"העולם והאפשרויות כל כך הפחידו אותי שרציתי לחתום על איזו שגרה", מסביר שי גבסו את הנישואים בגיל הצעיר, "הייתי מוכן לסגור את הבסטה, לסגור במקום לפתוח. רק שזה לא באמת הסתדר עם מי שאני, היום אני מבין את זה", הוא אומר. 

"שום דבר לא הפריע לי, עד שלא היה לי טוב"

שי גבסו ואשתו (צילום: ראובן שניידר )
גבסו עם הגר אנוש: "זה לא שהבנו שאנחנו לא יכולים לחיות ביחד, זה פשוט קרה" | צילום: ראובן שניידר

"היא הייתה חילונית ואני דתי, חשבתי שזה משהו שאני לעולם לא אסכים איתו, אבל האהבה התגברה על הכל", מספר גבסו על תקופה אופורית יותר, "שום דבר לא הפריע לי, עד שלא היה לי טוב יותר". את הרגע המכונן בו הבין שהוא לא רוצה לחיות את חייו כפי שחי אותם עד כה הוא מתאר כבניין שלאט לאט החל לקרוס: "בניתי את הבניין של הנפש שלי בקפידה וביסודיות. הייתי לוקח כל לבנה, בודק אם היא מתאימה, מנקה ושם", הוא מסביר, "פתאום הכל היה נראה לי כמו שקר מוחלט ופשוט זרקתי הכל".

"אלוהים נמצא בעיר, בכסף, בעשייה"

ההבנה שמשהו לא מסתדר, שכל מה שהוא חשב עד היום מאוד מנוגד למה שהוא מרגיש עכשיו, תפסה אותו בהפתעה והותירה תחושה מאוד קשה: "חשבתי לעצמי 'או שאתה חי בסרט או שאתה חולה נפש או שיש משהו שאתה צריך למצוא ולבדוק'". גבסו שדמיין לעצמו חיים שלווים בחיק הטבע והמשפחה הבין פתאום שלא שם נמצא האושר: "אלוהים נמצא בעיר, בכסף ובעשייה - בכל דבר שמגשים את הרוח שלך".

אנשים, רביעי- חמישי ב-18:50, ערוץ 2