

נראה שאליאב היה בוגר כבר בגיל צעיר מאוד והבין את המקור להתנהגות אביו. "אין דבר בעולם ומישהו בעולם שהוא אוהב יותר ממני". חבר הכנסת המשיך: "הוא נכנס לתקופה לא פשוטה. אליאב שקע כתוצאה מהדבר הזה, זה היה לו מאוד קשה. אני הסתובבתי עם מצפון לא נקי תקופה ארוכה מאוד, ותחושות של כעס עצמי. ימים לא פשוטים, אפילו הייתי ישן איתו במיטה תקופה מסוימת, איזה חודש כזה יחד בכפיות. הייתי ממש צמוד אליו, שמרתי עליו".

אליאב, 23, נולד בקריית גת, בן בכור לימית ומיקי מכלוף זוהר. בגיל 10 החל לכתוב ולנגן, בבר מצווה כבר הוציא אוסף שירים ראשון ובגיל 16 עזב את התיכון ופתח בית ספר למוזיקה בקריית גת. שלוש שנים מאוחר יותר, נרשם ל"רימון". לפני כשנה הוא השתתף בעונה התשיעית של "הכוכב הבא", ולא רק השתתף אלא גם ניצח. שיר האודישנים שלו, "מיכל", היה לאחד השירים המושמעים ביותר לשנת 2022.

אליאב זוהר (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
שיר האודישן שלו הפך לאחד המושמעים לשנת 2022 | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

ידעת בתור ילד שאתה רוצה להיות זמר?
"האמת שמגיל 15 ידעתי שאני רוצה להיות זמר ושזה מה שאעשה כל החיים שלי".

איך ההורים הגיבו שאתה עוזב את בית הספר בגיל 16?
מיקי: "מהיום הראשון ידעתי שלאליאב יש נפש אחרת, נשמה אחרת, לא כמו כל בן אדם. מגיל צעיר הלכתי איתו. תמכתי בו גם אם זה אומר להקים אולפן בגיל 16, להקליט שירים בגיל 11 ולהוציא אלבום בכורה בבר המצווה".

אליאב: "זה הדאיג אותם אבל הבינו שזה אני. יאמר לזכותו של אבא שלי שגם לפני שהתפרסמתי הוא אף פעם לא אמר לי 'לך תעשה תואר פרקטי'. אמא הייתה פחות מבסוטה, היא לא האמינה בי עד שהכול התפוצץ ב'כוכב'".

מה, היא אמרה לך: "אולי כדי שיהיה לך תוכנית גיבוי"?
"כן משהו כזה. אבא אמר: 'לא, אני רוצה שתעשה רק מוזיקה, מהבוקר ועד הערב תעשה מוזיקה'".

לא הרבה אבות היו מתייחסים ברצינות לתחביב של הילד לנגן ולשיר.
"הוא החבר הכי טוב שלי", אמר שר התרבות והספורט.

אליאב, מה זה אומר?
"הוא חבר לכל דבר. אין דבר שהוא לא יודע עליי, האבא הכי טוב בעולם".

אליאב זוהר (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
"הכי קשה זה כשאליאב לא בבית בשבת" | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

נראה כי בבסיס הקשר האינטימי, הצמוד, שמחבר בין השניים נמצאת טרגדיה של מיקי זוהר שלא זכה לגדול עם אביו. "אבא נהרג כשהייתי בן חמש", הוא נזכר. "היה חיבור מאוד מיוחד, ואחרי שהוא נהרג היו מספר חודשים קשים שהייתי בוכה שיחזירו את אבא. זו טראומה לא פשוטה שגם עיצבה אותי. היום אני חושב שזה הביא לי את הערך של המשפחה. עשיתי תיקון עם אליאב באיזושהי צורה, והוא גם קרוי על שם אבי. קשה כשאליאב לא נמצא שבת בבית. אני הכי שונא שהוא בזוגיות והוא צריך ללכת לשבת אצל בת הזוג, ואו זה סבל. השולחן לא אותו שולחן והשבת היא לא אותה שבת. מבחינתי שנגור ביחד כל החיים, עם הילדים שלו והכל".

אליאב חזר

אחרי כמה שנים קשות, בהן מיקי שמר טוב על הילד, הוא חזר איכשהו לריאליטי, והפעם מיקי נשבע שהוא לא יתקרב. איך זה נגמר כולנו יודעים, אבל כעת השניים חוזרים להתחלה, לרגע בו אליאב החליט ללכת על ההזדמנות. "אני שכנעתי אותו ללכת. הוא לא רצה בשום אופן", אמר מיקי זוהר.

אחרי הכאפה שהוא קיבל?
"ממש התחננתי אליו שילך. דמיין מצב שאתה סוחב על המצפון שלך משהו לא קל ואז פתאום יש הזדמנות לתקן הכל".

