רכבת ההפתעות

גילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, כותבת הבוקר לעובדיה: "הגענו לנקודת ההכרעה במאבק על העתיד החברתי של המדינה". הבעיה היא שנדמה שהעתיד התחבורתי של המדינה – מעניין לה את קצה הרציף. בכמה עיתונים תוהים עכשיו אם התיעוב הציבורי כלפי אדרעי – בניגוד למשל לתמיכה שקיבלו הרופאים השובתים – נובע מהיותה מזרחית או אישה. אבל זה קשקוש. אדרעי והעובדים עשו בשנים האחרונות הכל כדי להוכיח שהציבור לא מעניין אותם. השחיתויות, התאונות והאיחורים היו הפרומו. ואז הגיעו הזלזול של אדרעי בבית המשפט והאלימות של אנשיה. רבים מאיתנו מרגישים עכשיו שאדרעי לא סופרת אותנו, ושבמלחמה שלה, שירות רכבת מוצלח הוא הדבר האחרון שמעסיק אותה.

יעקב אילון נסדק

בהתחלה הפרידו ממנו את מיקי. בתחילת השנה, יעקב אילון נאלץ להיפרד גם מיתר חבריו לדסק חדשות ערוץ 10, ומאז הוא נוסע מדי ערב לבדו לירושלים כדי להגיש משם את המהדורה. "פרקטיקה אווילית וחסרת תקדים שבה מגיש יושב בגלות בלי יכולת לדבר עם כתבים ועורכים", כך כתב להם הבוקר במכתב העזיבה שלו. ליעקב נמאס להיות מבודד ומרוחק, נמאס לו מהתקלות והטעויות במהדורה, ונמאס לו שהמצב של ערוץ 10 לא צופן שינוי בטווח הקרוב. אז כן, בטלוויזיה לא תמיד מרגישים בהבדל. אפשר לצלם בזווית, לחתוך ולערוך. אבל בסוף יושב שם בנאדם. ולפעמים גם הפוקר פייס הכי קשוח - נסדק.


הכשרונות של אסי ישראלוף
את אסי ישראלוף אנחנו מכירים בתור שלישיית ממה קשור, ואת האיכויות הקומיות שלו כבר ראינו ב"הישראלים", "עם סגולה" ו"בובה של לילה". הקשר העיקרי שלו לשירה עד לאחרונה היה החיקוי המבריק של שלמה ארצי. עכשיו, כשהוא משלים את אלבום הבכורה שלו, אפשר לחשוב שהוא פשוט עושה עוד סיבוב על הפרסום שלו. מה אכפת לו למכור עוד מוצר? רק שאז מקשיבים לשירים, ומגלים מוסיקה אמיתית, מושקעת, מרגשת. ואולי הדבר הכי מרגיז זה לגלות שהוא גם יודע לכתוב, להלחין וממש לשיר. ככה זה, יש אנשים בלי כישרון בכלל, ויש כאלה עם שלושה-ארבעה, בלי להתבלבל.

אנשים, ראשון-שלישי ב-18:50

>> עומר דנקנר - דירקטור בגיל 26