שלושה חודשים אינטנסיביים של מערכת בחירות מסקרנת במיוחד מגיעים הערב לרגע השיא, ויותר מהפוליטקאים עצמם, מי שחיים את האקשן הזה בצורה הכי אינטנסיבית שיש הם העיתונאים ואנשי החדשות שעוקבים במתח אחרי כל התפתחות.

דרור גלוברמן פגש את נבחרת החדשות של ערוץ 2 בזמן ההכנות לערב המכונן, וצלל ביחד איתם לתוך מבול האדרנלין עליו הם חיים בתקופה האחרונה.

מה זה בשבילך משדר מוצלח?

"משדר בחירות טוב הוא כזה שיש בו דרמות", משיב דני קושמרו בלהט, "כשלא ברור בדיוק מה קורה, כשהדברים משתנים משעה לשעה. כשיש מישהו שחושב שהוא ניצח והפסיד, ולהיפך. שיש מישהו שמתפטר בשידור חי, מישהו שמכריז על נצחון בשידור חי, שיש מישהו שחוגג, שיש מישהו שעצוב כשיש דרמה".

לא בא לך להוריד את המסיכה של מגיש החדשות ולהיכנס באמא שלהם?

"יש רגעים", הוא משיב וזורק קריצה לאוויר, "אבל בסופו של דבר אני אומר את רוב מה שאני עושה. צריך להקשיב".

>> איך צפוי להיראות לוח השידורים היום? כל הפרטים

בכל מערכת בחירות מפוזרים הכתבים ברחבי הארץ במטות השונים. דפנה ליאל, שתהיה הפעם במטה של "המחנה הציוני", יודעת שהולך להיות לה ערב עמוס, אבל יודעת שבדיוק כמו לה, יהיה ככה גם לכל הקולגות: "כמו בכל מערכת בחירות, אתה לא יודע על מי להמר - בפעם האחרונה "יש עתיד" היו המטה הכי מעניין, וכל מי שויתר עליהם התבאס נורא. עמליה זכית בשנה שעברה, לא בטוח שזה מה שיקרה הפעם", היא צוחקת, "אי אפשר לדעת איפה יהיה מעניין ואיפה יהיה משעמם. תמיד מעניין לראות את המנצחים אבל גם את המפסידים".

זה מלחיץ?

"לעשות פאדיחה בערב כזה שכל עם ישראל מסתכל? זה מלחיץ למדי".

אין תמונה
בשעה 21:00 משדר המרכזי בהגשת יונית לוי ונבחרת "ארץ נהדרת"בתכנית בחירות מיוחדת בשידור חי

בערב הבחירות תהפוך נווה אילן למפקדה, האקשן יעבור לאולפן השקוף שנבנה ברחבת הכנסת. "יש לנו את הצוות הכי מנוסה והכי מוכר מכולם", מכריז קושמרו, "ויש גם את ההומור שקשת מביאה בתכנית הסאטירה הכי מצליחה והכי ותיקה שיש אצלנו ("ארץ נהדרת"). חלק מהם עברו לא מעט מערכות בחירות בשידור חי. כולל המלכה האם הגברת מינה צמח".

ואם כבר מינה צמח, היא ביחד עם מנו גבע מבינים את כובד מעמדם: "אנחנו יודעים שהמשאים ומתנים של הפוליטיקאים מתחילים עם פרסום המדגם. אנחנו יודעים שפוליטיקאים חשוב להם שידליפו את התוצאות בחמישה לעשר".

למי מדליפים?

"אנחנו לא מדליפים", משיב מנו גבע בנחרצות, "ויש בזה היגיון, כי זה יכול רק לבלבל".

נראה שלמרות האדרנלין ולמרות התחושות הרווחות בעם, קושמרו מרגיש שקרקס הבחירות לא הולך להסתיים הערב ושאנחנו עומדים לפני תקופה ארוכה של פוליטיקה: "אני בתחושה שגם בערב הבחירות עדיין לא נדע מי ראש הממשלה הבא, זה יהיה פה עניין של קואליציה ומשחקים פוליטיים, וגם תזכור את העניין הזה - של שנאות וחשבונות אישיים לגמרי".

מעבר לקלפיות, הבחירות וההתלבטויות, ממש כאן אצלנו בקשת, mako וחדשות ערוץ 2, מתקיים יום שידורים מיוחד וצבעוני בהשתתפות: גלית גוטמן ויואב לימור, אסי עזר, רותם סלע, צביקה הדר, קרן פלס, דרור גלוברמן, נדב בורנשטיין, חיים אתגר, ארז טל, אבי נוסבאום, אורי חזקיה, לירון שמם ועוד. החל מהשעה 17:00 יעבור השידור לחדשות 2 ונבחרת כתביה לטובת משדרי חדשות רצופים עד לתחילת המהדורה המרכזית המורחבת.

 הפנייה ללייב