במלאת שנה לתחילת כהונתו כמפכ"ל המשטרה, טרם שככו הקולות הרבים והמעורבים סביב דמותו של רב ניצב רוני אלשיך. "הוא מפסיד הרבה מאד זמן בכל התהליך של הלמידה שלו את המשטרה. הוא עדיין לא יודע, ומכאן הטעויות. ויש הרבה טעויות", אומרת עדי מאירי, כתבת לענייני פלילים של "קול ישראל", ולעומתה, נצ"מ מירב לפידות, דוברת המשטרה, תומכת בכל פה: "לדעתי, ביום הראשון שהוא עלה על מדים הוא נהיה שוטר".

'"הוא לא מרבה לדבר בתקשורת, אבל כשהוא כן מדבר אנחנו כל פעם נכנסים לאיזו אמירה אחרת שמעמידה אותו בבעיה", פוסק עיתונאי "הארץ", יניב קובוביץ, בעוד ניצב מני יצחק, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, מרעיף שבחים: "מבחינת הקליטה והכניסה לתפקיד - אני מרגיש שיש כאן שוטר של שנים".
 
"להביא אדם אחד מבחוץ, מוכשר ככל שיהיה, ולחשוב שהוא עכשיו ישנה את כל משטרת ישראל זו פנטזיה בלתי אפשרית למימוש", אומר ליאור אקרמן, לשעבר סגן ראש אגף בשב"כ, על אלשיך שהיה בעצמו סגן ראש הארגון לפני שקיבל את תפקיד המפכ"ל. "הוא עושה טעויות, אבל מטעויות לומדים. אין ארגון שלא עושה טעויות".
 
הביקורות, עוד מימיו בשב"כ, מדברות על "דיקטטור שחושב שהוא יודע הכל". נצ"מ לפידות מסנגרת ומציעה: "תשאל את האנשים שאומרים את זה - כמה פעמים בחיים הם ראו אותו? כמה פעמים הם ישבו איתו?", ואילו אקרמן שכאמור מגיע מהשב"כ גם הוא, מעיד: "מצד אחד יש לו כישורי לימוד מאד גבוהים, מצד שני יש לו בטחון עצמי רב מאד ותחושה שהוא יודע ומבין הכל, ולפעמים זה עומד בעוכריו".
 
"אנשים" - רביעי וחמישי ב-18:50, שבת ב-19:15