אם שואלים את ירדנה עובדיה, אשת עסקים מצליחה, כולם היו רוצים להיות במקומה - אבל לא כל אחד יכול. מה שמפריד אותה מאחרים, לדעתה, זה כנראה כוח רצון  אדיר ונטול פשרות: "אפשר לעשות המון דברים כשהרצון והאמונה בתוכך כל כך חזקים", היא אומרת ומסבירה: "לא יעזור מה יעשו, שיוציאו אותך עם אנשי ביטחון – זה קרה וזה לא עזר. אני באה ונכנסת מהצד השני – אבל אותה ירדנה עובדיה ". אותו רצון, כך מסבירה עובדיה, הצליח להפוך אותה, בת ה-63, שהייתה חלק ניכר בחייה קופאית בסופר בדימונה, לעומדת בראשה של אימפריה לכלית עם קשרים בין לאומיים מרשימים.  

היא נולדה למשפחה קשת יום בדימונה אבל הילדה שעבדה כקופאית בשק"ם חלמה להצליח בגדול. ירדנה עובדיה שבונה בתי חולים בגינאה המשוונית אבל גם מתווכת בעסקאות נשק לנשיא הרודן, תאודורו אוביאנג, פותחת את הבית שלה בפתח תקווה ומאפשרת הצצה לעסקים שלה.

"היה לי חלום לא להביא את הילדים שלי למעגל העוני", היא אומרת, "במשך 4 שנים עבדתי מ-4:00 בבוקר עד 10 בלילה". במהלך עבודתה חלמה על עסקים בינלאומיים ונסעה בגפה למרוקו לנסות את מזלה. היא החלה לחפש באופן אקראי הזדמנויות. "אני כמו מפלסת שלג בסיביר פילסתי את דרכי ואחרי שנתיים התחלתי למכור ציוד רפואי מחברה בארץ, עד שפגשתי את נשיא גינאה", היא נזכרת.

חיים אתגר הגיע הערב לפגוש אותה במשרד המפואר שלה בישראל. את הקירות מעטרים תצלומים עם פוליטיקאים ואנשים משפיעים מכל העולם, אבל הכסאות, כמו שאומרת עובדיה – לא של מנכ"לים. למה בעצם? "כי אני לא מנכ"לית ולא נעליים", היא מכריזה.

הכתבה המלאה על אשת העסקים הכי מפתיעה בסביבה

אנשים, ראשון-שלישי, 18:50