אליאב, חשבת שאתה עובר?
"חשבתי שאני בא לעשות אודישן ושכנראה לא אעבור. לא האמנתי בשיר 'מיכל', חשבתי שזה שיר עצוב. מבחינת סיכוי כלהיט, יש לו את הסיכוי הכי קטן. נורא התרגשתי ופחדתי לגמרי, שמעתי שהקול שלי רעד נורא, לא אשכח את זה בחיים. ברגע שאמרתי: 'התגעגעתי למיכל' פתאום היה מן דממה כזאת. זה הרגיע אותי ונתן לי את המקום לשיר את זה כמו שצריך. אחרי שראיתי את ההצלחה הגדולה של 'מיכל' הבנתי שיש לי סיכוי וזה יכול לקרות. פתאום כשאתה מגיע לנקודה הזו של הגמר אתה חושב: 'לא תכננתי להגיע לפה, יש לי סיכוי'".

"בכיתי באמת, כמו תינוק, בכיתי חזק-חזק. אני זוכר שהסתכלתי לאבא שלי בעיניים מרחוק ובכיתי, היה לנו מבט של: 'עשיתי את זה', זה היה ניצחון של החיים עצמם", אליאב חוזר לרגע המרגש. גם אביו הבין את משמעות הזכייה: "זו הייתה סגירת מעגל. כולם בירכו, מכל קצוות הקשת הפוליטית, ללא יוצא מהכלל. גם נתניהו בירך".

אתה שר הרבה על בנות.
"שוברים לי את הלב בדרך כלל. שיר זה בדרך כלל תרפיה. הרבה אנשים חושבים שזה 'התגעגעתי למיכל' אבל זה שיר פרידה בכלל".

אתה בזוגיות עכשיו?
"לא, רווק בודד ועצוב, אבל אחלה שירים".

מיקי, מה השיר אהוב עלייך?
אליאב: "אל תגיד סתם 'מיכל'. הוא היה סקפטי בהתחלה ולא האמין בו".

מיקי: "אולי בגלל שאני מכיר את הסיפור של מה שקרה איתה, חשבתי שלא מגיע לה שיר כי היא שברה לו את הלב באמת. ראיתי את הלב שלא מתנפץ לרסיסים קטנים לנגד עיניי".

מיכל חזרה

וכן, אי אפשר שלא לדבר על אותה מיכל, זו ששברה את הלב אבל הפכה להיות המוזה הגדולה ביותר עד כה בקריירה הקצרה של האמן. "אני ומיכל יצאנו כשהייתי בערך בן 19, ואז אחרי שנפרדנו כתבתי את "תפתחי חלון" שמספר על דוגמנית קצת מצליחה וזמר לא מצליח בכלל. שרתי את זה אצל אופירה וברקוביץ', היא ראתה את זה ודיברה איתי. היא שלחה לי הודעה באינסטגרם, כתבה שהיא זיהתה שהשיר נכתב עליה ומאוד התרגשה. אני כמו אידיוט נפלתי עוד פעם למיכל".

היא התקשרה כי כבר לא היית עוד אחד?
"כן, אבל עדיין, הלב שלי היה חלש מולה תמיד. זו לא הייתה אהבה בריאה, זו הייתה אהבה הרסנית. אתה אוהב אבל רק מקבל כוויות. מאז הפרסום יש לי חשש מסוים שכשאני מדבר עם מישהי האישיות שלי לא משחקת תפקיד, אלא מי שאני. אני יודע לזהות מי באמת רוצה להכיר אותי ואת הנפש שלי מתוך אהבה, ומי רוצה להכיר אותי בגלל דברים אחרים. אני מוכן לאהבה אמיתית, אחת כזאת שתדע לאהוב אותי באמת, גם בלי המשקפיים, לאהוב את אליאב ולא בהכרח את אליאב זוהר. אני מתפלל למצוא את האהבה הכנה הזו של ללכת איתה יד ביד ושלא תחשוב מי אני ומה אני עושה או כמה עוקבים יש לי. שתתאהב נטו באליאב".

אליאב זוהר משתף על האהבה ההרסנית שעליה נכתב השיר (צילום: מתוך "אנשים", קשת 12)
"מחפש מישהי שתתאהב נטו באליאב" | צילום: מתוך "אנשים", קשת 12

אתה מתכוון מתפלל כמטבע לשון או באמת?
"באמת, הולך ומתפלל. בכל יום שישי אני נוסע למערת המכפלה. התפילין זה 'ווקי-טוקי' לקדוש ברוך הוא, קו שיחה ישיר. זה עוזר כמעט בכל דבר שאני מבקש והוא נותן לי את 'הכוכב הבא'. ביקשתי לנצח וזה קרה".

מה אתה מבקש עכשיו כשאתה הולך?
"עכשיו אני מבקש לרגש קהל רחב של אנשים. החלום שלי זה להופיע בפני אלפי אנשים ולשמוע אותם שרים איתי ביחד. אני מבקש מהקדוש ברוך הוא לרגש את כולם ללא יוצא מן הכלל, זה החלום שלי".