בשבועות האחרונים יצאה מערכת "אנשים" בסדרת תכניות על האנשים שאתם חושבים להצביע להם, כעת, שמונה ימים בלבד לפני הבחירות, הגיע הזמן לסכם ולשאול את השאלות שעשויות להכריע את ההתלבטות שלכם, והפעם דרור לא לבד. יחד איתו הגיעו אילנה דיין, ארז טל, גלית גוטמן, יואב לימור, אסף אטדגי, נדב בורנשטיין ושלושת החיימים: חיים הכט, חיים אתגר וחיים כהן. 

כל אחד מראשי המפלגות הגדולות (בנימין נתניהו, יצחק הרצוג, נפתלי בנט, יאיר לפיד, משה כחלון ואיימן עודה), קיבל שאלה אישית ודקה אחת בלבד להשיב עליה. בנוסף נשאלו כל השישה ארבע שאלות זהות עליהן ענו ב-30 שניות בלבד, על השעון. גלית גוטמן למשל הפנתה לכולם את השאלה הבאה:

על מה הם יסכימו לוותר, אם בכלל, למען שלום עם הפלסטינים?

יאיר לפיד:
"קודם כל אנחנו נצטרך לוותר על החלום שלנו. אני גדלתי בבית שבו ארץ ישראל הגדולה זה חלום, וזה חלום שחבל לוותר עליו. אבל על זה המאבק, זה מה שאנחנו צריכים - לחיות במדינה שנותנת סיכוי יותר טוב לילדים שלנו וזו מדינה שחיה בשלום.

איימן עודה:
"אנחנו נוותר על הכיבוש, אנחנו נוותר על המחסומים, אנחנו נוותר על השחתת החברה למען חברה מוסרית. רק כל טוב עם הוויתור על הכיבוש ועל השטחים למען שלום אמת שיטיב לכולנו באזור".

נפתלי בנט:
"אנחנו צריכים לוותר? מה קרה? מה הם לא רוצים שלום? די כבר - אנחנו לא צריכים לוותר על שטח של ארץ ישראל. איפה התקבעה השטות הזאת שכדי להגיע לשלום אנחנו צריכים לתת לערבים. הרי כל פעם שאנחנו עושים את זה יורים עלינו טילים. רוצים שלום? להפסיק בויתורים ולהיות נורא חזקים, בסוף הערבים ישלימו עם קיום מדינה ישראלית".

 >> עקבו אחרי "אנשים" גם בפייסבוק 

משה כחלון:
"לצערי היום אין לנו פרטנר ואין עם מי לדבר ואני לא חושב שזה נכון להתחיל להצהיר על כל מיני ויתורים לפני שמדבריםץ בואו נהיה סבלניים, ברגע שיהיה פרטנר שיהיה מקובל אפשר יהיה להתקדם. מפלגת כולנו תתמוך בכל הסדר שיחזק את ביטחון ישראל".

יצחק הרצוג:
"אני לא מתכוון לנהל משא ומתן בתקשורת. אני כבר אמרתי - לא ברור איזו הנהגה פלסטינית אני אמצא יום אחרי הבחירות: האם היא עדיין מקובעת ברצון שלה למהלכים חד צדיים שפוגעים בחיילי צה"ל? את זה אני לא מקבל בשום אופן, אבל אני יכול להתחייב למאה אחוז מאמץ להתניע מהלך מדיני על בסיס פלטפורמה אזורית ובתוכו אני אשמור על האינטרסים הבטחוניים החיוניים ביותר".

בנימין נתניהו:
"אני מוכן לוותר על הרבה למען שלום אמת, אבל לא מוכן להיות פראייר ולשלם הרבה עבור שלום מדומה. לתת שטח לאנשים שבסך הכל משתמשים בזה כבסיס להתקפות נגדנו - זה אני לא מוכן".

"בחירות אישיות": ספיישל סיכום